I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2011-03-15 20:37
Phil, så du menar att det här spelet inte bör rekommenderas för "De som älskar att grinda XP i multiplayer, låsa upp skit och se små siffror ploppa på mitten av skärmen varannan sekund" och som ett helt ok spel att lira tills nästa COD släpps?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2011-03-15 21:23
haha, det beror på. många gillade varken waw eller black ops och siffrorna på skärmen har ju inget med spelandet att göra. nästa cod kommer nog bli sämre än black ops skulle jag tror så som svar på din fråga, både nej och ja.

tror de flesta som gillar black ops kommer gilla det, antagligen det du menar du det är en helt annat målgrupp än t.ex mw1
Get Random!
Poet

2011-03-16 13:09
Ofta ett spel blir sämre än black ops :(
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-03-16 23:13
Jag hade inga förväntningar på singleplayern vilket som, och det verkar som om det var de hela som drog ner spelets betyg. Onlinedelen ska vara, vad jag hört, nyskapande och bra. Så jag ser fram emot imorgon då jag får testa det själv, förhoppningsvis håller det längre än vad Black poops gjorde för mig.

2011-03-17 13:02
Jo, min bitterhet kommer från att jag hade små förväntningar på single playern eftersom de hela tiden sagt att spelet är storyheavy och ärligt talat så verkade spelets plot rejält flummig på ett sätt som intresserade mig.

Men sen visade det sig att det är samma femtimmars korridor/berg&dalbana med stor fokus på multiplayer, vilket OK jag väntade mig det men hade lite större förhoppningar på campaign än sådär. Sen att jag kallar det Diet COD är för att flera recensioner sagt att det inte finns så mycket modes och content i multiplayern. Men som jag sa, det är säkert kul för folk som gillar hela multiplayer grejen med o gå upp i rank, samla XP och unlocka saker.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2011-03-18 16:58
Har nu spelat några timmar av det och måste säga att jag är glatt överraskad vad gäller singleplayern ändå, hade inga speciellt höga förväntingar på just SP, men det var faktiskt ganska ballt so far (är på chapter 3).

Multiplayern är kul som fan, tråkigt nog verkar det bara finns två spellägen fast i olika former. TDM, Ground Control och Skirmish (TDM och Ground Control fast med mindre lag). Sen är det TDM Battle Commander, Ground Control Battle Commander och Skirmish Battle Commander, men dessa har jag inte låst upp ännu. Jag tycker dem lyckats bra med multiplayern nu när jag testat, de banor jag hunnit spela är riktigt bra formade och roliga att spela på.

Ska testas mer senare ikväll.

2011-03-18 23:00
riktigt kul! hoppas på fler banor med dlc bara

men kommer bli riktigt skoj när man är fler som kör! :D

Get Random!

2011-03-19 09:41
lite dålig connection oftast dock? gött när man är host
Get Random!

2011-03-19 18:59
Ja servrarna har varit nere idag för att KAOS skulle ha fixat dem. Fungerar bättre nu tycker jag än tidigare igår.

Har fastnat helt för det, så galet skoj att spela med en bunt polare.

Rappare

2011-03-19 20:19
Multiplayern är ju odödligt rolig. Men jag har redan börjat bygga hat mot snipers. Dom är fan överallt och drones är helt underbart!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-03-19 20:36
snipers är inte allt för farligt tycker jag :) inte allt för många som är det.

tycker inte det var så farligt med Commander , blir ju inte ofta man blir ett threat och det är ju bara inom området så det är gansak svårt att hitta folk.
Get Random!
Rappare

2011-03-19 21:23
KinG-PhiL
Hahaha, dom gånger jag spelat så ligger det fan alltid ett gäng på nån bergstopp o turas om och skjuta skallen av mig. Men dom får igen rätt snabbt med hjälp av min drone :) tar väl nån sekund innan nån snappar upp den röda ramen och sen är krypskyttarna no more
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-03-26 13:00
Plockade precis upp en kopia för just multidelen, ser ju lovande ut
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-26 16:03
Skulle någon kunna ge en liten grundligare åsikt om spelet, är lite taggad på att köpa det faktiskt.

2011-03-26 18:11
Om du är ute efter ett fett grafik-spel så är Homefront tvärtom, även fast jag diggar den lite smutsiga designen och miljön dem har skapat, vet inte riktigt vad jag ska jämföra det grafiskt med, men det är en rätt medioker grafik. Om du som jag ser åt sidan för grafiken och vill ha ett fartfyllt spel att fördriva några timmar åt så är det här väldigt bra, faktiskt. Kontrollerna känns igen från CoD, men själva spelet är väldigt långt ifrån CoD-spelen enligt mig. Det känns ungefär som ett lite mer arkadigt Bad Company 2.

Kampanjens handling är bra, dock så tycker jag karaktärerna känns "plastiga" på något sätt, animationerna är ganska stela och det finns en del mindre buggar i kampanjen, men det är ett skönt tempo hela vägen genom spelet MEN.... det är på tok alldeles för kort också så spelet är slut innan det ens hunnit börja känns det som. Jag spelade på "normal" då jag trodde det var enda svårighetsgraden (då dem gömt svårighetsgraderna i en annan meny, vilket jag märkte efteråt) och klarade det på kanske 4h och 30minuter. Så om du är ute efter en lång singleplayer upplevelse så vet jag inte heller om det här är rätt för dig.

Vid spelets höjdpunkt - multiplayer.

Online är riktigt riktigt roligt i Homefront, det finns liknelser från Blops, BC2, och MAG, dem har tagit lite ifrån det ena och det andra och gjort sitt eget av det, på ett bra sätt. 32 spelare online (24 i TDM) så är det nästan alltid kaos och högt tempo online, teamwork är verkligen nyckel för att vinna matcher och det blir så mycket roligare om du har ett par kompisar att spela med. Hela battlepoint systemet är underbart, köp vad du vill, gör vad du vill, jag verkligen älskar online i Homefront och hoppas KAOS Studios fixar det problem som har uppstått bara.

För sen release har det varit problem med att spelet fryser, rank resets och servers som inte håller, så det tar ofta en stund innan du kommer in i en match, det kan bero på att spelet sålt oväntat bra ändå, 1 miljon på första veckan. '

Dem håller på och patchar och förhoppningsvis är det snart fixat.