|
|
|
|
|
[Multi] Crysis 2
Förvånad att här inte fanns en tråd om Crysis 2 - spelet som är snyggare än verkligheten - redan.
Spelet har release den 22:a mars och kommer till skillnad från första Crysis nu också till PS3 och X360, och inte enbart till PC. Och nu utspelar sig spelet i New York, stadsmiljö, istället för tropisk paradisö.
Av de vi fått se från videos etc. så är jag hoppfull att det blir lika bra som första, många tror bara att Crysis ser bra ut men jag själv tyckte det var spännande och multiplayern var jävligt underhållande, och multiplayern i 2:an verkar bli bättre, mer välgjord och fler spellägen.
Ett mutiplayer demo dyker upp på Xbox 360 imorgon, inget demo för PC :(
Blir att dra ner demot imorgon men fulla spelet är det ju inget snack om vad det ska spelas på....SpoilerPC
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Bra som det första?
Alla cryteks spel är ju enbart buggiga teknikdemos.
|
|
|
Tankar demon till imorgon! tack för infon!
|
|
|
ska testa demoooot...... hoppas att det är bra ännaaaaaaaaaaaaa
Get Random!
|
Hangaround
2011-01-25 13:23
|
Demot är kul!
/r/whoapunktnu
|
Hangaround
2011-01-25 14:37
|
Fast jag skojade bara.
/r/whoapunktnu
|
|
|
Mitt Live gick bananas efter att ha spelat detta i 10 minuter, nu kommer jag inte in på Xbox Live, vet inte vad det beror på.
Gillar inte att det är EA servers, sällan EA servers fungerar felfritt.
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"
|
|
|
Kontrollerna känns rejält "sluggish" i alla fall. Typ sega Killzone 2 aktiga kontroller. Synd att det inte är särskilt kul heller. Tekniskt snyggt är det i alla fall, men ack så tråkig art direction. Måttligt generiskt.
Nåja, ska ta och testa på PC innan jag bajsar i Cryteks kollektiva mun. Kan ju hända att campaign är roligt och mer intressant.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
|
|
|
vet inte vad du menar med kontrollerna, kanske hur man rör sig och så. för själva layouten är ju typ som i cod?
hur som helst känns det som ett väldigt ofärdigt spel. Kanske därför det är i beta?
Call of Duty + Halo: Reach känns det som och nej jag menar inte att det är någon kopia eller liknande men det kändes lite som att man spelade Call of Duty: Future Warfare gjort av Treyarch
Get Random!
|
|
|
Nej, jag snackar inte om layouten.
|
|
|
Marvin menade formodligen att kontrollen inte kanns lika responsiv som den gor i vissa spel, killzone 2 ar slowmo heaven och kanns for javligt.
Crysis 2 ar enda en fucking grafikbomb, totalt onodigt om man har nagon sjalvrespekt och inte behover bling bling for att vara nojd med en produkt
säg vem du är och var du bor så möts vi upp en mot en så ska vi stå om du står för allt du säger i verkligheten... eller håll käften och gå och spela din fuckin xbox loser
|
|
|
Yup, vad doggson sa.
|
|
|
Battlefield bc1-2 ar ocksa spel som kanns ganska sluggish jamnfort med typ Cod/Halo/timesplitters
Jamnfor att hoppa runt i halo jamnfort med BFBC2 liksom... kanns ju som att snubben ar alkoholiserad i BFBC2
säg vem du är och var du bor så möts vi upp en mot en så ska vi stå om du står för allt du säger i verkligheten... eller håll käften och gå och spela din fuckin xbox loser
|
|
|
Jo, helt sant. Även om jag föredrar snabba responsiva kontroller som i Halo så stör det mig inte så jättemycket att det är lite längre segare animationer och respons i spel som BFBC2 och till och med Killzone 2. Det känns det som att de spelen är designade på det sättet med mening och allt runtomkring är designat med sluggishness i åtanke, allt är lite "slower paced" för att passa kontrollen. Men i Crysis 2 så finns det ingen mening med att vara så sluggish, det känns som att spelet vill att man ska vara snabb. Man har en god damn nanosuit och springer runt och försöker vara spänstig och snabb, byter powers hit och dit, glider på knäna och hoppar o klättrar.
Icke responsiva kontroller blir mer irriterande om ens gubbe försöker agera som en akrobat. I BFBC2 och Killzone 2 så kan man knappt ens klättra eller hoppa, man springer inte så jättesnabbt heller vilket är OK för man är aldrig tvungen att göra så, gubben försöker inte göra mer än vad han kan vilket gör att sluggish kontroller "funkar".
Hade t ex Vanquish inte varit super responsivt hade jag gnällt över det spelet med. Hoppas de fixar detta till fullängdsversionen av Crysis 2 eller att spelet är annorlunda på PC.
|
|
|
Har minimal erfarenhet av Killzone 2 mest kollat nar brorsan spelat det, men att tex ta sig uppfor vissa sma kullar i BFBC2 kanns javligt ruttet Man har en god damn nanosuit och springer runt och försöker vara spänstig och snabb, byter powers hit och dit, glider på knäna och hoppar o klättrar. Fick det intrycket av deras videos att dom verkade forsoka sikta in sig pa hur det kanns att spela typ Doom/quake kanske inte lika mycket twitchshooting men Hade enda inte tankt att testa och vettifan om jag ens drar ner demon nar jag kommer hem, dom videos man har sett kanns som att snubben man ser ar typ osynlig i en lobby med trashnoobs i setup spots for montage clips
|
|
|
Fick det intrycket av deras videos att dom verkade forsoka sikta in sig pa hur det kanns att spela typ Doom/quake kanske inte lika mycket twitchshooting men Jo exakt, och då måste kontrollerna vara Halo snabba imo. Jag kommer ändå kolla in spelet för single playern. Förväntar mig inte att nån FPS campaign 2011 kommer slå Halo Reach dock.
|
|
|
Kollade nagra youtube klipp.
Sa dom kor alltsa olika sens beroende pa om du kollar runt vanligt eller om du har ADS uppe?
Spelet ser ju amazing ut, men varfor skulle man egentligen behova Crysis 2? Det ser 100 ganger snyggare ut an det mesta, men folk som koper spel pga hur dom ser ut ar tards 9/10 ganger. Koper hellre ett fult spel med kansla och stil an ett grafikmonster som inte har nagot nytt att erbjuda
Multiplayern ar Cod/Battlefield/halo mix = Jag har Mw2/BO/BFBC2/Halo1-2-3-ODST-Reach Visst blir jag sugen men fuck that, jag har ett inplastat Bioshock 2 att spela och sist jag kollade hur det sag ut sa blev jag amazed + att jag vet att Bioshock 1 var mer an en techdemo
kommer nog testa demon blev tillrackligt intresserad av klippen jag sett
|
|
|
Är mest intresserad av single playern, som jag blev intresserad av efter något klipp som kom för nån vecka sen. Annars har det mest bara sett snyggt ut, men att döda utomjordingar är oftast ganska tråkigt. Spelen blir för mörka. Men som sagt, såg nåt ingameklipp och genast såg det riktigt bra ut.
Men youtube på multin ser ganska seg ut. Och vad är det för kasst ljud? Hade varit bättre med nån som satt och sa "u-u-u-u-u-u-u-u-u". Får väl se om det dyker upp nåt demo till Ps3 så man får testa själv.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
|
|
|
Jag gillar multiplayer demot skarpt, sen att det ser så jävla snyggt ut är ju bara ett plus, gillade första Crysis campaign och det ser ju ut att kunna bli sjukt jävla grymt också. Får väl se om det dyker upp nåt demo till Ps3 så man får testa själv. Demot är 360 exklusivt och Crytek sa under E3 förra året att demot bara släpps till 360.
|
|
|
|
|
|
Skumt egentligen. Varför gör de så? Tror man att Xbox-spelarna är de mest svårflörtade att man lockar lite genom ett demo? Eller tror man inte på sin PS3-produkt och vill därför inte visa upp den i förväg för att skrämma bort förbokare? Eller har nån köpt rättigheter till ett demo, vilket låter helt vrickat?
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
|
|
|
Evolution P27
PS3 versionen har redan visats upp och enligt de flesta som har sett de olika versionerna av spelet så är båda konsollversionerna väldigt snygga och flyter riktigt bra.
Jag tror att de behöver pusha den här multiplayer demon lite mer på 360 eftersom de behöver locka Xbox spelarna iväg från Reach och CoD. Om jag inte har fel så är det väl dokumenterat att 360 spelare spenderar väldigt mycket mer tid på MP shooters än ps3 spelare, överlag. Crytek måste väl ha intalat sig själva att de kan flörta över en andel till sin produkt.
En multiplayer demo kräver server upkeep och kostar pengar, EA gav väl Crytek ett val och de valde Xbox live där det finns mest folk som spelar MP shooters. Makes sense.
|
|
|
Tankar demon kollar menyerna etc Match startar Spelet fryser Hej da crysis 2 :D
Fuck this shit
|
|
|
Tankar demon kollar menyerna etc Match startar Spelet fryser Hej da crysis 2 :D
Fuck this shit hände mig tre gånger innan det funkade... spelade tänkte... meh. dock laggade det rätt grovt. tänkte testa om man kunde spela utan lagg igår. då fastnade det igen. usch
Get Random!
|
|
|
Crysis 2 läckt av pirater Kom an kom an pirater med era bomber och granater, och fasliga pistoler med krut och kulor i. Spelpirater har varit framme igen då PC-versionen av Crysis 2 läcktes ut på Internet trots att det är mer än en månad kvar innan spelet släpps i butik. Spelet är enligt EA inte slutgilltig kod men enligt rapporter så är det helt spelbart från början till slut och även multiplayer-delen går att spela.
EA och Crytek är självfallet besvikna att detta har hänt och har detta att säga om det hela.
Crytek has been alerted that an early incomplete, unfinished build of Crysis 2 has appeared on Torrent sites. Crytek and EA are deeply disappointed by the news.
We encourage fans to support the game and the development team by waiting and purchasing the final, polished game on March 22. Spelet släpps i Europa den 25:e mars.
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
|
|
|
Det är ju nu dom borde lägga till någon skön extragrej i spelet som får folket sugna på att köpa liret. Visst, det är inte svårt att piratkopiera spelet sen när det släpps, men ja.. någon liten bonus iaf.
Tråkigt att detta hände. Testade MP demon till 360.. riktigt kul och snyggt var det.
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
|
|
|
Så himla snyggt och grymt, I want it noooooow! Leaked gameplay
|
|
|
Demot är faktiskt riktigt nice på PC, pissar på alla andra spel rent grafiskt, längtar tills nästa fredag då man får hugga tänderna i fulla spelet och dess singleplayer också.
Crysis 2 GOTY
|
|
|
Tyckte demot var ganska lamt, men jag såg till att ge det en chans så jag lirade väl en timma eller nåt. Nu spelade jag det dock på PS3 men tror inte själva gameplayet är så annorlunda för det. Kändes tråkigt bara. Grafiskt sett så är det ju som marvin sa. tekniskt är det snyggt men otroligt tråkig stil.
Tycker dog tag killstreak grejen var lite korkad. Vafan ska en sniper göra om dom plockar en snubbe 200 meter bort? Man kan ju fan inte springa dit.
|
Hangaround
2011-03-17 00:09
|
Jag tycker att killstreaksystem borde införas i COD. Tar bort camping nästan helt.
/r/whoapunktnu
|
|
|
Dieallot. Bra tanke.. Kankse skulle införa olika killstreaks för olika klasser(weapons of choice) helt enkelt. i de spel som användersig av killstreaks.
|
|
|
Kontrollerna/gameplayet känns mycket snabbare och mer responsivt nu. Hoppas på en nice contentfylld singleplayer. Tycker multiplayern var helt ok men inget som skulle intressera mig särskilt länge.
|
Hangaround
2011-03-17 22:32
|
Såg nu att jag skrev "system" istället för "systemet". Bättre sent än aldrig :P
Antingen minskar de på killstreaks eller så gör de som i Crysis 2. Treyarch försökte göra det svårare, men det är fortfarande för mycket. Att tvinga en camper ut från sitt hörn, springa en bit och tex ta upp mitt vapen för att få count mot killstreak skulle jag se som väldigt bra.
/r/whoapunktnu
|
|
|
Låter ju efterblivet utan dess like
HEJ WEAPON CUSTOMIZATION! Fuck you plocka hans vapen, sämsta skiten ever.
|
|
|
1 vecka kvar nu, hur många kommer att äga det den 25?
|
|
|
Nja, inte på release men testade mp demot på PS3 idag och det var ganska lovande. Kändes ganska nytt (och lite svårt). Men allt hänger på en tillräckligt lång kampanj, det här är ett spel jag främst vill spela för sp. Pessimistisk som jag är tror jag det blir långt ifrån 12-15 timmars kampanj. Sånt görs helt enkelt i fps. Varför förstår jag inte.
|
Hangaround
2011-03-18 12:50
|
Doggsonboeg: jag sa det som ett exempel. Man kan ta dogtags om man nu vill ha det istället. Men om man nu ska behöva ta upp ett vapen så skulle det ändra multiplayern helt. Nånting som varenda jävla codspelare gnäller över "ÖÖÖÖHHH FUCKING COPYPASTE-SPEL! Men jag köper det så gärna ändå!"
Och varför oroa sig, alla spelar med samma vapen ändå. Plus att man kan ha två vapen på sig.
/r/whoapunktnu
|
|
|
Har spelat ett par timmar av singleplayern nu och det har inlett starkt, det är så snyggt och otroligt grymt, finns så himla mycket att göra och som händer på samma gång, så många olika val och möjligheter beroende på hur du vill spela.
Har bara testat online-delen en snabbis och det flöt på bra, provade Crash Site och Capture the relay, det kändes riktigt bra och servrarna höll (spelar på PC), hoppas dem fortsätter med det då det är EA servers och dem har gjort sig ökända för att krascha ibland.
Blir att fortsätta när jag kommer hem senare ikväll.
|
|
|
Har spelat ett par timmar av singleplayern nu och det har inlett starkt, det är så snyggt och otroligt grymt, finns så himla mycket att göra och som händer på samma gång, så många olika val och möjligheter beroende på hur du vill spela. Håller med, älskar det so far :) Känns som att varje encounter kan göras på en miljon olika sätt. Kommer nog spela igenom den här kampanjen mer än en gång.
|
|
|
Hur lång är kampanjen?
|
Hangaround
2011-03-24 01:17
|
Runt 12 timmar.
Det sa Gametrailers iaf.
/r/whoapunktnu
|
|
|
okej, vad är ordet om Crysis 2? är det värt att införskaffa nu i helgen eller?
Har ni endast spelat på PC ?
|
|
|
är det värt att införskaffa nu i helgen eller? Absolut! Det här är det bästa spelet jag spelat på mycket länge, som sagt tidigare, finns sjukt mycket att göra och utforska, det är inget GTA såklart - men likt förbannat ändå ganska fritt, spelet blir bara bättre och bättre och jag kan se mig sträcka mig över dem där 12 timmarna för det finns alltså så mycket att göra. AI:n är inte urbota dumma heller utan du måste verkligen använda cloack/armor och det du har på bästa sätt. Jag har det till PC men många kompisar köpte det till x360 på elgiganten igår för ynka 350kr och det är riktigt bra till 360 också, men helt klart, har du en dator som klarar av det så får du ut mest av spelet om du köper det till PC, även fast det ser riktigt bra ut och spelas bra till övriga format också.
|
|
|
okej, på vilket sätt menar du utforska. kan du snacka med folk eller öppna dörrar och samla nycklar?
350 kr? står 459 kr på prisjakt. var det nått föbokngspris eller? lokal prissättning?
tycker du att jag ska åka in till stan för att gå på elgiganten(kungsgatan) och swipa mitt kort och åka hem med crysis 2 ? kommer jag vara nöjd om jag gör detta?
|
|
|
Nej du kommer bara komma hem med en blanding mellan en grafik demo och en shooter, nothing more nothing less.
|
|
|
Det finns oftast fler olika vägar att ta sig fram på beroende på hur du vill spela, t.ex. om du vill spela lite mer stealth så kan du välja att ta en väg under marken på ett ställe, där det inte finns lika många fiender som om du skulle gå in all guns blazing, inte alla dörrar går att öppna men en del såklart. Det finns en hel del collectibles som souvenir, car keys och dog tags.
Vad gäller folk att prata med...
SpoilerDe flesta har ju blivit infekterade av ett virus och är zombie liknande och sen har många flytt new york, så det finns inte mycket levande folk ute på gator och torg, dem flesta är millitärer och vill döda dig, sen så är jag en bit in i spelet bara, har inte kommit sådär hiskeligt långt ännu.
Det kanske bara var under release, elgiganten brukar prispressa rätt ordentligt på release dagarna vid stora släpp, igår kostade Crysis 2 350kr till PS3/360 iallafall i butik och inte på nätet, prisjakt visar bara online priser.
Vad gäller om du ska köpa det kan väl egentligen inte jag svara på riktigt, låt oss säga om du vill ha fet ögongodis med en helt okej story med mycket action och variation och en lång spelupplevelse och om du är mycket för multiplayer så är online även det väldigt underhållande och varierande med härligt tempo.
|
|
|
Aa men det blev Crysis 2 igår :D tööngt det var!Körde d 6 första uppdragen eller vad man nu kan kalla det. Och 1 match i multin. Fan vad nice deeet var. Multin ska jag testa nu när jag får lite ensam tid här hemma.. Nu är det fan bebisar och skit här :D Men slänger upp lite gameplay 5 min och en test montage ( första försöket i pinnacle studios + Hade bara 3 klippa att klippa med..inget överfett.) glöm inte att ha HD på ;) test montaget gameplay
|
|
|
:D nördar upp ett Multiplayer montage..
|
|
|
Har du tjackat capture card eller har dom theatre?
|
|
|
Fina videos CRIBBE.
@doggis, capture card, första klippen är tom single player mayng
Hata inte blint på det här spelet btw, jag var inget stort fan av första Crysis och gick in med smått låga expectations då jag absolut tycker första Crysis var för mycket tech demo/grafik bomb och för lite quality gameplay men det här är faktiskt riktigt bra.
Bästa FPS campaign jag spelat sedan Reach så här långt. ..och ja, jag gillade Reach campaign riktigt mycket och såhär långt är den lite bättre än Crysis 2 men inte mycket bättre. Upplägget är inte helt olikt heller i och med de stora öppna ytorna och att man kan ta sig an situationer lite som man vill. Det var exakt det jag gillade med Reach campaign och Crysis 2 gör lite samma sak men med lite annorlunda tweaks och pacing.
|
|
|
Vad säger folk, Crysis 2 eller Homefront?
|