I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2011-01-28 00:11

[PC] Magicka

http://www.youtube.com/watch?v=AGHAN5ZtdFI

underbart spel! rätt coolt att det är deras absolut första projekt också

ett måste köp för alla som har steam, 9 euro liksom :)

JKIBMM
Poet

2011-01-28 00:25
Vantar pa xbox360 releasen och har gjort det ett tag nu
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-01-28 08:36
Spelat lite igår på PC:n och det finns vansinnigt många kombinationer av spells!
Sen kan man kombinera två olika element för att skapa ett nytt..t ex om man kombinerar eld och vatten får man ånga..som man sedan kan använda för att b la skapa regn eller meteorstorm :)
JKIBMM

2011-01-28 09:58
Jag läste tråden, kollade 2 minuter av youtube videon innan jag stängde ner den och köpte det på Steam. bam!

Återkommer med intryck.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2011-01-28 11:31
marvingaye

gjorde du helt rätt i! :) Garvade ihjäl mig igår då jag spelade! Den sjukt roliga svengelskan, alla film associationer, alla sjukt roliga kombinationer :)

det är dock lite buggigt i online läge...t ex så tenderar vapen att försvinna ibland då man dör :/ ..eller att man inte kan plocka upp dom igen

men alla spells funkar hur bra som helst! Rätt galet egentligen med tanke på hur mycket som kan gå fel med ett sånt här projekt.

Några av mina favorit spellkombinationer är shield + self cast, steam, lightning, arcane, lightning (thunderbolt), arcane + massa frost (Arcane/frost beam), shield + arcane + fire = minfält :D

the list can go on and on...
JKIBMM

2011-03-02 01:46
hahaha så coolt!!

2011-03-02 01:53
örn örn örn örn is the örn
habba babba björn

2011-03-02 01:54

Ni borde se det där :D
Bland det roligaste jag har sett. Någonsin.

YOGSCAST!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-02 01:56

part 4 också :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-02 08:38
men vad är målet med spelet?

//Yde - :O
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Moderator

2011-03-02 13:27
Doggsonlol

Vet du när 360-versionen förväntas komma?
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Skivsamlare

2011-03-02 19:48
Grymmaste spelet på länge! Tänket faktiskt göra en tråd här om dagen. Har fått 3 polare att köpa det med, riktigt kaos att köra 4 players, haha!

Vilka är era favoritcombos?
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Skivsamlare

2011-03-02 19:50
Hoppas f.ö. att det kommer något riktigt PvP mode med.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Poet

2011-03-03 10:57
Squirtle P22: Ingen aning uppskjutet utav helvete :) Bara hoppas att det kommer
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Moderator

2011-03-03 23:40
Grrrrr! Är taggad som sjutton men datorn lär ju inte palla spelet :/
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Poet

2011-03-04 11:13
Fuck din dator, köper du till dator så kommer jag hem till dig och drar den genom rutan så är det inget mer snack om saken :)
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-03-04 12:08
bästa kombos är lätt alla sköldkombinationer... frost + shield är kung för att köpa sig lite tid att kasta stora spells..sen är jag riktigt förtjust i thunderbolt och i "vatten + is-kombon" ..blir som en frost shotgun :D
JKIBMM

2011-03-04 15:41
hahah, Magicka Vietnam announcement trailern måste ju vara den roligaste någonsin. Dog när Battlefield bilden kom upp i slutet med trollkarlen.

En hel del svenska utvecklare verkar så jävla oseriösa hahaha

Spelet är fortfarande bibliskt bra, har spelat en hel del multiplayer med kompisar nu det senaste. Total mayhem när man kör 4, helt jävla galet.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Rappare

2011-03-06 23:20
Tänkte varna alla som sitter på laptop och tänkte fixa liret

Fan också
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"