I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[PC] Tips på spel liknande sim city.

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2011-02-13 02:38

[PC] Tips på spel liknande sim city.

Jag undrar om de finns något slags spel som liknar Sim City? Att man börjar med en liten stad och bygger upp den. Om det är någon som känner till något spel som är lite medeltidsaktigt så vore det super.
Men jag tar gärna andra förslag också! :)

Finns det till Mac så säg det gärna

(Inlägget ändrat av Coke 2011-02-20 23:43:29)

2011-02-13 04:56
oj finns massa, spelade ett idag som heter Zeus: master of the olympics, från typ 2001 eller nått så rätt gammalt. men funkar.

Men är du ute efter med "renodlade" city-builders (zeus har mycket bygga produktionskedjor) så vet jag ingen på rak arm atm

du kan ju kolla: http://compsimgames.about.com/od/citybuildingsims/City_Building_Simulation_Games.htm

finns lite recentioner, videos etc. på massa olika

//Yde - säg till om du hittar nått bra! :D
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2011-02-13 11:34

Caesar III finns säkert nyare versioner.. spelade det för många många menar verkligen många år sedan.
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-

2011-02-13 20:31
Anno 1404!
Det enda relativt nya jag kommer på.

2011-02-14 12:38
Tack för länken! Nu har jag några spel att fundera över, men vad tycker du själv om Zeus? Är det roligt så man blir beroende?

Ceasar har jag också spelat för många många år sen, de flesta Ceasar spelen ocskå. Så jag tror jag skippar nostalgi spelen'

Anno 1404 Venice kommer om 11 dagar, så jag ska kolla lite närmre på det :)

2011-02-16 16:33
edge, jag tappade intresset ganska snabbt mest för att de är gammalt och har lite irriterande kamera kontroller. fixade simcity 4 nu istället (tack för tipset :D)

å anno 1404 kan vara riktigt bra, har för mig att jag gillade de tidigare 1700 nånting, så det blir definitivt till att införskaffa!

//Yde - na-ajs
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2011-02-19 01:22
Anno såg riktigt bra ut. Synd att man kör mac :'(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-02-19 23:24
Cities XL är kul

Producent

2011-03-07 23:21
Tropico-serien borde väl kunna räknas in här?
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold