I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Multi] Vad spelar du just nu?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2011-02-16 02:52

[Multi] Vad spelar du just nu?

Sökfunktionen vägrar fungera för mig atm, så jag vet inte om det finns en liknande tråd redan, men men.

Vad spelar du just nu?
Själv lirar jag:
Alan wake - Xbox 360
Skate 3 - Xbox 360
Battlefield 1943 - Xbox 360
Minecraft - PC

Hit it!

Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2011-02-16 07:53
Super Metroid (VC)
Castlevania: Lords of Shadow (360)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-02-16 12:15
Spelar igenom Mass Effect 2 igen som full renegade female Shepard, på PC den här gången ist för 360. Full res och max settings är tasty!
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2011-02-16 13:15
NHL11 (ps3) - Kan man alltid lita på.
Assassin's Creed 2 (ps3) - Liten besvikelse än så länge, inte fastnat men ska ge det mer tid.

Groupie

2011-02-16 16:24
Dead Space 2 (PC) - Lite creepy faktiskt ;)
Champions Online (PC) - Gratis är gott!

2011-02-17 10:45
Drog igång Forza motorsport 3 nyss.. ganska fint spel ändå. Så nu ska jag väl försöka dra mig igenom detta också =)
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
Poet

2011-02-17 11:30
Fifa 11 390/1000
Nhl10 280/1000
Bioshock 2 85/1000
Lost Odyssey + DLC 830/1100
Battlefield bad company 2 vietnam DLC 1175/1430
Black ops 630/1000
Crackdown 2 + DLC 755/1500
Borderlands 1630/1750
Fable 3 980/1000
Red dead Redemption 1270/1500
Halo wars 320/1000
XBLA
Ilomilo xbla 150/200
The undergarden - xbla 50/200
Scott pilgrim the game 150/250

Listan på spel som jag switchar emellan
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-02-17 15:08
Leauge of Legends och Magicka ..enda jag hinner med nu för tiden :)

Är dock sugen att testa Dead Space 2 :)
JKIBMM

2011-02-17 15:18
Mass Effect 2 på PS3 är ungefär allt jag har tid med just nu...
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2011-02-17 20:50
Final fantasy IX - PS1.. Femte genomspelningen yo!
Sly Collection - PS3
Yakuza 3 - PS3
Persona 3: FES - PS2
Bioshock 2 - PC

Så ser det ut just nu. Kör lite Zombies i Black Ops ibland

2011-02-17 21:05
Nu Vanquish
överraskande bra spel, hamnade lätt på min topplista.

------------------------

Lost Planet 2 (co-op)

Just Cause 2

FF13

Dead space

CoD world at war. (co-op)

Dantes Inferno

Resident Evil 5 (co-op)

sen dessa spel för några till cheevs. Jag kommer inte lyckas 1k:a något spel någonsin tror jag, alldeles för dåligt tålamod för det :D.
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Groupie

2011-02-17 21:37
Jag kommer inte lyckas 1k:a något spel någonsin tror jag, alldeles för dåligt tålamod för det :D.

Testa KingKong, får alla genom att bara klara spelet.

2011-02-17 23:54
Hah, lite så är det med forza också. Iofs är ju forza ett bil-spel, så kan ju bli svårt att hitta på "kluriga" a-ments.

Läste om han snubben som har över 500k GS.. han lär ju ha spelat rätt många simpla lir endast för GS'en =P
Poet

2011-02-18 10:52
Dantes är inte speciellt svår 1k vad jag förstått, lost planet 2 är galet svårt och tar mellan 150-200 timmar.
Re5 är skoj krävdes bara lite collectible letande och alla svårighetsgrader sen 1k , waw är bara kuk men inte svårt bara irriterande ibland

Kan ju inte säga att jag rekommenderar kingkong direkt, intressant ibland tråkigt typ hela tiden.

Stallion spelar också 3 uppsättningar av spelen om han kan, först 1k på us box sen spela jap box sen eu box
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-02-18 11:57
Stallion spelar också 3 uppsättningar av spelen om han kan, först 1k på us box sen spela jap box sen eu box

Hmm, finns det någon förklaring till varför han gör så? Känns ju ganska onödigt om han vill nå 1mille.. :/
Poet

2011-02-18 14:47
Därför att han kan få 3k gamerscore från att göra om samma spel? blir inte svårare än så

Det gör det snarare snabbare att nå 1mille än att spela nya spel, eftersom han kan ha tur och komma över typ något smuts liknande Avatar och 1:ka och sen spela samma igen.

Typ som dom som spelar Fallout 3 med all dlc på boxen sen pc, eftersom alla achievements kan fås genom att enbart använda consolen i pc versionen så kan du nå 1550 på cirka 5-10 mins högst, jämnfört med 30+ timmar på konsolen. Men det ger dig fortfarande 3100gs totalt
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-02-18 15:03
StarCraft II såklart.
Groupie

2011-02-18 15:24
King Kong suger som spel ja, men vill man ha achievments så är det nice.

2011-02-18 16:16
Jo det vet jag, men skulle inte vilja spela det. Dem flesta spel som ger 1k på en spelgenomgång är kääss och jag är alldeles för otålig för att orka spela igenom sådana spel. så det skulle sluta på 450 kanske :)

----------------
Hatar även att samla in saker, leta efter gömda intels/papper/statyer.Så då lämnar/säljer/byter jag bort det. (när jag klarat det såklrt)
Försöker alltid lura min brorsa och vänner att spela sånna saker men de anar mina intentioner.
--------------

du kan väl hämta ditt "account" till vilken xbox som helst, vilket betyder att man kan vara 10 st som spelar offline. eller? för att gå online engång i taget.

2011-02-18 16:29
Doggsonlol

Jaha, du menar så. Får ursäkta min dumhet, men jag trodde att det rörde sig om tre helt olika account, haha. Då förstår jag.
Poet

2011-02-18 17:42
gggg_hatt: Vill du ha achievements finns det otroligt mycket "bättre spel"

Disney: Up tar cirka 3h30mins och hinner knappt bli skit förens du är klar

Förövrigt har du http://www.xbox360achievements.org/forum/showthread.php?t=286407

Total lista på dom snabba spelen.

CRIBBE: Gillar inte collectibles personligen heller, men RE5 var nice att leta efter av någon anledning. Roligaste jag plockat sen typ Gta San andreas grejer

missbruk: Trodde först du undrade varför han körde 3 av samma så blev lite o_O men nu fattar jag själv :P
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-02-18 21:15
DoggsonLol, Jo men då spelar man juh 2 st. 2 extra ögon eller vad man nu kan kalla det(som fable 3). En anlendning till att jag ogillar leta efter saker. det är att säkerligen 5 st ligger extra gömda och gör det typ omöjligt att hitta om man inte tubar eller googlar.
Skulle vara nice om de delade upp "hitta 50 saker" värd 20g till hitta 10st - 5g hitta 20st - 5 g osv.

Sen har man juh oftast klarat spelet och har inget att göra förutom att leta.

Listan på världens sämsta spel :D. Lovar att d tar extra betalt för dem oxå, easy 1k:s.
Dantés Inferno var med på listan och det var juh inte det bästa spelet heller.
värde 40 kr.

Groupie

2011-02-18 22:15
Jag skiter i achievments.

2011-02-18 22:34
säkert :D
Moderator

2011-02-18 22:59

Kan någon förklara grejen med achievments för mig? Andra kan typ se att man har klarat allt som går att klara på ett spel? Är det grejen? Eller får man någonting coolt för det? Jag har verkligen aldrig förstått det.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2011-02-18 23:14
Du visar hur skillad du är eller hur mycket du har klarat på ett spel. Lite en "geek" grej, handlar om att visa för dig själv i första hand. sen kan du jämnföra dig med onlinevänner.

vissa achivs är bättre än andra, oavsett hur många poäng d ger. Vissa får du bara av att spela spelet. Typ CoD. + Olika "svårhetsgrader"
Andra är skill baserade som typ döda 10 st med 1 skott.
Eller Samla in damm till damen. Eller vinn 100 matcher. etc.
Juh mer points dessto mer skills.
Eller IAM THE BIGGEST PLAYER EVVA!

Poet

2011-02-19 13:15
KaptenKrok P25: Det är skoj att klara spel, det är skoj att få poäng för saker. Med ständig belöning så väcker det instinkterna av att man måste få allt = ett beroende är fött.

Jag vill bara nå 100000 och komma högre upp på rankingen, 68 totalt i sverige just nu men det är inklusive några fuskare
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Groupie

2011-02-19 14:43
Okej inte skiter i haha, men jag skulle aldrig köpa ett spel för att det har lätta achievments om det inte är nice. Inte heller skulle jag avstå från ett nice spel för att det har svåra achievment.

Vart kan man se sån där ranking??

2011-02-19 16:44
Hur många GS har du atm, Doggsonlol?
Poet

2011-02-19 17:05
87777 ligger jag på atm har x antal spel jag skulle kunna moppa upp för extra achievements men försöker variera vad jag spelar :)

gggg_hatt: Har köpt 1 retail spel pga lätta achievement som sugit och det var Nhl 2k6 tog 10 minuter för 1000 sen var det klart :P kostade hela 90kr också, dom flesta lego spelen lånar jag + att lillebrorsan är ju runt 10 så han får lite random spel det var därför jag spelade up

Undviker en del men är spelet tillräckligt bra måste man ha :)

http://www.mygamercard.net
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Groupie

2011-02-19 18:51
Sidan kan inte visas, inte heller om man googlar fram den... :(

Poet

2011-02-19 19:35
Funkade för mig förut men funkar inte nu längre :P aja den är väl nere för tillfället
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Poet

2011-02-21 21:16
Får väl lägga till fallout new vegas nu också, polaren tyckte det sög så jag fick hans ex gratis

Tyckte det var rätt kul eftersom när vi köpte det på release hade dom 1 ex kvar på elgiganten, problemet var bara att han och en annan polare ville ha det :D så han köpte det enda exemplaret dom hade och han är ingen fallout fan jämnfört med den andra som spelat alla versioner av skiten genom åren :D sen slutar det med att jag får det

Randomness är fantastiskt
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-02-21 23:43
Fantastiskt :D. Shuffled fi life!

är d bra då? verkar stort som fan.

2011-02-22 02:11
Battlefield bad company 2 och även expansionen Vietnam
Cod black ops
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
Poet

2011-02-22 08:26
CRIBBE: Inte börjat än försöker fixa ordning Red dead just nu, suttit och klarat advance missions dom 2 senaste dagarna. Ligger på 98.9% completed så tänkte jag skulle försöka nå 1500 iaf, får jag bara 100% skiten så ligger jag på 1410

Får ångest när jag kollar gamercardet och Bioshock 2 ligger på 95 >< måste fixa det också men försökte ta mp grejer först lol
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-02-22 12:55
DoggsonLoL.
Jobbiga achivements på det spelet, glad att jag bara lånade det över en helg. Mindre glad över tillägget till det..som polaren införskaffade till mig :(.

ångest, men om du kollar på min lista måste du må riktigt dåligt :D.

Poet

2011-02-22 13:06
CRIBBE: Andras gamercards bryr jag mig om på det sättet, blir dock äcklad av folk med tex Gta 4 som har 10gamerscore totalt och Off the boat achievementet.

Kommer aldrig förstå folk som köper nya spel hela tiden utan att ge dom gamla en ärlig chans, visst behöver man inte 100% men om ett spel ger dig cirka 500 för att spela igenom så ska du ha 500.
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-02-22 16:22
doggsonlol

hahaha jag har massa spel där jag endast tagit 5-15% av alla achievements/trophies. Grejen är att jag både köper nya spel och får spel genom mitt jobb hela tiden och ärligt så tycker jag att jag ger alla spel jag spelar en "ärlig chans".

Om ett spel inte är roligt efter ett par timmar så slutar jag helt enkelt spela det och går och gör något annat med min tid. Det är en av fördelarna med att inte vara achievement HOSTAGE. Sen tycker jag fan att om jag behöver spela ett spel mer än 1 timma innan det är "bra" så har spelutvecklarna verkligen misslyckats med att göra en bra och gripande inledning.

Jag gav FF13 minst 8-9 timmar eftersom alla sa "mannen det blir bra efter 15 timmar" men sen insåg jag att Square-Enix kan dra åt helvete om de inte kan göra ett spel som jag gillar efter MINST 1 timma. Unreasonable att kräva mer än så av spelaren tills spelet "blir bra".

2011-02-22 17:14
DoggsonLoL
I c har en på min xboxlista som bara kör spel från den listan du la upp och off the boat achivements :D. Sen har jag en annan som kör alla sina spel till max. Sen du som mosar alla med dina gamescore (Y) resten kör typ Gears 2, Cod serien, Lost planet 2, halo eller rpg spel.

-------------------------------

Marvingaye
FF13 var otroligt segt och har väl fått jävligt mycket kritik för det oxå.
Får man fråga vad du arbetar med? Låter intressant.

------------------------

Kan tillägga att jag även kommer spela Bulletstorm om 2 dagar :D

2011-02-22 17:37
CRIBBE

Jobbar för en stor publisher och får ibland spel av de trevliga grabbarna och tjejerna som skriver för nån av spel tidningarna/sajterna här när de får extra kopior eller spel de inte vill ha. Jag skriver inte själv eller jobbar med tvspel etc, så det är inte lika intressant som det kanske verkade. haha

På tal om Bulletstorm..

Synd att man inte har en TV just nu :( :(

2011-02-22 17:50
Vill oxå bo i Dubai :D. (om jag inte minns fel)

Tur att du har så snälla vänner.
Poet

2011-02-22 18:18
marvingaye: haha jag har fortfarande inte klarat ff13, 275/1000 i cirka 7 månader nu :P det blev skittråkigt i slutet fighterna suger kuken och jag är typ 1 timme ifrån slutbossen.

Men självklart är en del spel för dåliga/tråkiga för att spela klart, men gta 4 håller nog längre än första timmen...
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-02-22 19:38
CRIBBE

Yao, har varit här ett år snart, men börjar sakna sverige :( Media är säkert kul i de flesta större städer, skulle kunna tänka mig göra samma sak men bo i sthlm eller nåt. Fast jag vet inte om man får lika mycket freebies där.

Doggsonlol

Håller med, kan nog inte förstå folk som lägger ner gta4 innan en timme har gått. Märkligt.
Moderator

2011-02-22 21:46
Mass Effect 2 - Xbox
Black Ops - Xbox
Darksiders - Xbox

Kickflippar lite i Skate 3 då och planerar att spela Bioshock 2 för första gången inom en överskådlig framtid.

Jag har aldrig brytt mig om achievements förut, men jävlar vad schyst känns när det plingar till ;)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2011-02-22 22:12
Castlevania LOS
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2011-02-23 12:20
Brydde mig länge inte om trophies/achievements. Men som Squirtle säger så är det en belönande känsla att höra det där plinget och se något poppa upp i rutan. Ibland får man två och då är det ju rena julafton.

Och faktiskt så ökar viljan att spela igenom vissa spel en gång till av trophies. CoD-spelen på veteran exempelvis. Men det finns gränser och även om man sneglar på trophies att använda som måltavlor har jag ingen lust eller något behov att försöka få 100%.

För att återgå till topic. Just nu spelas:

Medal of honor. Som folk sa redan i oktober: "inte värt 500:-". Men det funkar för 229:-. Känns inte helt färdigt utan hade mått bra av ett halvårs finputsning av uppenbara fulmissar och utökande av kampanjen. Ljudet är det bästa jag varit med om i ett fps och vapnen över lag är väldigt smidiga. Multiplayern är okej men ganska få som spelar. Gillar att det är mer taktiskt och matcherna är långa. Det är dock ganska ojämnt ibland, går inte att prata i lobbyn och går det att mute:a spelare vet jag inte hur man gör.

Batman: Arkham Asylum. Omspelning av ett fantastiskt spel. Spelade iofs klart det här om dagen så det kanske inte räknas egentligen.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-02-23 17:08
Min låda har fått x-clamp, fuck asså :(
Direkt när jag får pengar så köper jag slim. The towel trick funkade några gånger, men nu vill den inte mer.

Håller med ang. A-ments.. Är ju som en belöning och man blir lite varm i kroppen allt.
Poet

2011-02-23 20:10
Ingen garanti kvar eller?

Achievements är <3 fast dom var mer <3 i början, då blev man glad och nöjd men när det har ploppat 4097 gånger så är det inte lika tufft
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-02-23 22:29
Evolution
Medel of honour var juh bra som fan. klämde det på helgen då det kom :D. Var skit många som spelade då, Men det var juh innan Black Ops hade kommit.

Tycker att d skulle slipat på lite mer lvls,vapen,gadgets eller något. kändes hela tiden som att det var något som saknades. Men jag lämnade tillbaka d så man kan säga att jag hyrde det 1 vecka för 50 kr. Men jag tänker på det fortfarande. Gillade skill systemet som fan. Att man spelade mot de med samma skills. (kanske inte nu, om d är för få som spelar).
Inte så mycket granades heller.

---------------------------------------------
Mycket snack om a-ments :D

Lyckades få 100 vinster på ranked matches i lost planet 2 idag, bästa achivementen hittils tillsammans med 1000 kills :D

så här tycker en på xbox360Achivements.org om Lost Planet 2 a-ments
(dock den största cheivon du kan få Committed 'til the End - 100g (värd 1000g)

omg fuck you japanese cocksuckers at capcom! fuck all of you! i hope a demon eats magic out of your asses and fucking rapes you dickhead granfathers for being such absolute fucking evil pricks! fuck lost planet 2! fuck capcom! fuck this cheivo!!!!! its fucking bullshit!

2011-02-23 23:48
Doggsonlol, precis.. ingen garanti kvar. Suger ganska hårt.

omg fuck you japanese cocksuckers at capcom! fuck all of you! i hope a demon eats magic out of your asses and fucking rapes you dickhead granfathers for being such absolute fucking evil pricks! fuck lost planet 2! fuck capcom! fuck this cheivo!!!!! its fucking bullshit!

Hahahaha, andas liksom :)