I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2011-03-08 21:47

[Multi] Diablo 3

Sökte i forumet lite snabbt men hittade ingen tråd.
kanske för att d inte kommer förens 2013 men ändå lite intressant.

Såg iafall att webhallen listat Diablo 3 till Xbox 360 och Ps3an :S.
Webhallen

-? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-

2011-03-09 00:28
Hur vet du att det kommer 2013? :)
Dom har ju själva sagt att de siktar på Q4 2011, Q1 2012, i deras product-slate som läckte stod det också Q4..

Sen tror jag inte att det kommer till konsoll, det är den där feta activison (CEO) grisen som vill cäsha in, får känslan av att devsen sagt "fine, anställ någon som kan porta skiten då". De har själva sagt att PC-versionen är prio nr.1 och att eventuellt konsoll-version får vänta

Annars så längtar jag röven av mig till spelet, kommer bli topnotch!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-09 00:40
d3 kommer förstöra mitt liv, jag längtar
ge mig din månadspeng

2011-03-09 01:17
carl-pedal Word!

Undrar hur länge det kommer hålla? Fan jag lirade D2 runt 2001 fram till 2010 on&off..
Har en känsla av att det här kommer hålla minst lika länge om inte längre. Fördelen med D3 är ju dock att det inte är så gigantiskt, kommer va ett litet mini-mmo man kan ha vid sidan av.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-09 07:41
Its darkest before dawn

2011-03-09 10:43
x1 / x2 står för expansioner

Poet

2011-03-09 14:11
KONSOL VERSION ELLER GTFO :(

Jag vill ha men jag vägrar flytta karaktären med musen
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-03-09 14:43
woooord på doggsoooonnnn!! lol
Get Random!

2011-03-09 18:54
mina föräldrar vägrade att ge mig tv spel när jag va liten, hårt liv! fick leka med mac istället och nu pallar jag inte konsolspel förutom typ tekken där man kan sitta o spamma lite så händer nåt häftigt
Its darkest before dawn

2011-03-13 15:59
Alltså, det gör inte så mycket om de inte släpper det i höst. Så jävla mycket annat som släpps Q4 2011. Uncharted 3, The Last Guardian, Mass Effect 3, Gears Of War 3 etc
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Poet

2011-03-14 14:29
marvingaye: Diablo 3 på konsol och seriöst jag gnuggar kuken på alla titlarna du precis nämnde....

Men blir det bara för pc så gnuggar jag på det istället
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-03-14 16:03
Överlag så skulle jag inte bli alltför förvånad om Diablo 3 dyker upp på konsoller. Många av förändringarna de har gjort känns så otroligt bra anpassat för kontroll.

T ex sättet som mana och health hanteras på. Istället för att man ska klicka för att plocka upp pots och sedan trycka 1,2,3,4 osv som i Diablo 2 så är det mycket mer God Of War liknande att fiender droppar orbs som karaktären bara springer på så healas man/får mana. Hur jävla konsollaktigt är inte det liksom?

Sen känns många av de nya karaktärernas abilities rejält konsoll-ish. T ex munk karaktären som har massa combos man trycker in för att executa moves. Blizzard har sagt att munken är inspirerad av fighting spel. Vilken kontroll input är bäst för att masha combos liksom, tangentbord eller facebuttons på en kontroll?

Att Torchlight sålde så bra som du sa i den andra tråden gör att jag blir ännu mindre förvånad om vi råkar se Diablo 3 på 360 och PS3.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2011-03-14 18:15
Kommer bli riiiiiiiktigt nice isf! :D
Get Random!
Poet

2011-03-15 13:45
marvingaye: Orb systemet du nämner dyker upp i Dungeon siege 3 som droppas nån gång i maj också :P

Känns så fittigt att dom är såna pass pussys att dom inte vågar sikta in sig på en konsolrelease, kolla tex vad A-rpg fans säger om tex Sacred 2 90% kallar det för det bästa som finns tillgängligt på 360. Om då Blizzard som har 1000000000x större budget inte ens vågar sig på en konsol release är det bara pinsamt, jag kan fatta att dom först och främst vill sikta in sig på pc för sånt sysslar ju Valve också med. Men Valve har ju ändå försökt och samtidigt gjort det jävligt bra med sina konsol releaser.

Jag tänker egentligen inte hoppas eftersom det är så pass osäkert, tänk på stackarna som ville ha Starcraft Ghost... 4 års väntan på ingenting
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-03-16 20:33
Blizzard har juh Wow n shit på dator sidan dags att ta över konsollen oxå :D .
Antagligen därför det inte kommer att släppas Q4 2011.
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-