I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[PS3] Nätverks inställningar Hjälp

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2011-03-19 15:37

[PS3] Nätverks inställningar Hjälp

Hejsan är ju inte super aktiv här så kanske redan finns en tråd om detta, men idag roddade jag en dlink 655 wireless router, fixade och dona så ps3 hade internet, nu till saken jag hajar itne hur jag ska hitta min dator, har läst på google om hemnätverk igenom dator(blir fan inte klok) samtidigt som jag har varit inne på ps3 och aktiverat media center chosan, så är det någon som har en susning om hur jag hittar ps3 i datorn eller tvärtom så jag kan börja föra över musik osv från datorn till ps3. tack på förhand och sory om det är kladdigt skrivet

2011-03-19 22:58
Har ingen PS3 men tanka vuze hemsidan

Det är det snabbaste och enklaste sättet med fildelning till alla konsoler och datorer...
har det till min 360 och ja det funkar till PS3.
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-

2011-03-20 07:05
cribbe, kan du kanske förklara hur man installerar det mer ingående. Ska börja nu men om man kör fast. Lär ju inte vara sån stor skillnad mellan xbox och ps3

2011-03-20 20:52
Du laddar ner programmet till din dator. Sedan dubbel klickar du / eller markerar ikonen och trycker enter. Tryck sedan bara next och se till att du godkänner deras villkor. Sedan så står det mesta på svenska. Klar.

till höger i programmet finns en "flik" som heter devices och alla devices som du har kopplade till din router kommer att finnas med där. Alla datorer/konsoler.mp3/video spelare. Sedan är de (ikonerna av ps3/360/datorer/tv) i färg om d är påslagna eller svartvit tonade om d är avslagna. Sen är det bara att drag n drop det du vill ska skickas till din PS3. Du kan även välja om d ska konverteras till HD... Hoppas d hjälpte

2011-03-21 08:45
ah fixade allt igår va enklare än va jag trodde, tack för hjälpen ändå, du har itne en susning om hur jag hittar mitt hemnätverk i win7, jag har ett men jag vetefan hur jag får fram och ser vilka som ingår idet :D

2011-03-21 09:00
sry.. rockar fortfarande XP

2011-03-21 13:56
vetdu om filmerna man converterar tar upp plats på ps3an/xbox360 eller om dom bara ligger i nätverket

2011-03-21 15:05
De ligger på din dator :D så du behöver inte tänka på om du krossar din PS3a.
Du måste nämligen ha programet igång när du ska kolla på film.

Sen ibland kan det vara problem att spela upp filmen beroende på formatet Xvid/avi/mpeg/mov/3gp och allt vad d nu kan heta.
Då kan du koda om filmen vilket är ett annat kapitel ;P

sa det sista så du inte blir förvånad om någon film inte skulle fungera..

2011-03-21 18:49
vafan när jhag lägger in skiten i programet måste den ju convertera varenda jävla film som tar 1000år ska det vara så ?

2011-03-22 08:49
Det kan hända.. men tror det kan bero på brandvägg eller hastigheten på det lokala nätverket. För min polare med PS3 går det på 5 sek. För mig går det oxå jäkligt snabbt. Däremot kan det ta tid om du konverterar icke HD filmer till HD eftersom det läggs till en jävla massa skärpa och skit(blir hemmagjord HD, inte riktig)

som jag sa tidigare så kan det även bero på vad filmen har för fil benämning .. Xvid,avi,mpeg etc.
Och när du väl konverterat behöver du aldrig göra det mer. (om du inte deletar den)

Sitter på jobbet nu så jag kan tyvärr inte gå in i programmet och läsa om inställningar (wireless kontra inkopplat) Och hur PS3s videobibleotek fungerar.

Det andra alternativet är juh att skaffa en sladd mellan din dator och tv. Från exempelvis Kjell & company eller en USBsticka.

2011-03-23 10:08
ah men vafan jag har ju 100/100 fiber. hur kollar jag om min router blockar min hastighet? win 7 äår förvirrande, jävligt nice men förvirrande god bless xp

2011-03-23 10:43
Testa olika filer. Och se vilken som går fortast. Mm det tar juh lite tid att sätta sig in i nya system och nya program. Men tror det har att göra med NAT. Strict eller open. firewall grejjer. Kan nog inte hjälpa mer.. Eller kan höra med min polare som lirar PS3 vad han har för inställningar.