I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] Vad framkallar ilskan i dig?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   
Admin

2011-03-28 01:11

[Övrigt] Vad framkallar ilskan i dig?

Den här tråden handlar om rage quitting, kort och gott. Även det frommaste lamm drabbas någon gång av näst intill okontrollerbar ilska orsakad av överdrivet jobbiga eller svåra spel. (Eller personer som säger "men det där är ju inte svårt").

Så vilka spel kan locka fram dina allra sämsta sidor?

Jag har ägnat helgen åt att spela om God of War, första delen. Alla som spelat det förstår precis vilka delar av spelet som fick mig att vilja dra handkontrollen genom teven. Härligheter som spiked floor, spiked column och snurrande benbitar med knivar. Halva jävla spelet är rage quit-framkallande och fick mig att önska ett hembesök hos David Jaffe, med en handkontroll virad runt vardera arm och släppa lös vreden.

Men det är ett jävligt bra spel.

Andra spel som fullständigt jävla enerverande: CoD. Nej, syftar inte på noobtube och OMA i MW2 utan på veteranbanorna. I synnerhet WaW och BO. Någon som inte känner igen sig:

Spelen i ett nötskal. Ändå fortsätter man. För Treyarch ska fan inte få vinna...

The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?