[Multi] Call of Duty: Modern Warfare 3

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

[Multi] Call of Duty: Modern Warfare 3

Ja, så det ser sannerligen ut som det nya COD-spelet i år blir MW3. Kotaku har tidigare släppt en hel del spoilers kring spelets kampanjläge och även skrivit att Spec Ops och ett läge likt Firefight i Halo kommer att finnas. Dem har i princip spoilat hela kampanjen, och lite inom multiplayern. En enorma läcka om det är sant, Activision har inte gått ut med att det skett en läcka och att viss del är sant och annat inte.

Första detaljerna kring spelet

Läcka om kampanjläget (SPOILERS) - Läs inte om du bryr dig om kampanjen.

Om Multiplayern

4 debut trailers också.

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Kommer bli the shit dom lärde sig av MW2 förhoppningsvis och det kan bara bli epic
Min mentalitet = Nicholas Cage i Leaving Las Vegas
Fuck this shit
tror faktiskt att detta kommer bli riktigt bra.

hur som helst kommer de sälja rekord men MW2 var inte så himla dåligt, dock förstörde alla killstreaks en del
Get Random!
haha... orka model 1887 ...
Get Random!
Sååå, reveal trailern har nu kommit...

Singleplayern verkar lika ointressant som vanligt. Samma gamla grafikmotor vad det verkar som... Får hoppas multiplayern blir något alldeles speciellt annars så nöjer jag mig med BF3.

MW3 > BF3 anyday

Fast vem vet dom kanske fixat skiten jämnfört med BFBC2 så spelet faktiskt är lite beroendeframkallande.

All singleplayer i FPS är totalt jävla onödig så vad hade du förväntat dig? Halo är enda undantaget resten är meh
Fuck this shit
BC2 är inte battlefield.. battlefield är vad -94, vietnam, bf2 och bf3 kommer vara ;)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
oj.. -94 : p -42 menar jag ju såklart haha.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Hangaround

2011-06-02 11:31
Haha, låter som ett reko lir BF94 :D

Själv skiter jag fullständigt i MW3. Blir det nått FPS i år så blir det BF3.
Annars är Gears3 det enda liret jag har planerat i år.

/r/whoapunktnu
Gears mp kommer fortfarande suga apkuk :/
Fuck this shit
tyckte det var ganska så roligt =)
Get Random!
Ser på gameplay från E3 nu och är verkligen inte imponerad, speciellt inte om man jämför med det som visats från BF3. Kunde lika gärna varit DLC till Mw2, det enda jag gillar är hybrid siktet.

Hangaround

2011-06-06 23:30
E3-demot var nått av det tråkigaste jag sett.
Snark.
/r/whoapunktnu
Ser precis ut som MW2, in i minsta detalj. Och när de säger att MW3 ska bli det mest episka CoD-spelet någonsin betyder det förmodligen en samling floskler och töntiga punchlines, mängder med explosioner överallt, hela tiden och adrenalinstinn b-action. Man skulle önska att de tog sig tid att fundera på vad som gjorde CoD4 så otroligt bra istället.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Dom visade väl SP på E3?

Fuck Call of duty SP

Mw3 kör ju på Mw2 motorn också så hur fan skulle det bli en större förändring? Kommer vara bättre än BO och förmodligen Mw2 och Cod4 så should be fine.
Fuck this shit
Hangaround

2011-06-07 10:11
Ja, men de kunde ha valt ett mer actionfyllt uppdrag. Idioten var under vattnet i 3 minuter. Simsimblubbblubb. Snarksnark.

Sen lär multin suga lika mycket som Mw2.

/r/whoapunktnu
Eftersom det inte verkade finnas någon som ville eller kunde göra MW3 är det iofs självklart att man återanvänder gammalt material. Men så blir resultatet därefter. Nu är det svårt att avgöra efter en E3-presentation men inte ens ljudet verkar ha utvecklats, vilket de inte behöver en grafikmotor för.

Det är mest tråkigt att CoD har gått från att göra väl genomtänkta och seriösa shooters till nåt som ska pleasa finniga amerikaner som går igång på explosioner och whiskyröster som säger "hoorah oskar charlie mike stay frosty" var tionde sekund.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Evolution P27: haha men det är väl fan coolt med lite Oscar mike (fattar inte varför dom inte kan säga on the move dock)

Dock är det lite roligt att höra massa folk skrika hora, påminner lite om hur det brukar låta i vissa delar av hemstaden

Förövrigt är Ljudet i mw2 inget att gnälla på, låter bra när jag kör med steelseries hörlurar. Men BF3 tar ju MW3 på soundfronten men om dom inte har lyckats få Mp att kännas lika beroendeframkallande som MW2 var så är det kört
Fuck this shit
De borde kalla det Call Of Duty 2011 istället för de släpper fan samma spel varje år. Till och med Madden och Fifa kommer med mer förändringar/nya features.

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
marvingaye: Men då blir det ju svårare att se vilket Treyarch gjort, tänk om man glömmer bort sen köper man Call of duty 2022 och så har dom gjort det :(
Fuck this shit
Tro mig, fyra iterationer till och du kommer inte ens märka någon skillnad mellan Treyarch's och IW's spel. Tänk hur olika CoD4 och World At War var jämfört med hur mycket Black Ops hade gemensamt med MW2.

Call of Duty 2016 kommer vara exakt samma som Call Of Duty 2017. Belee' dat
Sålde WAW efter några månader, samma sak med BO MW2 och cod 4 höll i 1-2 år innan dom skeppades vidare.

Har dock lånade exemplar av både 4:an och MW2 som jag fortfarande lirar, 70k kills och 23 dagar played på MW2 jämnfört med 7-8 dagar på Bo
Fuck this shit
Doggson: Nej, ljudet i MW2 är egentligen ingenting att klaga på (åtminstone när det kom). Det var mest som ett exempel på ställe där de kunnat göra framsteg utan ny grafikmotor. Men med tanke på hur BF3 verkar kunna bli så är det klart att man gör de jämförelserna. Och efter MoH har jag insett hur mycket ljud kan göra. Har suttit och spelat om sp två gånger med hörlurar bara för inlevelsen. Sen kanske ljudet i BO gör att man är lite extra kritisk mot CoD. Där snackar vi ärtpuffror.

Kanske skaffar CoD8 efter ett tag för sp. Det är en rätt kul utmaning att köra igenom veteran (såvida inte svårighetsgraden enbart består av infinite respawn).

Dessutom måste man ge serien cred för ett enormt belönande poängsystem. Det är instant gratification gång på gång. Lite larvigt med de höga poängen (var bättre med de låga poängen) men i övrigt finns så mycket challenges etc att det alltid finns mål. Men det lär de väl fucka upp med Elite nu så att om du inte pröjsar får du ingen stats alls.
Dom har ju redan visat vad du får med fattig mans elite, kommer inte betala för den skiten iaf.

Det är ju IW så förhoppningsvis är det inte infinite respawns, MW2 var ju ett steg framåt men det var inte mycket till utmaning dock. Inte för att jag bryr för mycket bullshit sen lackar man, spelar hellre svårare spel i coop än sp. När jag spelar solo vill jag ta det lugnt och inte bli allt för förbannad.

Ser fram emot nya Spec Ops, det var awesome att köra igenom med polaren. Sen fick jag köra igenom skiten med Dieallot också så det blir jävligt nice :)

Nu när jag tänker på det så visst har ljudet en del i upplevelsen, hade inte intervention varit så jävla sexig och låtit så jävla fin hade jag förmodligen inte varit lika nöjd med Mw2. Men när den låter så vackert och känns så rewarding att använda så är det inte ofta jag spelar ett game utan att dra fram den
Fuck this shit
ljudet spelar inte så stor roll.. Kör typ alltid med musik eller utan ljud :D när det handlar om online FPS dvs... Endast störigt att höra samma ljud hela tiden..

Däremot i SP är det nice för att få in känslan.

Förhoppningsvis kommer BF3 och Gears 3 pressa priset på MW3..
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Co-ops var iofs lite underskattat men riktigt kul. Gillar dock inte att de nya banorna ska vara från mp:n. Även om det förmodligen är en petitess var ju en del av charmen i MW2 miljöombytet. Och när de säger att det ska handla om överlevnad låter det som zombies. Hoppas inte utan att det blir som co-op i MW2. Vore grymt om det går att köra med upp till fyra spelare.
No dice evo

My partner went down. The auto turret I set up earlier in the fight could only do so much against wave after wave of enemy soldiers. Snarling dogs rushed my position as I pushed forward through a cloud of dust and debris. I bled ammunition in an attempt to punch past a pack of armored targets. There was nothing I could do as I crumpled to the ground just a few feet in front of my wounded ally. The screen blurred to a halt after enduring nine heart-pounding waves of enemy fire. I was told afterwards that nine waves is a respectable accomplishment for a first-time player of Modern Warfare 3's Spec Ops mode. I'll go with that.

Here at E3 2011, I wouldn't have expected to drool over Call of Duty: Modern Warfare 3. I lost interest in the series after enjoying the original Modern Warfare. Even the recently released trailers that showcase the impressive scale of Modern Warfare 3's single-player campaign didn't do anything for me. But after just one go at Spec Ops, the cooperative survival mode of Modern Warfare 3, I'm ready to sink some serious time into this shooter.

The basics are easy enough to wrap your head around. Two players team up to survive against an endless series of enemy waves. This can be done online or via split-screen on consoles. As you play, you'll unlock armories that can be accessed at any time mid-game to restock on ammunition, purchase new weapons, or call in support. All these options cost money, which you raise by scoring points for kills. Each wave is separated by a short break to give you and your partner a chance to regroup, reload, and wreck shop.

At the start of the game, things are easy enough. Enemies rush you with shotguns and your only defense is a pistol. But we all know a pistol is more than enough to handle a few chumps. After the beginning waves, things get more interesting. Dogs start showing up and they don't like you one bit. Soon after, the dogs will start charging you with explosives tied to their bodies. Similarly, enemy soldiers get more aggressive and come better equipped.

Fortunately, the money you save up can be spent on lethal knick knacks like automated turrets and explosives. You can even pay a little extra and call in a helicopter which will drop friendly troops into the frenzy to help you and your partner out.

Spec Ops, like other survival-based modes, is fun because each wave is a burst of adrenaline, followed by a brief break to catch your breath and coordinate with your buddy. Multiplayer modes that only call for two players don't suffer from the disorganization of larger team games (just try to coordinate 16 strangers during combat). With just two participants, the only chaos you need to deal with is coming from the enemy and not from your own ranks.

With solid communication and the right weapons, Spec Ops is a blast -- even when you know you're going to lose. Battles don't feel hopeless and deaths aren't frustrating because there's no real end goal -- you're playing for the thrill of the fight. It's the kind of mode I could see myself playing all the time, especially if I find a reliable partner. It was enough to ignite my interest in Modern Warfare 3, and it's something any Call of Duty player should check out when Modern Warfare 3 hits retail this November.

Från IGNorant.com
Fuck this shit
Du kan ju inte allvarligt säga att vapen i MW2 eller något COD so far låter bra, låter som freaking vattenpistoler.

Show me fucking multiplayer.

diwety: Vattenpistoler låter pschhhhh

Din hörsel suger
Fuck this shit
denna bild tycker jag är ganska rolig. Visst är det en random fransk killes video men iaf

Yes åldern spelar stor roll indeed, jag spelar bara med 13åringar som skriker könsord och låter som chipmunks.

Är väl inte konstigt att äldre är mer intresserade av battlefield heller, Cod spelen går 400 gånger snabbare inte lätt att hinna med då om reflexerna är för gamla.
Fuck this shit
Japp, 18-24 åringar är gamlingar med dåliga reflexer. (lol)
lol.... fap fap fap
Get Random!
om det är någon som ska eller befinner sig i L.A 2 och 3 September .
Så haka på COD XP 11.
Spela MW3 2 månader före alla andra, häng och snacka med utvecklarna..
Käka på Burger Town.. du har skjutit med vapen i spelet kolla in dem i verkligheten.

Klocka dig själv när du springer The pit!

The 12 acre compound will also contain a paintball arena based upon the 'Scrapyard' map featured in Modern Warfare 2 for some real life action.

Och självklart kommer det vara turneringar i typ allt....

http://www.callofduty.com/xp/
...för 150 dollar...
Haha! :D du tror inte att det kommer vara fullt på det stället annars?
Var copy pastade du den där skiten ifrån? Om du inte körde copy så är det fan läskigt

Men nej har nog inga planer på att vara i L.A vid den tidpunkten, och hade jag varit hade något jävla cod jippo inte legat högt upp på listan direkt.
Fuck this shit
Haha! från länken..
Why so serious? jag hade lätt glidit ner till L.A med mina homies från frisco för att leka av sig.. Ice T lär juh lägga några verser oxå :D
1: Du skrev på sånt där sätt som bara typ dryga journalister kan skriva på, blev orolig :P
2: Ice T kan inte rappa

Fuck this shit
Här är något somliga kanske tycker är intressant angående VAD Infinity Ward ens är för något nuförtiden...

När Vince Zampella och Jason West (huvudsnubbarna @ IW) lämnade Activision och IW så var det känt att de tog med sig några kollegor. Tydligen så tog de med sig 40 personer, med andra ord "core" delen av teamet.

http://kotaku.com/5817329/when-call-of-dutys-creators-left-they-took-a-lot-of-people-with-them

Så vilka är det som egentligen gör MW3 nu? Vilka det än är så är det inte personerna som låg bakom CoD4 och MW2 i alla fall. Även om de kallar sig IW.

Personligen tycker jag inte att det här är nödvändigtvis något dåligt. Jag tyckte att MW2 var oerhört jävla kasst och är faktiskt smått intresserad av MW3 nu just tack vare ovanstående artikel.

Mw2 är det bästa Cod spelet imo, och dom enda jag inte spelat är cod 1-2-3 samt alla 17 ex som kom till ps2. Visst borde IW ha fixat saker asap, men förhoppningsvis har dom lärt sig nu att exploits inte ska finnas tillgängliga.

Sen har det väl varit känt länge att det var mer än 20 pers som drog, det är som du säger enbart bra och nu när IW och Sledgehammer jobbar ihop så blir det bara bättre. Tror inte Sledgehammer är så sugen på att få något bullshit som Dangerclose abuse whine på sin resumé

En annan sak ang MW2/MW3 som är relativt rolig är ju whinet på att 3:an ser ut som 2:an, men dom har ju nått dom magiska sakerna som gör att spelet fångar allas intressen. Är väl inte så konstigt att dom inte kan pusha sin motor när den redan ligger på 60fps etc
Fuck this shit
Det som är mest tråkigt är att d har golat sönder sig till EA som är ett stor företag istället för att fixa något helt nytt.. Sen är det juh inte 40 pers utans snarare ett 20 tal pers.. Och annat fett nice filk från olika studios around.. typ Snubbar från Gods of war.. Och med tanke på deras senaste update från respawn studios eller wtf dom kallar sig.. ser det ut som att antingen bli nått halo liknande eller riddare med armborshtar n shiest.. Men MW serien är alltid nice oavsett, adrenaline och dkit...man down...............................................sry
lol... Cod 1 var ju det fetaste någonsin <33333333333

BF3>MW3 ;PPPPpPPPpppPp

nee men detta blir nog bra ska ni se.. haha. egentligen kommer inte några gameplay videos/trailer w/e betyda någonting.

Carl of Duty: Black Cop verkade fett som fan innan det släpptes.

Vart gick alla från IW då? har de något på gång?
Get Random!
Respawn = ex IW folk

Hookade deal med EA och ska släppa shooter
Fuck this shit
killstreaks system in the upcoming Call of Duty: Modern Warfare 3. Writing in reply to a fan on his personal Twitter feed, Bowling said --
We changed the entire way the killstreak system works. I can't go into detail yet, but I will share when I can.

www.respawn.com

sweeeeeeeeet
Get Random!
Sledgehammer hjälper IW med MW3

Hangaround

2011-07-05 17:13
We changed the entire way the killstreak system works. I can't go into detail yet, but I will share when I can.

Nuke kommer vara 15 killstreak. Sen kommer det finnas en perk som gör att varje kill räknas som två, och den är inte i samma tier som cold blooded och perken som kommer göra dig osynlig.

Det är typ vad man förväntar sig.
/r/whoapunktnu
Hangaround

2011-07-05 17:14
Allt detta kommer såklart att finnas under Default-klasserna, så man vet vad som kommer senare.
/r/whoapunktnu
Dieallot

no u!
Get Random!
Go phil go!
Fuck this shit