I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[PC] Morrowind Overhaul(snyggare än oblivion)

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2011-06-24 13:02

[PC] Morrowind Overhaul(snyggare än oblivion)

Tänkte bara tipsa folk om Morrowind oblivion som är en grafik updatering till morrowind som introducerar massa advancerade shader tekniker och högupplösta textures.
Har crysis 2 och kan säga att jag grafiskt är mer imponerad av Morrowind overhaul på högsta än vad jag är av crysis 2. Naturen är helt fantastisk.
Lägg till det ett utav de bästa rollspelen som någonsin skapats, så har du en vinnare :)
http://morrowindoverhaul.net/blog/




Lite moddar som fungerar jag använder utöver overhaul moddarna:
För att få fler Djur i spelet. framförallt använder jag "wilderness mod" som lägger till fåglar, fiskar, reptiler, insekter, och andra djur.
Wilderness mod och Fireflies modden är mina favoriter bland dom som lägger till vanliga ofarliga djur... att se kaniner och eldflugor på natten ger bra mycket stämning :)

Creatures X är också en bra mod som lägger till massa djur och fiender som känns som om dom redan kunde ha varit med i spelet från början.

Själv använder jag också the undead som lägger till 150 nya sorters odöda.

Less generic NPCS gör precis som namnet antyder, NPC i spelet lite mer unika med unika dialoger, bakgrunder, osv.. ibland egna nya uppdrag.

Eftersom jag hatar att slå mot en fiende och inte träffa använder jag Denna mod. Finns många Combat mods som lägger till combos OSV men jag håller det en så länge simpelt finns så mycket i spelet endå :)

länksamling med några bra mods för ökad realism.

I den här tråden får man gärna diskutera morrowind och Moddar man tycker är bra till.. gärna om dom är kompatibla med Overhaul eller inte också... tyvärr är inte alla kompatibla. Exempelvis så ville jag spela med modden Balmora expansion men Overhaul hade ändrat terääng höjden runt balmora så de flesta hus som balmora expansion lägger till är under marken och kan bara nås via fusk... :(