I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[PC] League Of Legends - Nice gratis DotA-Remake

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

Groupie

2011-06-29 14:53

[PC] League Of Legends - Nice gratis DotA-Remake

http://signup.leagueoflegends.com/?ref=4e0b1dd6bba26822679394

Ett gratis spel som är en Remake av Dota. Inte lika nice som DotA eller HoN men det duger ;)

Så, give it a try!

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Moderator

2011-06-29 16:41
Inte min kopp med te, men jag kan förstå att folk gillar det. Matcherna tar en evighet.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2011-06-29 19:13
Personligen anser jag att LoL är bra mycket bättre än HoN, men sämre än Dota :)
JKIBMM

2011-07-01 23:28
Its darkest before dawn
Groupie

2011-07-03 14:10
Finns tutorial för er som inte är bekanta med Hon elller dota sen tidigare.
Gameplay video:

2011-07-03 21:45
Hade det kunnat gå att denie'a creeps hade det varit ok, nu är det bara skit.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Rappare

2011-07-22 21:35
DMAt: Eftersom man inte kan denie'a så kan inte motståndarna det heller.. +/- 0 imo.

Sjukt bra spel imo.. adda sp00fz om någon vill lira någongång
 ööööööööööööööh

2011-07-22 21:41
heddetheman, +/- 0 nja.. hela denie systemet är till för att det ska bli svårare att vara duktig.. Den som spelat dota/hon eller båda tycker LoL är en barnlek, det gör däremot inte någon som spelat LoL om dota/hon.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Moderator

2011-07-31 16:02
För fin för sökfunktionen?

Sen att alla som lirat hon och testar lol tycker att det är skitenkelt så kan det ju ha något att göra med att man kommer in med ganska stor erfarenhet av moba och möter folk som aldrig har spelat liknande spel förut. Ta dig upp till 2200+ elo och fortsätt påstå att det är mycket lättare än hon. Fler spelelement är inte lika med svårare spel.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2011-07-31 16:40
Den som spelat dota/hon eller båda tycker LoL är en barnlek, det gör däremot inte någon som spelat LoL om dota/hon.

Jag har spelat LoL rätt mycket, men tyckte HoN var svårt, mest pga. att jag inte fattade ett skit av eran shop, sen att jag mötte spelare som faktiskt kunde spela HoN gjorde det mycket svårare för mig.

Men man kan inte jämföra en ny HoN spelare med LoL erfarenheter med en ny LoL spelare med HoN erfarenheter.

2011-07-31 19:47
Jag har spelat Dota, HoN och LoL (framförallt) och personligen anser jag att HoN är sämst av dessa av anledningarna:

1) Inte särskilt nyskapande..många av champsen är direkt tagna från Dota

2) Shoppen är extremt ostrukturerad, speciellt jämfört med LoL

3) Teamfights är bara grötiga pga grafiken i HoN..alla effekter tillsammans gör teamfightsen till ett rave party.

4) Gillar inte hastigheten på spelet. Detta är högst personligen men jag anser att detta kombinerat med den "flashiga grafiken" gör att spelet känns mer grötigt än lockande.

5) Alla menyer är helt retarderat gjorda ..exempelvis dom små (väldigt små) ikonerna för att byta champs med andra i laget...eller då man vill dela med sig av sin courier....gör dessa mer användarvänliga!

Det jag tycker är bättre med HoN (jämför framförallt med LoL)

1) De har en del väldigt nyskapande champions, exempelvis Flux och Monkey King. Kanske ni anser att jag säger emot mig själv..men HoN har tendenser av både nyskapande och direkt kopierande

2) Gillar att man kan "denya" creeps

3) Couriers är väldigt intressanta

4) Gillar att man aldrig känner sig helt lost om man ligger efter...i LoL känns det nästintill hopplöst om motståndarlaget dominerar mid/early late game
JKIBMM

2011-08-01 11:01
Förlåt men allt är nu bara en ripoff.. Äckligt att spela annat än dota.
Äger dig som staten