[Övrigt] Spelhösten!
CRIBBE skrev i den förra tråden:
Hösten är snart här..igen. Hur ser det ut för er? Vilka spel kommer det att bli ? kommer tiden räcka, tills nästa spel ska spelas..? listade iafall några som jag kom på, i release ordning.. lägg gärna till.. 1.Deus ex September 2.Driver: San Francisco 3. Space marine 40.000 k 4. Resistance 3 5. Dead island 6. Gears of wars 3 oktober 7. Dark souls 8. Rage 9. Batman arkham city 10. BF3 November 11.Uncharted 3 12.MW3 13.Halo: Anniversary 14.Saints Row: The Third 15.Skyrim Eftersom det är en ny höst förtjänar det en ny tråd :)
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Satt och kollade lite på det här om dagen och det ser ut att kunna bli en grym höst. Driver räknar jag förvisso bort efter ett helt sjukt dåligt demo (sladdriga bilar går iofs att vänja sig vid, men storyn verkar sämst och överlag fanns det för många irriterande moment). Uncharted 3, Batman och Battlefield 3 känns mest prioriterat följt av Deus Ex och Shadow of the Colossus/ICO HD collection. Assassins Creed - Revelations lär införskaffas även om jag börjar bli trött på Ezio vid det här laget. Brotherhood var bra men blev lite tamt och tomt till slut. Nu ska han dock knytas ihop med Altair vilket låter lovande. Sen hoppas jag att Ace Combat ska vara riktigt kul eftersom jag känner ett sug efter ett bra flygspel just nu. Det lär förmodligen inte hända men man kan ju hoppas. Till sist är jag väldigt nyfiken på MW3. Hur kommer det att bli och hur kommer det att gå i matchen mot BF3?
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
BF3 och NHL 12 står högst upp på mina prioritets lista.. men jag behöver främst en ny dator för att ens kunna spela BF3, och för det behöver jag ett nytt jobb! Men en dag ska jag spela BF3 och då jävlar ;)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Moderator
2011-08-24 20:28
Efter som Mass Effect 3 är flyttat så är det NHL 12 (bara två veckor kvar nu!) och Skyrim som står högst upp på min lista. Jag har lovat mig själv att inte ens kolla på trailers till MW3 (ett löfte som höll i fem minuter) då jag är fruktansvärt mätt på skjuta-spel. Men känner jag mig själv rätt så lär jag stå där med både BF3 och MW3.DMAt Spelar du NHL på Xbox?
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
A shit, glömde bort Assassins Creed :S. Fan det spelen är riktigt fina. Men uppdragen kan bli rätt tjatiga ibland, precis som det flesta open world spel. NHL 12 blir det nog inte, inte så stort sportspels fan. Speciellt inte om de ska vara så realistiska som möjligt.. Vill ha lite flipmode i sportspelen... ---------------------- Om vi säger så här, vilka titlar kommer garanterat vara köp på samma dag och vilka väntar ni ut. Eller rent av aldrig kommer att röra.
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Mw3 saints 3 bf 3 halo ce dungeon defender minecraftär min höst vinter får jag jobb nu så kommer hag tjacka skyrim också
I.C.T.W Ill be heading out soon
BF3, Uncharted 3, Deus Ex, Dark souls och Skyrim är väl det som intresserar mig mest. Kommer sjukt mycket annat dock som också borde införskaffas men jag är tyvärr inte gjord av pengar
Spelar du NHL på Xbox? PS3! :)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
För mig blir det nog Uncharted 3 och med lite tur Diablo 3 som jag handlar först och främst. Är även jag mätt på FPSspel, och resten på listan kan jag vänta på tills de går ner i pris. Är faktiskt lite sugen på Deus Ex och Space Marine med. Förstnämnda beror på om jag kan leva med usel AI eller inte, och Space Marine mest för att det ser betydligt bättre ut än jag hade väntat mig. Inväntar recension.
fan jag glömde ju :) Dead Island ligger på 50% intresse, och gears 3 är ett måste :)
Moderator
2011-08-25 16:10
Doggsonlol Mw3 saints 3 bf 3 halo ce dungeon defender minecraftär min höst vinter får jag jobb nu så kommer hag tjacka skyrim också Lägg pengarna på en grammatikbok istället ;)DMAt Fan :( Jag vill ha nån att spela NHL med. Kanske slänger upp nåt i kontaktannons-tråden, haha.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Squirtle, samma här! synd att vi spelar på olika konsoler :/ Fast jag tror iof att jag kommer att spendera alldeles för mycket tid på be a pro haha, hoppas dom lagt ned mycket fokus på det :)
Inget nytt spel inplanerat för min del, i vanlig ordning. Däremot är det en vända Final Fantasy 7 som gäller nu :)
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
d-beck Slår förvisso aldrig f el, hehe.
Spelar Deus Ex medans jag inväntar Dark Souls, ICO/SoTC HD, Rage, Ace Combat: Assault Horizon, Uncharted 3, Skyrim och Max Payne 3. Kommer även spela BF3, Dead Island, Saints row 3 och Assassin's Creed Revelation men förmodligen inte tills nästa år då jag kommer ha fullt upp med andra spel nu i höst :)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
marvingaye Vilka andra spel är det som kommer att kräva din tid i höst? blev lite nyfiken bara. marvingaye och Evolution Ace combat.. Ska ni spela detta spel med joystick på PC ? Omen22 Space marine demot finns att testa.. Men det säger inte så mycket.. Men jag blev positivt överaskad trodde det skulle vara skevare.. Doggsonlol Är det någon ide att spela gears 3 nu när jag spoilade det för dig :D
CRIBBE Det gör det alltså? Ah, får komma ihåg att kolla in efter helgen då helt enkelt.
Omen22
yepps, dehar fått i tyngden i stegen från marinerna vilken är rätt coolt.
här har du multi delen presenterat..
u tub R
CRIBBE Tror inte jag kommer spela Ace Combat alls, har bara en stilla önskan om ett skönt flygspel :) Men om jag spelar det blir det till PS3. Min dator (laptop) används inte till mycket mer spelande än typ Braid och Crayon Physics Deluxe :D Kan spela Civ 5 på tjejens dator men sen är det stopp. Brink har jag t ex inte ens kunnat starta.
Squirtle: Du tror jag pallar skriva något korrekt på en fucking mobiltelefon? FUCK YOU KALLE CRIBBE: Du har inte spoilat nånting har inte kollat en enda video du länkat på hela 2011 typ :D
Det enda jag verkligen ser fram emot är Uncharted 3. Multiplayer-betan va grym, och de trailers som kommit ut är helt galna. Plus att tvåan är lätt i topp tre på min favoritlista. Ser också fram emot ICO/SotC HD, men har spelat båda spelen innan, så det blir mer en varm återblick än något som får mig väldigt exalterad. Skulle sagt Mass Effect 3 också, men det har ju skjutits fram som sagt. Resten av spelen som kommer i höst faller mig inte riktigt i smaken, är sjukt trött på FPS och de resterande är inte riktigt heller min grej. Det är egentligen bara positivt för mig då jag varken har tid eller pengar att spela så mycket, plus att jag har ett par spel jag borde klara innan jag köper något nytt.
Married to the money, fuck the world, that's adultery
CRIBBE De spelen jag nämner i första stycket kommer jag försöka spela nu i höst, de andra får vänta tills nästa år då jag inte är lika sugen på dem :)
Kommer inte nya Silent Hill snart också? Diggat alla som spelen så det blir det nog isf, å Max Payne / Uncharted 3..och självklart FIFA 12
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
marvingaye okej, trodde du menade spel som redan var släppta :D. Vanilla Jo har för mig att de arbetar på någon multiplayer funktion. Annars har du Shadows of the Damnedthe collaboration between No More Heroes designer Suda 51, Resident Evil 4 mastermind Shinji Mikami and Silent Hill composer Akira Yamaoka.
Såg första uppdragen på Shadows of the Damned i förra veckan. Det verkar faktiskt jävligt bra, mest för den infantila humorn och de sjuka designerna allt har. Kommer nog skaffa senare i höst.
Ser fram emot nba2k12! Även fast jag inte är klar med 2k11!
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
Hangaround
2011-08-29 13:28
Förhandsbokat BF3 och Uncharted 3 . Min sambo har även förbokat Skyrim som jag också är sjukt sugen på. Sen lär det bli en del FIFA 12 . Tills dess kommer jag fortsätta att köra BF2 online och spöa vänner i Fifa 11. Skall ta mig an Deus Ex också, men väntar tills priset gått ned något.
Cribbe Yes jag har läst om det spelet och sett lite trailers osv men vaafan kan inte se någon likhet med Silent Hill? Verkar mer vara ett humor spel, men de e också nice iofs till viss måtta
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Aldrig varit så förväntansfull över en spelhöst som denna. Finns så många bra spel som kommer ut att jag känner mig tvungen att köpa ny dator för att kunna fortsätta med mitt intresse :)
JKIBMM
För mig blir det NHL12, Uncharted 3 och BF3. Till att börja med, men risken finns ju att nåt annat slinker ner så där genom en olyckshändelse.. :P
Vanilla Ne det r sant.. Det är inte samma genre. Men kollade upp nu och det har sagts slutet på oktober. Men eftersom det inte står så mycket annat kankse de skjutit upp releasen? Och nu såg jag detta 30 augisti 2011Mega-retailer Amazon.co.uk has plumped up a November 4th release date for the previously release date-less Silent Hill: Downpour. Publisher Konami originally attached a late October release to the game, but has since gone quiet about the game’s launch schedule. With the Silent Hill Collection due out in late October, the window would certainly make some
Dark souls kommer att äta upp höst och vinter för min del. Har även bokat Uncharted 3. Arkham city är jag också sjukt sugen på men det får bli när jag är färdig med de två ovanstående.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
fick hem catherine idag. har inte testat än, men har höga förhoppningar, älskar atlus.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Till de som inte redan vet kan jag vittna om att
Bastion är helt fantastiskt.
Stilrent Isometriskt action-RPG som har en helt unik struktur för storytelling som, iaf för mig, fungerar helt underbart.
Bastion är arcade goty hittils i år Dungeon Defender kan nog utmana det, men det är bara pga A-rpg inslagen. Bastion var dock jävligt kort men en fantastisk spelupplevelse
Dead Island har fått mycket hype, samt att D3 är nästan hypeat till max. DOTA2 drog ut en stor PR och släpper beta release keys från och med september. Något mindre känt spel är Firefall, möjligtvis så är det f2p.
Dead Island, Modern Warfare 3/Battlefield 3 (vet ej ännu) samt Nhl 12. Alla till boxxx
misery catherine låter intressant, det ska jag nog skaffa!
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
bex jag älskar det hittils iallafall, störtskönt och sådär härligt atlus-stört, och animerat av Studio 4°C. men läs på om det innan så du inte blir besviken, speciellt om mardrömssekvenserna, de är jävligt udda, består av blockflyttarpussligt klättrande.
f.ö. är jag lite förvånad över att ingen nämnt American McGee's Alice: Madness Returns
Ja jag kollade runt lite och tycker verkligen det ser spännande ut. Jävligt kul att Studio 4C är med ^^
Fifa12, Dark Souls, BF3, Uncharted 3, hur fan ska man hinna me alla.. :|
f.ö. är jag lite förvånad över att ingen nämnt American McGee's Alice: Madness Returns Hade säkert flikat in med det om tråden inte varit fokuserad på hösten. :)
Men Alice var förvånansvärt bra faktiskt. Blev aningen besviken på en grej slutet bara, men det är ju solklart det bäst visuellt designade på länge.
Omen22 ja hej hjärnsläpp, att jag tänker köpa det i höst ändrar ju inte att det redan är släppt, hahaha, my bad!
Nya Alice spelet var ganska coolt, häftig art style och roligt stridssystem men vissa banor/världar blev lite sega och man ville bara vidare till nästa grej, blev lite repetitivt ibland. Men helt värt att spela och McGee gör bästa "Alice" versionen tycker jag, bättre än Burton.
marvingaye Stämmer att en del världar var alldeles för långe, och det var trist när de upprepade en del pussel flera gånger. Skönt att man kunde skippa dem iaf.
Moderator
2011-09-08 14:08
Fan, jag har stått som klistrat vid dörren i väntan på att brevbäraren skulle komma förbi och lämna NHL 12. Men när han kom var han tomhänt. Ilsken som ett bi knäpper jag på datorn för att skriva det argaste mejlet i arga mejls historia till dessa
bluffmakare som lovat mig spelet på release-dagen.
Det är då jag ser det, mejlet om att min order har blivit annullerad pga. strul med konto-kortet. I ren desperation sprang jag till djävulen själv (Elgiganten) som självklart inte hade spelet i lager. Och jag vägrade gå in och sälja min själ hos GameStop eller Siba (pga. den äckliga Fabian som alltid dyker upp i rutan när jag kollar på Tv).
Stackars mig :(
Squirtle: Surt, vet hur det känns. En småliknande grej hände mig när Uncharted 2 skulle släppas, fick ett paket från Game på release-dagen men när jag öppna låg det ist Modern Warfare 2 där...? Satan va arg jag blev, aldrig mer Game.se... Inväntar svar från Gamereactor om jag vann NHL12 i en tävling vilket jag troligen inte gjorde men må bli säker innan jag köper det ;) Är du bra på NHL? Kanske kan mötas nån gång isf. för du kör på ps3? (om du inte är för bra dvs) :P
Tombombadilla P25 Du råkar inte ligga inne på ett par invites till Firefall ?
MW3, fifa 12, Uncharted 3. Jag har en regel, kan man inte torska sönder spelet online väntar man tills priset gått ner. Uncharted 3 är undantaget, självförklarande..