I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] GTA V annonserat!

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2011-10-25 14:06

[Övrigt] GTA V annonserat!

www.rockstargames.com
Trailer den 2:a november!

Rappare

2011-10-25 14:18
Tänkte precis göra en tråd om det :)

Kan posta lite spekulationer på vad folk tror spelet kommer utspela sig:
Washington
Boston
Las Vegas
London
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-10-25 14:26
Mina förhoppningar går till San Andreas.
Femman kan mycket väl vara las vegas influerat.
Även Washington känns troligt.

2011-10-25 16:03
Min gissning är Hollywood, LA.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2011-10-25 17:55
San Andreas 2 tack :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-10-25 18:30
ääntligen! det var på tiden, nu kan jag åtminstone sova om nätterna igen.

Washington skulle kunna vara rätt intressant, speciellt om vita huset/presidenten är inblandad

spekulationer på huvudperson då?
bara jag som tycker att det blir svårt att toppa Niko Bellic?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-10-25 21:10
Jag hoppas på att det blir något otippat. Typ en najs San Andreas-liknande lösning med 3 städer: Nutidens Chicago & Detroit + New Orleans innan orkanen.
All som röstar på mig skall jag slå ihjäl.

2011-10-25 23:04
Jag hoppas på att det blir något otippat. Typ en najs San Andreas-liknande lösning med 3 städer: Nutidens Chicago & Detroit + New Orleans innan orkanen.

hahaha, that's funny! xD

För övrigt, vafan hände med "Citat"-knappen som fanns här en kort period? :o
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-10-26 12:31
Dizzy89 skrev:

hahaha, that's funny! xD

För övrigt, vafan hände med "Citat"-knappen som fanns här en kort period? :o

Finns ju där, brevid ens bild
Groupie

2011-10-26 12:43
Washington skulle kunna vara rätt intressant, speciellt om vita huset/presidenten är inblandad

Fyfan va fett med lite konspirationsteorier inblandat!
Dock rent miljömässigt föredrar jag San Andreas så det blir lite mer "hiphop" över det hela.

2011-10-26 13:55
Rockstar har sagt att de släpper inte ett nytt 'main' GTA spel med ett nummer på slutet om det inte är en relativt stor update med viktiga förändringar och nya gameplay features.

GTA 3 tog klivet från 2D till 3D och förändrade hela spelserien enormt.

GTA 4 tog serien in i HD eran, introducerade online multiplayer, Euphoria fysik, ett dynamiskt cover system osv.

Några gissningar på vad ni tror/förväntar er GTA 5 kommer göra som är nytt för serien? Eller möjligtvis något som ni tror/vill att de ska ta tillbaks igen från de äldre spelen?

2011-10-26 15:16

2011-10-26 15:26
Oh shit. GTA: Mad Men?

Varför inte.

2011-10-26 16:09
fan vilken jävla observation!! den är ju mer eller mindre identisk med Sedeln!!

2011-10-26 16:52
Låter som en fet idé med 60-tals tema.

2011-10-26 20:28
Fyyyyyyy fan vad fett om dom kör på ett 60-tals tema..
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-10-26 22:16
ellerhur, och visar Mafia how its supposed to go down! :D

2011-10-27 09:31
Kan tänka mig "the Prohibition" 1920 - 1933 I mitten av USA från New orleans till Chicago. Hollywood och Las vegas kommer vara med, men då som något helt annat.

de har gjort tids epokerna 70,80,90,00 tal La noire står väl för 40-50tal Red dead 1900-10.

Så det lämnar 2 perioder.. om vi gissar på att de kör på en ny tidsepok. 1960, 1920 och om spekulationerna kring V:et i bilden känns 1920-30 naturligast.

Detta får vi nog reda på om 6 dagar :D

Vet att de har 5 st Fashion designers och en väderman i sitt team..
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-
Groupie

2011-10-27 09:56
Bara jag som vill ha modern igen? Snabbare bilar och motorcyklar, bättre musik, skönare vapen, helikoptrar

2011-10-27 10:42
gggg_hatt

Nej jag skulle vilja det med. Bygga ett emperuim och få in en bättre multiplayer, co-op i spelet. Flera världar.. Kankse rent av ett ställe som de alltid expanderar som man kan åka till.. Som (DLC) fast moving.. Att det bygger upp nya städer som du kan få tillgång till och köpa nya bolag och tjäna mer pengar, nya coop uppdrag. Och du får betala om du vill uppdatera nästa stad. I dessa städer får folk en bostad och får ta över varandras områden etc. Du kan bli utkastad från staden och måste betala (spelpengar för att få ta dig tillbaka.. lite gangsters paradise... du kan endast etablera dig i nya städer om du har tillräkligt med kapital för en etablering. Hyra saboutörer som förstör för andra.. Och det betyder ozå att du kan ta ett sabutör kontrakt av någon i den världen. Som betalar dig för att sabotera för någon annan. :D. Man kan anställa högst 4 st om man ska ta över större områden :D. Hyra vakter(bottar) som vaktar kvarter etc. Samtidigt ska du juh kunna spela i den vanliga världen.

Med den moving DLC menar jag att du köper den nya staden för riktiga pengar en gång. Sedan är det pengarna i spelat som räknas. Och den staden är uppdateras säg 1 gång i månade med nyastora händelser ( typ exempel, ett plan har krashat ( eller en storm har tagit sönder ex antal hus)) På detta sätt kan det leva jävligt länge. Och DLC skulle bli förnyad och enklare för Rockstar att skapa.. Små förändringar helt enkelt.
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-

2011-10-27 12:37
Nutid, 60 tal? så tråkigt, san andreas N.Y.C-style

2011-10-27 14:23
New York, slutet av 80-talet. det vore nått
All som röstar på mig skall jag slå ihjäl.

2011-10-28 11:17
Back to Vice City! Give me!
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"

2011-10-28 17:37
60-tal skulle vara sjukt fett!
musiken och bilarna på den tiden asså!

2011-10-28 18:48
ska jag va ärligt så är jag inte ett dugg orolig, jag vet vad än rockstar har valt för tidsperiod och stad/Städer så kommer jag va långt över nöjd! det är liksom Grand Theft Auto vi snackar om!!

Men ja gillar mångas Idéer, riktigt feta är vissa. nu längtar jag som fan efter trailern iaf så man får svar på ett stort antal frågor!

enda trista är att spelet lär inte komma förrens till sommaren som tidigast, men ja tippar t.o.m på en release om ca 1år. aja, nu är det iaf Officiellt, så de är på g liksom!
Groupie

2011-10-28 23:01
Jag har 0 koll på historia...Är 60-tal typ som Mafia II?

2011-10-29 07:34
Dizzy:

Spelet kommer nog i Oktober nästa år. GTA-liren brukar släppas då.

2011-10-29 09:17
Min gissning är att det antingen släpps Q4 2012 eller mellan Mars - Maj 2013.

Rockstar har släppt sina stora spel I Mar-Maj den här generationen. GTAIV kom ut i April, Red Dead & LA Noire i Maj och Max Payne 3 kommer ut i Mars nu nästa år.

2011-10-31 00:36
Min gissning är att det antingen släpps Q4 2012 eller mellan Mars - Maj 2013.

Rockstar har släppt sina stora spel I Mar-Maj den här generationen. GTAIV kom ut i April, Red Dead & LA Noire i Maj och Max Payne 3 kommer ut i Mars nu nästa år.

hoppas till gud att de inte blir 2013 iallafall! känns surt att bygga upp sån spänning för ett spel när jorden går under i December 2012 ;) hahah ^^

jag hoppas på att vi får en sån fin överraskning som när San Andreas Utannonserades första ggn, vilket va 2 månader innan det faktiskt släpptes, de hade ju varit superb!! :D

2011-10-31 07:01
Dizzy89 P22

Eftersom de ska släppa Max Payne nu i första kvartalet av 2012 så kommer de med allra säkerhet ej släppa GTA V i närheten och konkurrera med sig själva.

Tidigast Q4 2012, eller om Rockstar väljer att mix it up och släppa GTA V under sommaren..vilket skulle vara väldigt trevligt då det sällan släpps bra, stora spel under sommaren :)

2011-10-31 15:28

2011-10-31 22:29
vanligtvis hade jag tappat tålamodet direkt om jag fick höra att ett spel kommer om ca två år, men när det är Rockstar games så vet man att det är värt väntan. till skillnad från EA...
Rappare

2011-11-02 15:41
Kl 17 smäller det!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Hangaround

2011-11-02 16:45

2011-11-02 18:05
riktigt nice ser det ut..positivt överraskad direkt när jag såg att det inte var något medeltida 60 tals skit =)

2011-11-02 18:31
Ser ut att vara San Andreas HD, typ.

...I'm ok with this.
Poet

2011-11-03 11:24
Trailern var sexig, rockstar är så jävla grymma på teasers/trailers för vad fan dom än gör är det gaming porr och bygger alltid på hypen man har
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-11-03 17:38
Im hyped as fuuck!

gtasajten.com/forum är ett nice forum som brukar få in senaste nyheterna riktigt snabbt, så ni som e extra insatta spana in den.

har alltid varit på den sajten såfort de nämns nytt GTA för de är så nice där! :D

2011-11-03 18:30
Aaaawwww shiiiiieeeeeee :D
Poet

2011-11-05 13:13
Gtasajten och gtaforums har man ju hängt på sen Vice city skulle släppas, besöker dom alltid när det börjar närma sig release
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-11-05 15:37
Doggsonlol skrev:
Gtasajten och gtaforums har man ju hängt på sen Vice city skulle släppas, besöker dom alltid när det börjar närma sig release

haha, så sjukt, jag hitta oxå dit runt vice city tiden! ^^ och även som du så besöker ja sidan endast när de börjar dyka upp nytt gta spel! ^^ aja, see you there! ;)
Poet

2011-11-07 16:41
Dizzy89 P22: Haha som fan :) Snubbarna där är ju inte att leka med hälften kunde fan lätt jobba på typ FBI dom hittar info överallt, vilket är rätt nice när deras info thread blivit ståtlig och fin och man bara kan sitta och njuta av läsningen.

Vice city dagarna var ju amazing "JÄVLAR MAN KAN DUNKA FOLK I HUVUDET MED HAMMARE" hypen byggdes upp för varje vapen som blev confirmat
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-11-07 23:19
Trailern var ju lite halvdan, gjorde mig inte speciellt hypad men men.. GTA san andreas och GTAIV är två fantastiska spel så detta kan inte bli annat än guld!