|
|
|
|
|
[Övrigt] Spelåret 2012
Ja, nu är det juh faktiskt ett nytt år....its true. och oavsett om ni hunnit spela alla spel från 2011, så kommer det att trilla in nya feta spel som kommer göra detta år roligare att genomlida :D.
Så vad har vi att se fram emot.. Eller rättare sagt vilka är värda att spendera tiden på?
Slänger upp några exempel på vad som kommer att komma.
Metal Gear Rising från skaparen av Vanquish och Bayonetta
Kingdoms of Alamur Reckoning karaktärer designade av Todd McFarlane skaparen av Spawn
NeverDead
Binary Domain
Svensk producerade Syndicate
Aliens: Colonial Marines
Inversion
Soul Calibur 5, Darksiders 2, Max payne 3, Ninja gaiden 3, Ghost Recon: Future Soldier, Borderlands 2, Dragons dogma och sist men inte minst Diablo 3 :D.
Så vad har ni att säga om detta år ? Lägg gärna till spel i denna tråden..
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Spelar det inte en väldig roll vilken konsol man har? Eller kommer de till alla?
|
|
|
MoP..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
|
|
|
jaojao_ P22
Det brukar inte spela allt för stor roll.. Oftast så är det PC exklusiva spel som finns.. men det beror mest på att det kostar en hel del att köpa licenser av Sony, Microsoft,Nintendo, för att släppa spel på deras konsoller. Och om det är något som är exklusivt till en specifik konsoll så är det oftast bolaget som spenderar pengar på det spelet. Just för att det ska vara endast för deras konsoll.. Detta gör man för att få folk att köpa deras konsol.. exempelvis Zelda till Nintendo, Gears of war till Xbox, Final fantasy versus till PS3... Men juh större spelen blir dessto mer sugna blir spel studios på att satsa på att släppa spelet på alla konsoller.. Eftersom de vill att så många som möjligt ska kunna spela deras kreation..
Just de spelen som är i denna tråden kommer komma till PS3 Xbox och PC.
|
|
|
Fan jag som ville ha till Wii haha
|
|
|
jaojao_ P22
Antar att den nya Wii U kommer i år så vi får se vad som händer då.
|
|
|
|
|
|
Två spel som man inte hör så mkt om i sverige som jag verkligen ser fram emot: minerwars 2081av skaparna till descent spelen. MMO och singleplayer. Nuff said. natural selection 2RTS och FPS är en kombination jag länge velat ha mer av... och Natural selection 1 är det bästa rts/fps spelet jag kört.
|
Moderator
2012-01-11 18:04
|
I nuläget ser jag mest fram emot Mass Effect 3. Det är det enda givna köpet för mig i år, eller det enda givna köpet som jag kommer på just nu iallafall. Sen är jag nyfiken på Kingdoms of Alamur och Aliens också.
Förresten, nya Tomb Raider är också givet! Om det hinner komma ut i år.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
|
|
|
Dragons Crown - från skaparna av Odin Sphere och Muramasa Bioshock Infinite - Behövs nog inte sägas så mycket här.. kommer bli fantastiskt Ni no Kuni: Wrath of the White Witch - Level 5 och Studio Ghibli slår sina kloka huvuden ihop GTA V - kan ju hoppas The last of us - Naughty dogs nya ser intressant ut Persona 4: The golden - Fantastiskt spel med en massa extra grejer denhär gången CS: GO - CS på konsol tycker jag ska bli kul iaf^^ Sly Cooper: Thieves in time - Yay! The last guardian - Snälla, snälla, snälla! Final fantasy XIII: Versus - snälla, snälla, snälla, snälla, snälla!!
|
|
|
Watakushi
Minewars verkade lite flippat.. Kändes som att det skulle ta ett tag att sätta sig in i det :D men det var ett nice tillägg.
natural selection 2
Verkar som ett riktigt kul multiplayer spel :D blev lite sugen att testa det.
! P23
Bra blandning där.. Dragons Crown kändes jäkligt Sega 16bit spel :D
|
|
|
DIABLO III!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kommer fan sitta hemma i 30 dygn i sträck minst och lira när det kommer! Herre min skapare vad jag är taggad
URSKOGEN
|
|
|
Jag hoppas på en expansion till Elder scrolls: Skyrim!
Jag har hört att det ska komma en/flera massiva expansions till skyrim, ingen aning när däremot.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
|
|
|
Enda spelen som jag finner intressant detta år är Diablo 3, Starcraft 2 expansionen och Borderlands 2 :)
JKIBMM
|
|
|
Borderlands 2 och halo 4 inte mycket att hurra över i år
säg vem du är och var du bor så möts vi upp en mot en så ska vi stå om du står för allt du säger i verkligheten... eller håll käften och gå och spela din fuckin xbox loser
|
|
|
Hoppas på nytt GTA (alltid lika kul) och är även taggad inför Borderlands 2, hoppas det toppar ettan.
|
|
|
Är inte sådär jättetaggad inför året faktiskt.
Metal Gear Rising (med underbara undertitlen Revengance) kan bli riktigt bra. Metal Gear+Vanquish låter skoj.
Sen får man väl se vad spel som Ni No Kuni, Azuras Wrath, Syndicate, Fifa Street, Hitman Absolution, Max Payne kan bjuda på.
GTAV lär bli bra men är inte sådär jättesugen egentligen.
Hoppas på ett God of War 4. Och att Assassin's Creed ska få en avslutning utan nån jävla cliffhanger (så kan man skippa prequels och spinoffs). Tröttnat på mjölkandet av serien och inte spelat senast trots att det varit en favoritserie.
Mest av allt får man väl hoppas på The Last Guardian. Att det öht kommer.
Och så kanske The Last of Us dyker upp men det är ju frågan vad det egentligen handlar om.
Till sist finns ju chansen att Twisted Metal blir nåt galet bra. David Jaffe är bra på att göra spel.
Men allt som allt: inte många spel som jag känner "det ska jag ha". Får hoppas att man blir lite överraskad.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
|
|
|
gta 5 e det ända jag längtar efter detta året
fuck you and have a nice day sucker
|
|
|
Final Fantasy rakt av!
Ålltzen, Växjö, Bremen.
|
Hangaround
2012-01-13 20:27
|
AMAJGAWD CALLZ OF DUTEH SÅKLART!!
/r/whoapunktnu
|
Moderator
2012-01-14 08:54
|
Mass effect 3 ska jag ha, i övrigt vet jag inte riktigt. Max payne kan ju bli bra och ssx ser nice ut. Har dock en drös spel från förra året som måste spelas. Batman AC och Catherine ligger väl närmast till hands.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
|
|
|
Just nu är det Mass Effect 3 som jag mest längtar efter. Ser också fram emot det nya SSX som verkar bli riktigt schysst.
Förutom dom är det spel som jag inte vet om dom kommer ut i år eller inte jag ser fram emot. Såsom Last of Us, The Last Guardian, och FFXIII:Versus.
Sen hoppas jag också på nån fet expansion till Skyrim :)
(Inlägget ändrat av Gogaku 2012-01-15 02:32:21)
Funderar också på att köpa mig ett PSVita, men eftersom det inte finns väldigt många spel som blivit utannonserade att komma ut i år så kan man väl mest drömma om vad som kan komma till konsollen. Typ, Skyrim port, nåt coolt spel av studion som gjorde Heavy Rain, God of War, Mass Effect port, etc. :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery
|
|
|
Dieallot: Är ju gayarch som gör spelet så du borde ju vara hype, ak74u/famas 24/7 = Ubadbro?
säg vem du är och var du bor så möts vi upp en mot en så ska vi stå om du står för allt du säger i verkligheten... eller håll käften och gå och spela din fuckin xbox loser
|
Hangaround
2012-01-15 16:19
|
HELL YEAAH! Kommer äga så jävla mycket. Älskar bra vapen, älskar cod, älskar Treyarch. Woohoo!
/r/whoapunktnu
|
|
|
Dieallot: Du behövde inte stoppa trollfacet där, det var rätt uppenbart redan första inlägget...
Förövrigt 0.63kd? supbroskiubad?
|
Hangaround
2012-01-16 19:45
|
Trollface behöver alltid finns med i COD-sammanhang. Det borde vara cover art för nästkommande spel.
Här tänkte jag skriva nått om varför jag har 0.63kd i...mw3 är det va? Men sen kom jag på att vem fan bryr sig och skrev det här istället.
/r/whoapunktnu
|
|
|
Silent Hill Downpour, 46 dagar kvar :)
|
|
|
GTA V, Kingdoms of Amalur, Metal gest solid rising, I am alive, Far Cry 3
|
|
|
nytt UFC närsom också.. lär det ju ryka en del skinn från handflatan
|
|
|
Grand Theft Auto 5 hoppas jag enormt mycket på detta året, hoppas verkligen inte dom drar ut på release till 2013.
annars vet jag faktiskt inga spel jag ser fram emot direkt, inte vad jag kan komma på. tappat spelsuget så enormt mycket på senare år, ungefär när man upptäckte att man kunde faktiskt ha ett riktigt liv istället :) haha
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
|
|
|
Alltså. Det är ju synd att det egentligen är samma skit varje år. Inte speciellt mycket som är nyskapande egentligen. =(
Vore najs om det kommer lite nyskapande stora spel där de vågar satsa på en spelide som inte är söndertjatad. Men det lär ju inte hända.
|
|
|
Nu när jag börjar närma mig slutet av Darksiders är jag riktigt nyfiken på Darksiders II.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
|
|
|
The last Of Us, Max Payne och förhoppningsvis ett God of War 4. De två förstnämnda ska ju komma i år, med GoW4 vet jag inte dock. Silent Hill Collection ser jag fram emot också, även om jag inte förstår varför de inte släpper 1an o 2an ist för 2an o 3an? Har det med rättigheter att göra?
Dessutom är det det gamla vanliga årliga släppen av NHL som lockar lite, även om det knappast är så mycket nyheter men å andra sidan finns det inte så mycket att förbättra. Just det där tjatet om att EA Sports spel inte kommer med några nyheter stör jag mig på. I fallet med NHL-serien t.ex. så har vi kommit till en gräns där det mesta är så bra som det bör vara, iaf rent speltekniskt. Sedan kan de väl införa ytterligare spellägen osv men det är en annan sak.
|
|
|
Slug P25 kanske rättigheter, eller så tror dom det inte är någon stor efterfrågan på 1an då den släpptes med uppgraderad grafik till wii, psp och ps2 för inte så länge sen. spelade det på wii, mycket bra spel.
|
|
|
Dizzy89 P22
Verkligen.. du hittade ett riktigt liv, grattis... glöm inte att skaffa en blogg, för det måste man ha om man ska ha ett riktigt liv. gah!
|
|
|
Finns inte mycket nytt skit att hoppas på men palla sitta och snacka om att man skaffat ett liv, alla har väl ett liv sen hur man spenderar skiten är väl en annan sak.
Men glöm inte bloggen och att bry dig om världsproblem så blir det guud shit
|
|
|
Så jävla sugen på Kingdom of Amalur eller va fan det heter, ser ut som man trodde Fable 2 skulle göra innan det kom.
2 polare köpte spelet så chansen är att jag väntar tills dom är klara sen jävlar ska jag nöta det.
Förövrigt borde den här delen av forumet vara lite mer aktiv, dags för Offtopic spelrelaterad tråd som rensas 1 gång i månaden?
|
|
|
Någon (är för trött för att ens scrolla upp, ledsen) NHL och dylikt, alltså EAs nya sportspel. Köpte NHL 10 och NHL 11 (innan dess hade jag ett break, tyckte det blev dåligt runt 2004-2005 och återfick intresset vid 10an) men lät av ekonomiska skäl bli att köpa NHL 12. Därför är jag extremt sugen på NHL 13 (jobbiga titlar, går liksom inte att förkorta), jag testade NHL 12 och tyckte mycket var identiskt med 11an, men fyhelsike vad trevliga vissa småsaker var. Därför köpes NHL 13 så fort som möjligt vid släpp, jag vill ha småsakerna (bl a tackla och störa målvakt) som 12an har, och även lite annat smågodis.
Undrar vad som ska läggas till, någon med aningar? Ber om ursäkt för obefintlig styckeindelning.
|
|
|
Jag hoppas NHL 13 kan bjuda på mer av samma goda vara men även att de kan inkludera ett bättre landslagsspelläge, typ OS eller åtminstone World Cup. Landslagströjorna är bedrövliga dessutom, alla med sin flagga på bara, det har jag stört mig på i åratal.
|
|
|
Jag tycker det är för svårt att göra mål på straffar med sämre lag i NHL. Spelar man elitserien och förlängningen övergår i straffar så kan man nästan räkna med typ tio minuter till.
|
Moderator
2012-02-14 11:12
|
Så jävla sugen på Kingdom of Amalur eller va fan det heter,
Co-sign. Men jag är osäker på om jag har tid med ett till rollspel mellan Skyrim och The Witcher 2 som släpps till Xbox i April...
På tal om NHL: jag tar alla chanser jag får och frågar om något spelar NHL 12 på Xbox :)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
|
|
|
Personligen det jag saknade i FIFA 11 var att man inte kan bli utlånad eller bortbytt, spelade med DIF för att jag tänkte börja på botten och bli zlatan. Var ju jävligt kul när man insåg att jag uppenbarligen spelade med DIF`s damlag..Inte en enda jävel kunde passa normalt eller göra mål.
Dock gillar jag hur dom gjorde be a pro delen i FIFA 11 med alla olika challenges etc, i NHL 10 började dom med något liknande men det var inte ens i närheten av lika roligt.
Saker som borde finnas i EA´s sportspel imo
- Möjligheten att bli uttagen till landslag - Möjligheten att bli bortbytt/utlånad - Herrlag istället för damlag, BAP blir astråkigt i ett 4-5-1 lag eftersom du gör allt skit själv.
Spelar fortfarande FIFA 11 ibland saknar 250+ matcher spelade med mitt pro :(
|
|
|
Förövrigt Mass Effect 3 demo idag! Kanske blir att kolla in hur det är
|
|
|
Själv är jag inte särskilt imponerad av mass effect serien.. eld i rymden serious :D. Tycker även att allt såg likadant ut fast man åker till olika galaxer :s.. och jäkligt ihop slaffsat. En illusion av djup helt enkelt. Däremot har spelet en enorm potential att var så mycket bättre. Att åka till olika planeter där gravitation och vegitationen skulle kunna användas i gameplayet. Det skulle bli mer dynamiskt och kreativt.. exempel genom taktiska val av sidekicks etc. som de är nu är onödigt.. spelar knappt någon roll vem du tar med... Antar att ni förstår.. ingen disrespect eller så. D r vad jag anser om det lilla jag spelat av serien.
|
|
|
Evolution P28 Läste att nästa Assasins Creed släpps i Oktober :)
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress
"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
|
|
|
CRIBBE: Tycker inte serien är något speciellt heller, föredra Dragon age över Mass Effect men det beror nog på att jag fortfarande leter efter ett World of Warcraft substitut.
Spelade 1:an och kom tydligen rätt långt sen fastnade jag, lät spelet ligga i ungefär 6 månader. Plockade upp det igen och tydligen var jag cirka 2 timmar ifrån slutet :D så jag klarade det iaf
2:an har jag liggandes lånade av polaren, har legat här ospelat i ungefär 14 månader eller något nu. Har även en av dlc packsen som jag köpte när det var sale för x antal månader sen.
Vet att serien är bra, men aldrig fastnat men ska maxa DA2 sen ge ME2 en chans
|
|
|
Lånade Bioshock 2 av lillsyrran och det är ju ett jävligt bra spel. Lite som Fallout 3 men mindre rollspeligt, mindre free roam fast samtidigt ändå riktigt bra. Blev sugen på nya Bioshock efter det.
Mest av allt känner jag dock för Metal Gear Raiden just nu. Längtar starkt efter ett Vanquish med Raiden och svärd. Lär blir så sjukt kul.
CRIBBE:
På tal om ingenting så var som sagt Darksiders riktigt jävla kul. Tack för tipset :)
sincedayone:
Tyvärr (måste jag tyvärr säga) så verkar Assassin's Creed bli nya Cod. Ny iteration varje år...
|
|
|
Doggsonlol
Ska oxå spela ut 2an... en dag antar jag. Men endast för att jag gillar att klara spel, och kolla progression och scen utvecklingen.
Evolution P28
Det glädjer mig att höra. Har bioshock 2 liggandes, i väntan på att jag ska spela ut 1an först.. Skulle spelat 1an i helgen, till min stora besvikelse visade det sig att skivan var unreadable.. Fucking skit julklapp av brorsan! trasigt skit.. Men det var tanken som räknades. Spelade ut Dead space 2 och började på Knights Contract istället.
|
Hangaround
2012-02-22 05:20
|
Jag spelade Bioshock 1 en gång i tiden. Körde väl ett 15-timmarspass eller nått. Sen blev det mardrömmar utav helvete :( Har inte spelat tvåan än =p
/r/whoapunktnu
|
Moderator
2012-02-22 14:15
|
Alla ni som inte har spelat Catherine, gör det nu. Inte direkt GOTY men orginellt som få.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
|
|
|
CRIBBE & Dieallot:
Bioshock 2 är iaf jäkligt bra. Man kan inte låta bli att känna band till de där jävla little sisters. Hade inte mage att ha ihjäl en enda av dem :)
Och man behöver inte ha spelat ettan för att köra tvåan. Jag läste iofs vad ettan handlade om bara för att få settingen klar för mig men tvåan utspelar sig tio år senare och man är visst inte ens samma person. Det är mao ingen renodlad uppföljare utan snarare en sidohistoria som utspelar sig senare.
|