[Multi] Spel idéer/önskningar

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

[Multi] Spel idéer/önskningar

Helt enkelt vad för spel ni önskar kommer ut, vad ni hoppas någon spelutvecklare tar tag i. Kanske en uppföljare till ett gammal bortglömt spel, en revisit till gamla spel ideal som unreal tournament... eller ett helt nytt IP, med en fräsh ny vinkling/ny genre.

Jag börjar med att skriva en idé jag kom på för 10 minuter sen som säkert kan utvecklas ännu mer, men som jag tycker är enormt cool. skriver fler idéer senare i tråden, så det inte blir en enda blaffa med idéer från mig på en gång.
1: Amnesia: the dark descent liknande spel till Wii U där kontrollen's skärm fungerar som en spegel... Tänk adrenalinet när du går genom en mörk tunnel å i ögonvrån ser att något svishar förbi i "spegeln" du håller, eller när man panik kutar för att hitta ett gömställe, med spegeln stadigt höjd och ser något läskigt fanskap komma efter en...
Kontrollen ska givetvis även utnyttjas när man meckar med olika mackapärer/småpussel för att komma vidare...
Något som verkligen skulle höjja adrenalinet vore också om vissa dörrar var låsta men man med hjälp av ett "pussel" på Kontrollens skärm kunde bryta upp dörren.. typ nått liknande när man ska öppna låsta dörrar i skyrim.
Kontrollens skärm skulle också kunna användas för att lyfta upp saker i speletm antingen tack vare att det är en touch screen eller genom kamerans panorama view/kamera gyro teknik.
Panorama view tekniken är såklart då grunden till spegel grejjen också:

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Allt jag skulle vilja ha just nu är Skyrim portat till PSVita, självklart så att man kan synca sin framfart på PS3an och fortsätta på PSV och vice versa.
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Apropå just skyrim och portabelt har jag länge önskat att man iaf kunde ta med sig böckerna man samlat i spelet till mobilen.. å att listan uppdateras automatiskt, så man jämt har dom böckerna man har i spelet med sig i luren för toalett besök o dylikt. i övrigt vill jag ha mitt skyrim stationärt, vore inte samma sak på en pytte skärm.
Asså Wii U kommer vara så sick..

i övrigt tror jag att det fanns en liknande tråd för ett tag sedan.. Kankse vara mer om spel ideér. Kan lägga upp ett design dokument som jag och 3 andra har skrivit på 50 sidor om du är sugen på att läsa ;P
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Jag har för mig att jag läste nånstans om en app som har alla böcker i Skyrim i sig. Men då är det ju alla, inte bara dom man själv samlat på sig.

Angående liten skärm så har du en poäng, men jag tror ändå att det vore grymt att spela på PSV. Fem tum är inte superlitet och det vore mest fett att kunna ta med sig spelet var man än går (cue folk som spelar på sin laptop, haha).

Jag funderar på att köpa mig en PSV och det jag känner att maskinen saknar just nu är spel som håller väldigt länge. Uncharted är typ 12 timmar, vilket är grymt, men känner att jag kommer spela klart det på nån vecka och sen få vänta väldigt länge på nästa "måste ha titel". Jobbar just nu i ett labb med mycket down-time, så det vore nice att ha något liknande Skyrim att sysselsätta sig med :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery
CRIBBE
Lätt, brukar pyssla endel med att göra spel i andra spels editors, sc2 har jag lekt med mest nu nyligast. Så hur andra tänker runt sånt är jag alltid intresserad av!
visst var de du som postade om ett top-down-shooter spel du gjort för ett tag sen?
Enda jag önskar just nu är mer a-rpgs med coop till boxen :(

Cribbe make it happen

Förövrigt skulle Skyrim mp inte varit för taskigt
säg vem du är och var du bor så möts vi upp en mot en så ska vi stå om du står för allt du säger i verkligheten...
eller håll käften och gå och spela din fuckin xbox loser
Jag önskar fler BRA campaigns i co-op mode! Både shooters, stratergi och RPG:s !
Skulle få orgasm i hjärnan om hela Mass effect serien gick att spela i co-op mode till exempel.

Om jag ska ge några konkreta förslag på spelkoncept så skulle jag tycka det vore häftigt med ett open world co-op spel i stil med tv-serien "Firefly": det vill säga sci-fi/western, där målet är att besöka planeter (i western-tema) och utföra diverse "dirty jobs" för pengar --> används till bensin/uppgraderingar till skeppet osv..kanske lite perks på gubben man spelar också i dunno. Givetvis med en riktigt bra main story. Allt detta till tonerna av lite sköna western-gitarrmusik.
JKIBMM
skulle vilja ha ett spel som hade allt som ett massivt mmorpg spel och ett avancerat sims spel inbakat i ett... nånting som skulle ta lång tid att bemästra. oändligt med speltimmar innan man behöver fundera på vad man ska spela för nytt spel.
”I know not with what weapons World War III will be fought, but I know World War IV will be fought with sticks and stones.”
Så en blanding mellan typ gå på muggen och slakta bossar?

Låter förträffligt tills maintankens karaktär dör pga trötthet i sin egna pissfläck
säg vem du är och var du bor så möts vi upp en mot en så ska vi stå om du står för allt du säger i verkligheten...
eller håll käften och gå och spela din fuckin xbox loser
Nu tänker jag i lite mindre skala men jag skulle vilja ha ett game mode i valfritt skjutspel a la Cod eller BF där man istället för att låsa upp diverse förbättringar till vapen, perks etc blir av med dem ju mer man avancerar. Som det är nu har man som nybörjare praktiskt taget ingenting samtidigt som man inte kan ett skvatt om spelet. Om man istället får börja med allt och blir av med saker och ting i takt med att man blir bättre så blir spelen en större utmaning (och när man når maxgränsen i t ex BF får man tillbaka allt, eller så prestigar man i Cod).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Moderator

2012-01-17 12:50
Gogaku

Allt jag skulle vilja ha just nu är Skyrim portat till PSVita, självklart så att man kan synca sin framfart på PS3an och fortsätta på PSV och vice versa.

Jobbar just nu i ett labb med mycket down-time, så det vore nice att ha något liknande Skyrim att sysselsätta sig med :)

Project Fiona låter som något som skulle falla dig i smaken. Iofs är det inte kompatibelt med PS3, men med PC. Det är alltid något :)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
DoggsonLol

Kanske en dag om många dagar..

Watakushi

Stämmer bra det .. Kan skicka en pdf till dig, men vet inte om de andra vill att jag sprider det :D så får se när jag kan skicka den. Om du ska börja använda UDK kan jag hjälpa dig med eventuella frågor..
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Moderator

2012-01-28 23:36
squirtle

Är project fiona på riktigt? Det ser värre ut än orginalkontrollen till xbox gällande ergonomi.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

Jag skulle vilja se ett klassiskt plattforms/äventyrsspel i stil med Jak and Daxter 1 till playstation2. (Jag är medveten om HD-versionen som är på G, men vill gärna se ett nytt spel i samma anda).
Missade Jak and Daxter (även Sly Cooper-spelen) men de kanske är värda att ta upp.

Skulle vilja se ett nytt Crash Bandicoot. Undrar om det fortfarande är kul :)
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?