I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Multi] Spel idéer/önskningar

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2012-01-14 19:35

[Multi] Spel idéer/önskningar

Helt enkelt vad för spel ni önskar kommer ut, vad ni hoppas någon spelutvecklare tar tag i. Kanske en uppföljare till ett gammal bortglömt spel, en revisit till gamla spel ideal som unreal tournament... eller ett helt nytt IP, med en fräsh ny vinkling/ny genre.

Jag börjar med att skriva en idé jag kom på för 10 minuter sen som säkert kan utvecklas ännu mer, men som jag tycker är enormt cool. skriver fler idéer senare i tråden, så det inte blir en enda blaffa med idéer från mig på en gång.
1: Amnesia: the dark descent liknande spel till Wii U där kontrollen's skärm fungerar som en spegel... Tänk adrenalinet när du går genom en mörk tunnel å i ögonvrån ser att något svishar förbi i "spegeln" du håller, eller när man panik kutar för att hitta ett gömställe, med spegeln stadigt höjd och ser något läskigt fanskap komma efter en...
Kontrollen ska givetvis även utnyttjas när man meckar med olika mackapärer/småpussel för att komma vidare...
Något som verkligen skulle höjja adrenalinet vore också om vissa dörrar var låsta men man med hjälp av ett "pussel" på Kontrollens skärm kunde bryta upp dörren.. typ nått liknande när man ska öppna låsta dörrar i skyrim.
Kontrollens skärm skulle också kunna användas för att lyfta upp saker i speletm antingen tack vare att det är en touch screen eller genom kamerans panorama view/kamera gyro teknik.
Panorama view tekniken är såklart då grunden till spegel grejjen också: