[Multi] Call of duty - Black ops 2

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

Producent

2012-05-02 10:19

[Multi] Call of duty - Black ops 2

http://www.callofduty.com/blackops2
trailer finns i länken. vad tror ni?

Spoilertycker det verkar lite för mycket med hästar och skit nu.. men kanske blir nice!

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Känns som en skämt video :D.. + att temat är save the president.. nee, detta spel kan inte gå bra. Eller rättare sagt borde inte gå bra.
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
haha fyfan vad illa..
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Hangaround

2012-05-03 20:09
Haha. Snälla säg att detta är slutet på COD-serien. Det måste vara.
/r/whoapunktnu
Hangaround

2012-05-03 20:12
Love it or hate it, expect more stories like this in the coming months. Black Ops II is already breaking retail records.

According to Amazon, day one pre-orders for the latest Call of Duty game are three times higher than those achieved by its 2010 predecessor Black Ops.

“Set to be one of the biggest games of the year, it’s great to see so much enthusiasm and anticipation for Call of Duty: Black Ops II,” said Amazon UK’s video games manager Graham Chambers.

x360a.org

Eller kanske inte.
/r/whoapunktnu
Det är ju en urusel trailer. Helt sjukt att det slår rekord på pre-orders. CoD spelare är inte riktigt kloka alltså
"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"
Vem bryr sig om trailern? Vem fan köper ett COD-spel för att lira single player? Hoppas bara dom inte tagit bort Olympian, roligaste vapnet att lira med.
:D
Moderator

2012-05-05 08:22
Folk köper ju nytt FIFA och NHL varje år så det är väl inte konstigt att det görs med COD också.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

Plus att det kommer nya banor i COD till skillnad från NHL och FIFA. Samma jävla rektangel hela tiden.
:D
Lägger in en brasklapp på en gång: jag tror inte spelet blir vidare bra.

Men: sett på förhand ser det lite kul ut. Åtminstone baserat på vad de påstår ska finnas med. Byta gubbar när som helst, framtiden, byta ut korridoren mot nån form av sandlåda, fordon etc. Känns lite som att de försökt ta delar av BF, MGS, Tom Clancy och stöpa det i en CoD-form.

Det låter som att de lägger ner energi på single playern, men samtidigt lär väl folk sitta där snopa, som spån, när de är klara efter 4-6 timmar. Man får väl vänta på Crysis 3 om man vill ha en kampanj som är smått genomtänkt och någorlunda lång.

Att det är Treyarch som gör spelet är numera en styrka. Ironiskt. De ska dock ha cred för att de, till skillnad från IW, underhåller sina spel. Men de får gärna testa en annan nyans än brun den här gången.

Enda egentligt intressanta är ändå zombies.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Treyarch suger palle, dock har jag haft roligare med BO än med MW3 på senaste.

Zombies suger palle, tråkigaste skiten ever. Ingen replay value ever enbart random bullshit.

Halo 4 går rätt hårt före det här, men kommer förmodligen skaffa det framöver. Beror på Zombie achievements....
säg vem du är och var du bor så möts vi upp en mot en så ska vi stå om du står för allt du säger i verkligheten...
eller håll käften och gå och spela din fuckin xbox loser
Treyarch har fått oförtjänt mycket skit av samma anledning som IW fått oförtjänt mycket beröm. De gjorde CoD 3 som inte var nån höjdare och ryktet följde med. IW gjorde CoD 4 som var riktigt grymt och ryktet följde med. Om man sen ser till WaW så är det ett helt okej spel som föll på att folk var trötta på WWII. I BO försökte de också med nåt nytt. Samtidigt lyssnar de på spelarna och underhåller spelen riktigt bra. Det tar inte månader att fixa glitchar. IW däremot kör i samma gamla spår tre spel i rad och skiter fullständigt i att fixa sina trasiga spel.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Råsugen på zombies, dödat ofantligt mycket tid i Black Ops zombieläge. Det är riktigt kul, särskilt i goda vänners lag. Hoppas själva multiplayer-delen blir bra också, missnöjd med känslan i MW3, mest för att jag spelat BF3...
Spelet ser sjukt dåligt ut. Nej men snälla, det är samma grafik hela tiden. Det är i stort sett samma spel om och om igen, nya vapen (oftast, liksom P90 har funnits i alla spel i MW-serien) och bara sämre och sämre banor....
Mjo... brunt, samma explosioner följt av samma slow-mo-effekter, samma motor rent generellt, samma badass-kommentarer, givetvis ska presidenten skyddas, bilar sprängs på två skott, skjut en massa fiender som står på rad i ett hus, bakom en bild osv. Börjar ju inte lovande direkt. Var är de där smått episka story missions som Pripyat? Det finns annan form av intensitet än bara saker som sprängs runt omkring. Potentialen finns, det borde gå att göra jävligt spännande saker i ett spel som ska syfta till just black ops. Det man såg på t ex E3 var ju som vilka soldater som helst.
Skitdålig trailer men jag måste säga att jag är sugen på dethär. Jag har alltid varit till och från när det gäller COD, tyckte MW var skitkul och gillade även MW2 till en början även fast det dalade ganska snabbt.. Black ops kändes som ett steg i rätt riktning medans MW3 var totalt värdelöst.

Gillar att Treyarch försöker sig på lite förändringar även om dom är minimala.. Som med scorestreaks, du kan dra upp din score riktigt högt genom att bara kör UAV och cappa. Eller att du har riktigt stor valmöjlighet med hur du bygger dina klasser genom point systemet. Vill du ha två sniper gevär(Ett vanligt och ett med ironsight) och därmed slopa granater osv så går det, vill du ha 4 stycken perks men slopa något annat går det också.

Zombies är dessutom skitkul att köra med vänner så det ser jag fram emot som bara den.

Visst satt jag och hoppades på att MOH: Warfighter skulle bli fantastiskt eller att BF3 inte skulle tappa sin lyster så snabbt jag ångrar även att jag inte har kvar min 360 för nu missar jag Halo 4 som ser riktigt bra ut. Detta blir säkerligen inte fantastiskt och det är fortfarande många grejer med COD jag avskyr(Uråldrig motor, askasst ljud, värdelös singel player osv) men tillsvidare funkar det fint för mig. Ibland är det helt enkelt ok med lite "Mindless fun"

har aldrig spelat CoD men vad jag har förstått finns det folk som spelar Tvspel och folk som spelar CoD..stämmer det? :) Är bra sugen på nytt multiplayer iaf

Vanilla:

CoD4 håller än och är fortfarande bäst på många plan.
Moderator

2012-11-13 17:03
Vad tycker ni som spelar? Allt jag fått med mig är kritiken mot tillvägagångssättet Activision använt sig av gällande recensionerna.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

vad har de använt för tillvägagångssätt? har jävligt höga ratings överlag hehe..FAAKE!?

Moderator

2012-11-17 10:14
vanilla

I vanliga fall så skickas recensionsex till skribenterna ett bra tag i förväg men i detta fall så har activision ordnat ett masstest där de bjudit in utvalda publikationer. Eurogamer vägrade befatta sig med det medan Gamereactor inte tycker det spelar någon roll i vilket sammahang ett spel recenseras.

Gillar Eurogamers linje mycket bättre i sådana fall. Befängt att tro att man inte blir påverkad av att sitta hos Activision eller nåt hotell de ordnat. Men iofs så gav EG - både brittiska och svenska - rätt höga betyg.

Är dock fortfarande långt ifrån övertygad. Dels ser PS3-versionen ut som skit i jämförelse, dels är det lika bra att höra vad folk tycker när dammet lagt sig, om serverproblem, folk som springer omkring med för starka vapen (akimbos...) osv. Sen är det över lag inte så intressant just nu. Det var det innan, men inte längre.
Treyarch och hit dection = failtastic.

Prestige 2 rank 30ish nu men man tröttnar på att förlora 90% av alla 1vs1 pga lag comp.

Vanderhaar har blivit spammad på twitter med saker som "I see first, i shoot first, i die first" stämmer så jävla hårt. Irriterande skit
säg vem du är och var du bor så möts vi upp en mot en så ska vi stå om du står för allt du säger i verkligheten...
eller håll käften och gå och spela din fuckin xbox loser