[Wii] Rayman?

Jag är "oldschool" när det gäller spel. Tycker inte om skjutarspel osv. Jag föredrar Supermario o Donkey Kong och sådana. Vad kallas den typen av spel förresten?

När jag var på Elgiganten häromdan såg jag en trailer till ett spel som heter Rayman som såg sjuukt kul ut. Något som har något att säga om det? Kostade inte ens 300 spänn. Är det i klass med Super Mario & Donkey Kong? Kan man spela multiplayer som på New Super Mario Bros. & Donkey Kong Returns?

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Rappare

2012-05-27 18:38
jaojao_ skrev:
Vad kallas den typen av spel förresten?
Plattform.

Beror nog på vilket spel det var. Jag spelade Rayman Origins till Ps3, och det var framförallt jävligt snyggt, och också rätt kul även fast det inte var något sensationellt. Har även hört att Rayman Raving Rabbids ska vara jävligt fett till Wii, men jag kan inte styrka detta.
Ok, tror det är samma spel till alla konsoler (kollar man playthrough på youtube står det ps3/xbox/wii iaf.) Raving Rabbits såg inte lika roligt ut. Men kan man spela multiplayer?
Rappare

2012-05-27 23:46
I Rayman Origins kan man spela upp till fyra personer co-op.
Rappare

2012-05-27 23:47
I övrigt har jag ingen koll på multiplayer-funktionerna.
Admin

2012-05-28 09:26
Raving Rabbits rekommenderar jag inte till dig, det är ett konceptspel till wii som släpptes strax efter konsolen och går mycket ut på att skaka kontroller och sånt. Kul partyspel, inget plattform.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Rayman origins är definitivt bra, även om jag själv tycker att nintendos egna plattforms spel på wii är roligare rent gameplay mässigt. Rayman origins är väldigt snyggt, har väldigt bra musik samt allmänt skön attityd.
Har själv bara kört det med xbox kontroll på pc, men det är samma spel på alla konsoler. det är bara grafik och spelkontroller som skiljer sig. Wii versionen har tyvärr inte support för Gamecube kontroll, den har support för wii med eller utan nunchuck samt classic kontroll(ser typ ut som en snes kontroll)
Angående raving rabbids så finns det väldigt många olika spel, de flessta är som JP skriver en rejäl bunt med minispel som är mer eller mindre bra utförda.

Det finns ett udantag som jag kan rekommendera, det är spelet "Rabbids Go Home" som jag är ganska säker på att du skulle gilla, det är ett fullständigt vettlöst plattforms spel i tredjeperson, dvs inte 2d från sidan som rayman origins, donkey kong mfl...
Ruskigt kul, mkt humor och galenskap samt bra kontroller.

det finns 6 stycken raving rabbids spel till wii, så se till att komma ihåg namnet tills du är i affären om du känner dig sugen på rabbids go home.