I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Multi] Call of duty vill stoppa gratis multiplayer

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

Producent

2012-12-12 09:53

[Multi] Call of duty vill stoppa gratis multiplayer

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article15903695.ab

jag är mållös och mår illa. förstår dom till en viss grad, men fyfan vad vidrigt om det kommer att ske.

2012-12-12 15:41
Folk kommer att betala, det är det som är lite sorgligt. Finns alldeles för många som är hooked på CoD.
Precis som folk betalar för Spotify, eller jag som betalar 48 dollar för att få spela Quake Live i ett år, och det är i princip ett 13 år gammalt FPS.

Poet

2012-12-16 14:43
hahaha händer det att dom vill ha betalt för sin mp så slutar jag spela det :) Eller så går jag tillbaka till typ cod 4/Mw2 asap.

Men samtidigt är det bara vad den där vedervärdiga fittan säger :) Han är som jag fast han får betalt för det
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Admin

2012-12-28 03:09
Det där är lite gammal skåpmat. Bobby Kotick (Activisions högsta höna) har länge snackat om att börja ta betalt för multiplayerspelande men han har inte fått så mycket gehör.

Jag tror inte att det skulle gå. Jämförelsen med WoW är värdelös eftersom - så vitt jag förstått det - WoW uppdateras hela tiden och det är en helt annan typ av spel. Dessutom börjar intresset för CoD att falla. Inte mycket kanske men det verkar spelas lite mindre och Black Ops 2 verkar ha sålt mindre än MW3 (de redovisade siffrorna var lite putsade), åtminstone gällande antal sålda spel. Skulle Activision ha infört det skulle det ha skett för länge sen. De testade ju med Elite men eftersom det inte blev någon fortsättning på Premium (betaltjänsten) gick det antagligen inte så bra.

Dessutom har sådana där analytiker för vana att totalt sakna insikt i spelbranschen. Gång på gång dyker de mest galna uttalandena upp.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?