I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[PC] Path of Exile, Diablo3 dödaren.

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2013-03-24 22:28

[PC] Path of Exile, Diablo3 dödaren.

Path of Exile is an online Action RPG set in a fantasy world. It is developed by New Zealand based independent developer Grinding Gear Games and is a downloadable free-to-play game supported by "ethical microtransactions". On January 23, 2013, the Open Beta was released

Spelet är helt gratis, de ända man kan betala för är "skin-packs" och större "stash"

http://www.pathofexile.com/

Vilka här kör, å vad har ni för level och klass osv :)

Jag är en level 70 blood tank marauder

Adda mig om ni vill "Kinabo"

?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Battlerappare

2013-03-25 08:44
Ja va rätt hypad inför spelet när de va beta, iofs kanske för att det var under tiden man led igenom D3 clusterfucken.
Sen när jag väl kom in så gillade jag det inte, kan också varit pga att man var trött på den typen av spel pga D3 clusterfucken.

Jag fastnade i torchlight 2 till slut istället

Men jag har mycket polare som spelar Poe aktivt och dom gillar det, finns tydligen pengar att tjäna på konton etc också.

2013-03-31 09:26
ahh nä har lite smått börjat tröttna med, hoppas in ibland för spela med en kompis lite men bir ite mera än så
- Gôr-many.
Producent

2013-03-31 12:27
Spelade igenom normal och lite till men tröttnade. Att dom snott D2 mer eller mindre rakt av stör mig inte, det är rätt härligt, men dom har missat något av vad det är som gjorde d2 så vanebildande. Jag tror det kanske är att man får för lite prylar. Det regnade unika set-items i d2, att dom var kassa gjorde inget, det var ändå nice att bara åka hem och titta på dom. Istället får man i PoE mest bara hugga folk.
Give my regards to King Tut, asshole
Battlerappare

2013-03-31 15:44
Fast dom verkar ju lägga in nya spells/items rätt ofta så set items kommer nog

Producent

2013-03-31 16:36
unika och set-items skulle jag ha skrivit. Kollade igenom listan på de unika grejerna lite snabbt och det var ganska få,. Dom lägger säkert till fler, men det känns mer som att systemet är gjort för att de som vill ska kunna customiza utrustning perfekt till sin "build", vilket jag inte är så sugen på. Jag vill bara skattleta.
Give my regards to King Tut, asshole

2013-04-01 11:33
de kommer 5 unika items i veckan varje onsdag.
3 som e gjorda av users å 2 som e av speltillverkarna

de e juh fortfarande beta, de släppte för ca en månad sen precis act 3..

men adda mig om ni vill lira lite.
- Gôr-many.

2013-04-08 11:43
Körde hardcore innan alpha release, efter det orkade jag inte när dom nerfade necromancer. Den var redan taskig i betan, men nu var det fan för svårt att köra pure necro, så man fick kombinera med andra spell och lägga till totem. Var fortfarande svårt att ta sig fram, och vid lvl 40 så börja det vända. High level streamers hade problem att hålla sig uppe vid map-banonorna så necron dog ut rätt snabbt från att vara safe and slow till, unreliable and slow.

Sen sa dom att dom skulle nerfa spork (fork) totem build, men det hände inte när varenda jävel hade den builden uppe kanske 1-2 sekunder längre tid att döda mobsen men den rensade fortfarande sönder allting på. Och ice spear fork totem build fick inte ens en nerf och den är fan ännu värre än alla andra builds.

Skola om till en fire templar och märkte hur jävla lätt det var att köra igenom allt, men la ner spelet för att det blev för tråkigt efter att ha kämpat i betan och försökte i alphan.

Annars ett spel som är värt att testa. Dock kan man behöva att läsa på lite vad man ska skilla.