I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Producent

2013-10-12 15:37

[PC] PayDay 2

Någon här som lirar det? Blivit rejält hookad på detta spel sedan jag testat det ett par ggr. Riktigt svårt att inte bli upptäckt av kameror, vakter osv. vilket också är självaste charmen med spelet (fasen innan larmet går på och man smyger runt osv.) 10/10 får detta spel av mig. Har inte testat 1an än så länge men antar att 2an är ett tyngre spel.

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Poet

2013-10-12 19:43
Frågan är vilket jävla mirakelknark du har rökt för att få fram ett 10/10 betyg på ett spel med otroligt jävla kortlivslängd?

Det finns runt 11 uppdrag tror jag?
4-6 är 1 day jobb = Snabbt simpelt np, halvkul att göra
2-3 dagars jobben blir snabbt otroligt skittråkiga, även med 4 vänner.
Speciellt eftersom pengar blir helt överflödiga i slutändan pga att vissa vapen helt enkelt är mycket mycket bättre än andra

Exp per level är tragisk och efter du har spelat längre än 2-3 timmar så inser du hur jävla pointless det egentligen är.

Blir du upptäckt = Vänta 5-10 minuter till musik som jag lovar dig blir jävligt upprepande till slut.
Inte upptäckt = yay slipper slösa 10 minuter på att vänta

Det är charmigt i början men hör av dig när du är runt lvl 50 så får vi se vilken makalös 10/10 upplevelse spelet verkligen är.

Innan du vet ordet av det kommer du enbart att försöka rusha Ukrainian job
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Producent

2013-10-12 20:30
Frågan är vilket jävla mirakelknark du har rökt för att få fram ett 10/10 betyg på ett spel med otroligt jävla kortlivslängd?

Jag ger det 10/10 för all innovation, idén i sig, musiken, grafiken samt en massa annat som jag inte ser hur det skulle kunnat bli så mycket bättre med (iaf. vore det snål attityd att begära ännu mer).
Poet

2013-10-12 23:45
Innovation wtf?

Spelet är en heist version av CS inte speciellt mycket mer

Grafiken är knappast 10/10 någonstans
Musiken samma sak där

Ta en titt på mästerverk som förtjänar 10/10 sen jämnför du dom på ett ungefär mot just Payday2 och grattis du kommer inse att 6/10 är ett generöst betyg.

Spelet är kul till en början det kan jag ge dig, men jesus fucking christ du kommer bli så jävla disappointed när du börjar komma någonstans.

Ett spel som går ut på att råna banker/affärer där pengar blir överflödigt runt lvl 40?
Inte en enda gång den senaste månaden har jag personligen ens tänkt tanken på att stoppa in skivan i boxen för att lira det, väntar på dlc hoppas dom är roligare än vad main spelet är.

Du ska dock spela mer än 10 spel för att få en inblick i hur man ska betygsätta spel, hade du skrivit den där analysen på någon spelsajt och lurat någon stackare att köpa skiten hade man ju dött av skam.

I.C.T.W
Ill be heading out soon
Producent

2013-10-13 13:47
Spelet är en heist version av CS inte speciellt mycket mer

PayDay 2 går ut på att ta sig in obemärkt på ställen och stjäla saker, råna banker, stjäla tavlor i museum etc. Lite skillnad från CS alltså som bara går ut på att ta kål på varandras lag och smälla av en bomb.
Dessutom måste man vara strategisk och taktisk för att lyckas med ett stealth rån vilket som sagt är poängen med spelet så som jag ser det (spänningen som byggs upp när man är oupptäckt).

Finns något som heter subjektiv uppfattning också, eftersom smaken är lite olika hos alla.
PayDay 2 har dessutom så vitt jag kan se fått 8/10 eller 4/5 i betyg i de flesta recensionerna. Mitt personliga betyg 10/10 håller jag fast vid, men där har vi subjektiviteten åter igen.

Inte en enda gång den senaste månaden har jag personligen ens tänkt tanken på att stoppa in skivan i boxen för att lira det

Själv lirar jag det på PC med tangentbord och mus. Skulle aldrig tänka tanken att ens försöka lira det med handkontroll, särskilt inte x-box kontrollen
Poet

2013-10-13 22:48
Du pratar med mig som om jag aldrig har spelat spelet, det gillas!

Jag har stealthat uppdrag, jag har sprayat uppdrag har upplevt båda världarna på alla uppdragen i det här mästerverket.

Handlar mest om vilka skills du valt att låsa upp och vilka skills dina teammates använder. Cookie cutter speccs galore, om jag nu skulle vilja lira det så har jag teammates som utan problem kan köra båda men jag har ändå inget sug för att spela det för att hur jävla mediokert spelet är.

Det jag menade med CS liknelsen var att det lika gärna skulle kunna vara en CS mod pågrund av hur spelet ser ut, sen att det inte är 100% CS vet jag väl för fan också.

Spelar ingen roll vilket format jag skulle kunna spela det på, spelet är för mindnumbing och pisstråkigt efter dom första 2 dagarna för att ens vara värt att spelas.
Men för att vara den, jag skulle aldrig vilja spela ett spel som finns på konsol på pc heller. Och även om jag har gjort det vid 1 tillfälle dom senaste 4 åren så har jag tröttnat snabbt.

Sen att alla människor har olika åsikter är väl en bra sak, men hur du nu får detta till ett 10/10 spel får mig helt enkelt bara att undra om det är det första spelet du någonsin spelat.

http://www.metacritic.com/game/pc/payday-2

Men som sagt hör av dig när du lvlat lite och gjort allt, jag köpte det på release och hade gjort det mesta inom 1-2 dagar.
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Poet

2013-10-13 22:49
Förövrigt tack för att du håller den här forumdelen vid liv! Alltid kul att diskutera spel med någon
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Moderator

2013-10-20 16:03
Doggsonlol skrev:
Förövrigt tack för att du håller den här forumdelen vid liv! Alltid kul att diskutera spel med någon

Haha din attityd i den här tråden kanske är anledningen till att den här forumdelen är så död? :P
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Poet

2013-10-21 18:52
KaptenKrok skrev:
Doggsonlol skrev:

Haha din attityd i den här tråden kanske är anledningen till att den här forumdelen är så död? :P

Kanske är din attityd som gör att den är död?

Person 1 - Payday 2 = 10/10 asum
Person 2 - Hehe ja!!111
Person 1 - :)

Kul forum amirite?
I.C.T.W
Ill be heading out soon