Trivia

Alla som hänger mycket på www.imdb.com har säkert upptäckt knappen "Trivia" som finns på alla filmer. Jag älskar denna funktion. Jag kan sitta timvis och bara kolla upp massa onödig fakta om filmer.

Jag tycker att vi här kan lägga upp några guldbitar ur trivian som är extra bra.

Jag börjar med:
Sylvester Stallone var från början tänkt att spela Axel Foley i Snuten i Hollywood. Haha tänk hur det hade sett ut.

Christopher Lee som spelade Saruman i Sagan om ringen läser böckerna en gång om året och är den enda i filmcrewet som nånsin träffat JRR Tolkien.

Thou shalt not make som noise for Detroit
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Terminator: O.J. Simpson was considered for the role of the terminator, but the producers feared he wouldn't be taken seriously.
Haven't found a way to say Fuck You politely!
vafan... jag bor praktiskt taget på imdb men jag har aldrig sett den funktionen...?
Gillar mer Plot Keywords för det finns såna sjuka grejor
Jag kanske är dum i huvet men var fan finns knappen!?!?

Det är lugnt grabbar och tjejer jag hitta den nu..

The Big Lebowski - Filming began on 27 January 1997 and ended on 24 April 1997.

Är inte det jättekort?

haha ja det är bra alla

guldhönan då har du upptäckt ett helt nytt kul rum i din boning..

dryice jo det kan var ganska kul, men det slår inte trivian

wil jo det verkar ganska kort för en stor produktion

nu lite på samma tema:
Saving Private Ryan: All the principal actors underwent several days of grueling army training - except for Matt Damon, who was spared so that the other actors would resent him, and would convey that resentment in their performances.

Full Metal Jacket: To make Gunnery Sergeant Hartman's performance and the recruits' reactions as convincing as possible, Modine, D'Onofrio and the other actors playing recruits never met Ermey prior to filming. Kubrick also saw to it that Ermey didn't fraternize with the actors between takes.

Planet of the Apes (1968): During breaks in filming, actors made up as different ape species tended to hang out together--- gorillas with gorillas, orangutans with orangutans, chimps with chimps. It wasn't required, it just naturally happened.
hahahaha

Gillar den funktionen som fan men man får ta det med en nypa salt då det inte alltid är säkra källor...T.ex. O.J. Simpson was considered for the role of the terminator kan varit så att de bara nämde hans namn:
- "Tänk om vi skulle fråga OJ om han ville spela med"
- "Eller inte"
man vet aldrig...
A Clockwork Orange
Malcolm McDowell chose to sing "Singin' In The Rain" during the rape scene, because it was the only song he knew all the lyrics to.

btw. goofs är också roligt och imdb är den bästa sidan någonsin!
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"
Starship Troopers: More ammunition was used in Starship Troopers than in any previous movie.

rätt coolt :)
Forumsignatur:
EvilAlize F18 Inte egentligen...han ville inte för att han skulle göra once upon a time istället, inte samma sak tycker jag. btw. Sergio Leone heter han...
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"
Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi
One of the songs that the Ewoks sing sounds like: "Det luktar flingor här", which is Swedish for "It smells of cereal here." (In fact, that line's lyrics are supposedly, "G'noop dock fling oh ah.") Another song sounds identical to a song sung in Caveman (1981).

haha jävligt tuff sång
lyssna och sjung med:www.neuvel.net