Harry Potter "Fången från azkaban"..

Hobby & Fritid - Kultur & Media

Harry Potter "Fången från azkaban"..

Har ni läst böckerna??Sett filmerna..??...Tror inte den 3:e filmen blir så jävla bra...Va tror du???

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Halvkul sidestory, tror det var Harry Potter 2 som dom visade på C+ för 2 månader eller så. Nått som hör till är att jag har haft sjuka fördomar mot Harry Potter lixom jävla barnfilm, löjligt, etc etc... Sen ser man filmen och den e sjukt bra och spännande.... well well fördomar suxs :)
jag älskar dig!
Jag har läst boken, jag har sett filmerna, och jag vet att 3an kommer bli bättre.

Spyspice

Jag säger ju det, jävla fördom om att det är en Barnfilm, Dom senare kommer bli as avancerade och hämska.
fatbastard, jag har dock inte fördommarna mer! Ville bara berätta hur det var för mig för att jag tror att många har fördommar mot tex Harry Potter filmerna...
jag älskar dig!
vafan...hon har ju bara snott massor från sagan om ringen...
Tolkien är vår Gud, acceptera!
"Butters...I hate you with every inch of my body..." - Cartman
Chaimera

Dom är inte äns i närheten av varandra.
Stör mig på sånna riktiga jävla Sagan om ringen töntar som vägrar och gilla harry potter eller andra fantasy filmer.
FatBastard P16
kom inte ihåg vilken film jag såg som var så lik sagan om ringen, men vissa delar var exakt som i s o r. Till exempel en jättespindel, en gollum och så vidare...

blir så trött på harry potter töntar som inte har en aning om hur bra tolkiens böcker är och hur mycket andra har tagit från dessa...
"Butters...I hate you with every inch of my body..." - Cartman
Sant..böckerna blir bara hemskare å hemskare..kan ju knappt kalla dom barnfilmer...Tror att filmen blir jävligt läskig men inte som boken...Tycker de e den bästa boken utav dom 5...

böckerna är ju bra allihopa aif... filmerna är rätt dåliga enligt mig. funkar väl
12.
Chaimera.

Aha, men asså jättespindel är väll rätt vanligt i fantasy filmer? samma med "gollum figurer" (goblins/troll). Men aja, antingen är man HP fantast eller SoR fantast.
Chaimera

nä det är inte sagan om ringen som är kopierad utan "hemligheten på perrong 13", så det så

Potter är i min mening inte en barnbok, det är en ganska skön skildring av några ungars liv på en internatskola, med en del samhällskritik inbakad. Att sen de övernaturliga inslagen är ganska barnsliga i jämförlelse med t ex de som Tolkien har med har ju gett boken en stämpel som barnbok bland de som läser annan fantasy.

På det hela taget är böckerna ganska dryga att läsa i min mening, jävligt förutsägbara i allt förutom små detaljer som bara ligger way outthere och inte spännande på nåt plan.

Filmerna däremot är faktiskt helt okej, storyn är visserligen fortfarande förutsägbar, men eftersom det går relativt snabbt så blir det inte lika påtagligt i filmerna.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Hensko

konstigt att du tycker det med förutsäg bart! Jag har aldrig lyckats lista ut ett slut på filmerna/böckerna
3:e boken är något utav en favorit, så jag antar att filmen är okej. Gillade egentligen inte de första filmerna.

FatBastard - När jag läste böckerna (har bara läst de tre första) så fattade jag vem som var the bad guy innan det avslöjades i boken. I de två första iaf, den tredje kommer jag knappt ihåg nåt av.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Det jag har sett av trailen ser den otroligt bra ut ...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
böckerna är bra men första filmen.. nja, inte riktigt. andra.. helt okej.
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
har längtat som fan efter 3an

båda första har varit bra, men bara att hoppas på att 3 blir ännu bättre
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)