I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Apocalypse now VS Apocalypse now redux

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2004-07-27 20:42

Apocalypse now VS Apocalypse now redux

*spoiler varning*
Vilken är bäst? Har bara sett Redux, men jag vet ungefär vilka scener som är tillkommna och jag gillar dom. Vissa verkar gilla orginalets högre tempo bättre. Lägg din röst och motivera gärna.

Är det några fler tillkomna scener än de här (eller är några med i orginalet?):

Bräd stölden och tiger scenen

Playboybunnies har slut på helikopterbränsle

Fransmännen

Brando snackar om de vaccinerade barnen

i roll like a bat out of hell

2004-07-27 21:06
Jag gillar scenen med fransmännen, intressant middagsgräl och skön opium scen. Ja, var han missnöjd med scenerna så var det taskigt av dem att göra redux. Skulle vara intressant att veta om Redux var så som han ville ha filmen eller ej.

2004-07-27 21:29
Jag har inte sett någon av dom!! Min mamma sa till mig i söndags kväll att dom hade visat den i lördags och fan va jag blev arg för jag skulle ha sett den!!! Tänkte t.o.m ringa in det i TV-tidningen men glömmde som vanligt.

2004-07-27 21:35
tiger scenen är väl med i orginalet också?
jag gillar lite playboybunnies scenen endå, när lance håller på och "knäppar sig".. det är vackert.
brädstölden är kul, men varför?
fransmännen är mest dryga
när kurtz pratar om barnen är ju nästan en nyckelscen i filmen så jag tror den är med i orginalet (har sett redux 2 ggr och orginalet 1 gång)

nej men jag tycker redux är bättre faktiskt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-28 00:13
har sett dem en gång vardera.. tror nog jag gillar redux bättre..

playboybunnies var fan klockrent
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2004-07-28 11:08
tack_för_fisken P17: Brädstölden är väl för att visa att han har lite humor.

2004-07-28 12:53
Har bara sett redux, men jag ska försöka få tag på originalversionen.

Angående scenerna:

Bräd stölden och tiger scenen - Båda två tycker jag är bra som fan.

Playboybunnies har slut på helikopterbränsle - Är det bara den scenen, eller är det också playboy-showen? I vilket fall som helst så är det lite sådär... jag hade klarat mig utan båda, speciellt bränsle-scenen.

Fransmännen - Den ska vara där! Skitbra middagsdiskussion!

Brando snackar om de vaccinerade barnen - Den ska också vara med.

Är detta allt som lagts till, eller är det också mindre material som t ex utökade scener eller så?

"Destruction Of The Kurtz Compound" som ligger på DVD'n är för övrigt jävligt fint :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2004-07-28 12:56
När Morpheus(;)) pratar om snubben som sköt nån genom en playboytidning är väl också extra?
har för mig att han sa det hos Leno.

2004-07-28 16:21
Är inte delen där han berättar om de vaccinerade barnen med i båda verisionerna?

Jag hade bara sett originalverisionen innan så jag tyckte att det var spännande att se Redux filmen det blev som att se en Apocalypse now 2!

jag tycker inte heller att någon ny del gjorde sig besvär det blev lite mer krydda och film av det hela.

2004-07-28 20:10
jag såg orginalet på måndagen i förra veckan utan att veta att redux skulle komma på lördagen :) (såg alltså båda för första gången)

alla scener ni nämnt är nya... playboyschowen var med i orginalet men inte den där de får träffa tjejerna.

scenen där kilgore beordrar napalmbombning för att kunnna surfa är förlängd. dessutom en rolig sekvens där kilgore har beordrat ut helikoptrar med en inspelning riktad till huvudpersonerna där han säger "I will not hurt or harm you. Just give me back the board, Lance. It was a good board - and I like it. You know how hard it is to find a board you like. "

Urbanized Konfusion ute nu!
http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats

2004-07-28 20:16
Vilken gillar du bäst då?

2004-07-28 20:36
Fransmännen är det ända att klaga över, känns lite "dumt" annars tycker jag sista 30 min är den svagaste delen av filmen.