I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-03-01 15:32

twin peaks

skiljer sig säsong 1 och 2 eller måste man se säsong 2 för att få ihop vad som händer i 1an?!

annars känns det ju jävligt dumt att köpa säsong 1 på dvd om man måste ha 2an för att få ihop det.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-01 17:25
David lynch å mark frost (tror jag han heter) har gjort alla avsnitt..

typ närmare 30

Sen släpptes en film fire walk with me.
Utspelas innan allt.
Den har jag dock ingen aning om lynch va inblandad i..

Du måste se första säsongen.

Finns dock inget release datum på säsong 2.
bla bla bla

2005-03-01 18:17
Fire walk with me är regisserad av Lynch himself. Av serien finns det 30 avsnitt och är uppdelad i 2 säsonger. Första säsongen är dock den bästa och en bit in på den andra också. I slutet flippar det ut lite och blir nästan lite som en såpa.

Men i helhet tycker jag att Twin Peaks är den bästa serien som gjorts någonsin och är helt klart värd att ses igenom. Gärna mer än en gång om man vill få lite mer grepp om det hela. Blir lite rörigt första gången. :)

Och för att svara på din fråga så handlar inte sista hälften av säsong 2 så mycket av Laura Palmer längre. Utan blir mer lite andra saker inblandat plus att man får se vad konstigheterna som händer i Twin Peaks kommer ifrån. Men första delen av s.2 fortsätter från s.1 så du bör se båda säsongerna.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2005-03-01 18:34
En av mina personliga favoriter. Twin Peaks är klockren, både filmen och alla episoder! Riktigt jävla klockren!
Lynch, Frost och alla gästregissörer på avsnitten har lyckats totalt!

Personligen hade jag iofs sett att det kom iaf en till säsong.
"I wake up in the morning and piss excellence"

2005-03-12 20:48
nej jag tycker tvåan går på tomgång alldeles för mycket... det finns stunder då serien är helt underbar men den är bra seg att se igenom alltså....

bästa avsnittet är första avsnittet andra säsongen, bästa karaktären är albert rosenberg (det var så han hette va?) och alla scener då jätten är med är riktigt tunga

2005-03-12 20:50
Världen skulle inte vara utan Twin Peaks !

Mad props!!!!

Älskar hela serien. Säsong 1 och 2.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2005-03-12 23:51
suck, all heder åt oss som följde serien i mitten på 90-talet!

AVANTI TWIN PEAKS!

2005-03-13 01:24
HAIL!

2005-03-13 11:58
hur många avsnitt finns de? jag har dom två första men har inte sett resten :/

vem e mördaren?

2005-03-13 12:20
"de e ettan som är bra, de är den som lynch har gjort. Tvåan är flippad som fan men ja har hört att lynch har gjort dom första 7 i tvåan också"

Ääähh Lynch-fan...

Tycker serien bara blev bättre ju mer utflippad den blev under Mark Frost allt större inflytande under säsong 2.

2006-10-29 00:14
Måste uppa denna tråden.

grymt bra serie!
www.projectedwin.blogg.se

2006-10-29 00:23
det finns två filmer..man kan väl räkna första avsnittet som en film..pilotavsnittet plus 20 minuter typ.

2006-10-29 00:26
Vem är skönaste karaktären i serien då?

Jocelyn Packard är cool, sen är Leo (iof jävligt vidrig) grym...

2006-10-29 00:29
Cooper helt klart

2006-10-29 00:32
hehe, känns tråkigt att säga Cooper, men du har iof så j'ävla rätt.

2006-10-29 02:23
smygspoiler inc:

Såg den på tv första gången, och när de visade avsnittet när Lauras farsa är är på polisstationen, och flippar ut, Bob berättar allt osv... så blev det fel på sändningen i TV3 de sista 20 minuterna!!! HELVETE va förbannad jag blev, skrev ett klagomail till TV3 o allt tillochmed och krävde en repris! Det tog flera ÅR innan jag fick se va som hände!! (innan tankning blev så utspritt).

Log lady är jävligt skön :) Fan jag måste se om den.. lätt en av de bästa serierna, kanske även t.o.m #1 för mig. ska låsa in mig i stugan i skogen på sommarn och se den på nätterna.

btw, jag har varit i washington på några ställen där de spelade in serien, bl a hotellet. Riktigt sköna vibes man fick. Säg till om ni vill se nå bilder.
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2006-10-29 12:26
Började kolla på den igen häromdagen. tokigt bra.

Dock: Det är olika författare och regissörer till varje avsnitt, lynch själv har inte regisserat eller skrivit mer än en handfulll. Därför är också vissa avsnitt i säsong två ganska dåliga, nån kass författare och regissör samtidigt. Det är dock han som knyter ihop säcken med sista avsnittet.

Skönaste karaktären... Helt omöjligt att säga. Löjligt att ge sig in på, nästan alla är ju helt geniala.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2006-11-07 18:56
Synd att karaktären Gordon Cole ( david himself ) inte är med i serien sen utan bara filmen,,,gillar han!

David Lynch snickrar själv och tillverkade olika möbler till serien för att det skulle få den perfekta känslan/stämningen,,,galet!

Det var riktigt mäktigt att se intervju med honom när han tog emot pris på sthlm filmfestival för några år sedan.

2006-11-07 19:11
Lynch är visst med i serien. Han dyker upp lite då och då i andra säsongen. Fantastisk människa.

http://www.toptensomething.blogg.se

2006-11-07 20:51
Color:

The story begins with the murder of Laura Palmer, a teen aged girl who lived in the quiet town of Twin Peaks, near the US - Canadian borders. Everyone seems surprised and devastated by the girl's murder, and the town's sherif welcomes the help of FBI agent Dale Cooper, who comes to investigate the case. As Cooper begins his search for Laura's killer, the town's secrets are gradually exposed. This is definitely not an average quiet town, it seems as everyone has something big to hide. At nights, agent Cooper sees strange visions of Laura and other mysterious people, visions that tell him that something big is happening here, something far more evil than a single murder case...

2006-11-09 00:37
jag säger att kombon ben och jerry horne är bäst. Jerry är ju dessutom samma skådis som är "skurken" i the warriors...
"i worship a god with an elephant head" /King Mob