I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-09-19 11:24

Douglas Coupland

Det här är en kille som jag tror kommer kunna bli en av mina favoritförfattare.

Jag har bra läst två böcker av Coupland: "Alla familjer är psykotiska"
och "Hej Nostradamus", och jag tycker att båda två är fullkomligt lysande.

Övriga böcker som han har gett ut som jag känner till är: "Generation X", "Microslavar" och "Girlfriend in a coma". Någon som har läst dessa böcker och kan ge en åsikt?

Dessutom undrar jag om han har givit ut några fler böcker än dessa fem?

Chelsea 4 - Aston Villa 4...Villains never say die!

2005-09-19 11:53
Jag har Generation X och Girlfriend in a coma. Båda två är väldigt bra och rekommenderas varmt. "Generation X" tycker jag är snäppet bättre men jag älskar samtidigt hur "Girlfriend.." tvingar en att föreställa sig världen på ett radikalt annorlunda sätt. Jag säger inte mer än så, utan läs båda böckerna och döm själv..
You love New York / But New York don't love you

2005-09-19 12:11
Det ska jag göra.

Har du läst någon av den två böcker jag har "Alla familjer är.." och "Hej Nostradamus"?
Chelsea 4 - Aston Villa 4...Villains never say die!

2005-09-19 14:14
Nej tyvärr! Men jag ser fram emot att göra det :) Lägst bak i mitt Girlfriend in a coma-ex så finns det lite fakta om Couplands övriga böcker och båda verkar intressanta.
You love New York / But New York don't love you

2005-09-20 15:33
Näe, Microserfs tyckte jag inte var något att hänga i julgranen faktiskt, vissa saker var bra men annars var det rätt platt tycker jag.

Girlfriend in a coma tyckte jag däremot om, eller ja, första delen av boken var rätt trött men resten gillade jag. Såjävla pretto så det blir bra :)