I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

My Name Is Earl Avsnitt 17 (spoilers)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2006-03-04 21:57

My Name Is Earl Avsnitt 17 (spoilers)

Såg avsnitt 17 av denna förövrigt trevliga serie. Men just detta avsnitt tog fan pris i övertydlighet.


SPOILER

Earl kommer på att han måste börja betala skatt, eller han ska i alla fall betala in en summa som han är skyldig staten. Men han får problem då de vägrar ta emot hans pengar. Han försöker i alla fall lämna tillbaka sina pengar på olika sätt men kommer till slut fram till att staten är skit som inte gör någonting för någon. I slutet har han i alla fall försatt sig och Randy i en knipa men blir tillslut räddad, tack vare att en lång kedja av statliga hjälpmedel (polis, brandkår och så vidare) sammarbetat, och lyckas rädda de två bröderna. Och som kronan på verket; i sista scenen då Earl hissas upp från stället där han och Randy suttit fast håller han i en amerikansk flagga och för en inre monolog om hur bra staten är, och hur bra det är att betala skatt.

-----

Jag har själv inget större problem med varken skatt eller stat.
Men jag tycker att det är så jävla fjantigt när de vinklar tv-program så jävla mycket på det sättet.
Det skulle fan kunnat vara 7th Heaven jag just sett.
7th Heaven med Jason Lee och lite bättre humor.
Men ändå...