I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Toppkandidaterna - final!

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2006-03-11 22:59

Toppkandidaterna - final!

Söndag 12/3 (imorgon) 20:00 på svt
röstar vi hem 250.000 att användas i utomparlamentarisk vänsterrealpolitik.

Petter Nilsson har i 12 veckors tid briljerat som vänsterns representant i politiksåpan "toppkandidaterna" på SVT. Mot sig har han haft borgare med olika blå ton. Detta till trots har Petters popularitet genom programmet var stor och oantastlig. De senaste dagarna har CUF och LUF gjort ett gemensamt uttalande som ytterst syftar till att Petter inte får vinna imorgon - vem som vinner är för dem ointressant, men baradet inte blir Petter. Liberala Kvällspressen har i sin ledare försökt utmåla Petter till vänsterextremist och Gulagvurmande kommunist - trots att Petter i programmet huvudsakligen diskuterat arbetsrätt.

Imorgon har vi chansen att ge dem en fingervisning om vad folket tycker och vill. Vi vill inte ha mer till de som redan har - vi vill inte stänga gränserna och leva i överflöd på bekostnad av någon annan. Vi vill ha våra rättigheter efterlevda. Vi vill ha sjukvård, tandvård, dagisplats och kollektivtrafik till alla - de som inte redan har. En enda person har haft utrymme att göra detta i ett så starkt medie som SVT, Petter. Nu måste vi visa att vi lyssnat, att vi håller med - att vi ger honom rätt.

En röst på Petter är en röst på rättvisa - alllt åt alla.

2006-03-11 23:02
Toooopp Petteeeeeeeer, (pause) hell ya!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-12 00:25
den där hannes, borgarjäveln, är fan den äckligaste människa jag sett

2006-03-12 00:29
Jag måste säga att den där Petter verkligen har imponerat stort på mig trots att jag inte alltid håller med honom. Han är väldigt duktig verbalt och är bra på att diskutera. Han övertygar mig totalt (trots att jag inte alls ligger åt samma håll politiskt) och spelar inte ens i samma liga som de övriga tomtar i de programmet.
"Help the grown folks, they need more help than the children do"

2006-03-12 01:22
mm petter är väl bäst..däremot hatar jag den där mörka tjejen som vill ha något töntigt ungdomshus..lebben är äcklig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-12 11:29
Alla utom Petter är helt värdelösa. Sakfrågepolitik och ingen verklighetsförankring.

Ikväll gället det. glöm inte att rösta gott folk. Programmet börjar 20.00. Styr upp valvakor med era vänner så blir det roligare. Ladda med chips och kontantkort.

Är man i Stockholm och gillar sånt så kan man gå på valvaka på café 44, 19.00.

2006-03-12 11:31
x. Rösta på Petter: 250 000 kr till klasskampen!

---------------------------------------- ---------

En harmlös dokusåpa för att skola politikerbroilers? Ett försök att göra ungdomar intresserade av politik enligt etablissemangets spelregler? Så var det nog tänkt. I tolv avsnitt har SVT:s dokusåpa "Toppkandidaterna" pågått. Men bland deltagarna, fördelade enligt det klassiska partispektrat, har det dock smugit in sig en katt bland hermelinerna. Deltagaren Petter Nilsson är nämligen sedan länge aktiv i den utomparlamentariska vänstern och har i programmet konstant visat upp en annan bild, en alternativ väg att bedriva politik än den etablerade. En politik som inte handlar om representation, om delegering till proffstyckare utan om klasskamp, antagonism och direkt aktion.

Deltagarna i tv-programmet har under de tolv veckorna bedrivit en valkampanj, för att fästa uppmärksamhet på och dra in ekonomiskt bidrag till sina politiska projekt. Segraren vinner 250 000 kronor till sina projekt. Söndagen den 12 mars, sker finalen i SVT2 kl 20.00. Då ska en av de sex kandidaterna utses till vinnare genom telefonomröstning.

Petter Nilsson är vår rörelses kandidat. Han behöver din röst. En röst på Petter är nämligen en röst på oss alla. Vinner han i tittaromröstningen kommer

- 40% av pengarna gå till Syndikalistiska ungdomsförbundet för deras projekt "Osynliga partiet" där olika aktiviteter ska presenteras under en gemensam identitet för att visa att politisk aktivitet inte är något som måste ske inom ramarna för partipolitik. Syndikalistiska ungdomsförbundet är en partipolitiskt obunden organisation som organiserar främst ungdomar kring gemensamma intressen. De fick mycket uppmärksamhet för sin sommarjobbskampanj där de kämpade för arbetsrätt för sommarjobbande ungdomar.
- 40% till Roh-Nin bokförlag för skrivandet och publicerandet av analyser och politisk teori som kan klargöra den förändrade situationen vad gäller arbete och migration. En teori som öppnar upp för organisering och politisk praktik, en teori som öppnar upp vår värld. Roh-Nin vill presentera den senaste teoribildningen från delar av världen som sällan når fram till oss eller endast är ett fåtal till gagn på grund av språkförbistring eller otillgänglighet.
- 20% till The Pirate Bay för inköp av nya servrar till världens största torrent-tracker som skötts nästan helt med ihopsamlade pengar. Fildelning har blivit en av vår tids största folkrörelser och givit möjlighet till okända musiker framgång och uppmärksamhet utan att tvingas förlita sig på skivbolagsjättarna. Främst av allt har fildelning gett oss tillgång till kultur i alla dess former på ett vis vi inte kunnat drömma om för några år sedan.

Petter Nilsson har stora chanser att vinna. Det har såväl Timbrohögern som partihögern förstått. De senaste dagarna har de liberala kvällstidningarna från ledarposition varnat för faran att om Petter vinner går pengarna till "kommunistiska" projekt. CUF och LUF har i ett gemensamt pressmeddelande gått ut och försöker mobilisera sina medlemmar till att rösta bort Petter. Tillsammans kan vi göra högerns mardröm verklig, genom att rösta fram Petter och ge vinstsumman till direkta utomparlamentariska kamper!

Rösta på Petter för att stödja oss alla. Söndag 12 mars klockan 20.00.

Toppkandidaterna:
http://www.toppkandidaterna.se

Osynliga partiet:
http://www.osynligapartiet.se

Roh-nin Förlag:
http://www.roh-nin.net

The Pirate Bay:
http://www.thepiratebay.org

2006-03-12 11:44
nästan så att man ska rösta faktist...

go petter!
and THAT you can quote...

2006-03-12 11:50
Det är inte en fråga om att rösta eller inte. Det är en fråga om hur många kontantkort man är villig att ge.

2006-03-12 12:31
Men det som kan bli hans fall är att många tänker "alla andra kommer ju rösta" och då uteblir väldigt många röster till de andra deltagarnas röster. Så det är lite farligt, jag tänker inte rösta. Det är bara sjukt onödigt, och jag bryr mig faktiskt inte så jättemkt.
"Help the grown folks, they need more help than the children do"

2006-03-12 12:33
haha hannes sån sliskig snubbe

"ey, vi kickar boll!"

>_<

nej petter ftw

2006-03-12 16:02
haha jag tycker att hannes är skön..

på ett sånt dära "jag tar inte personen på allvar för han är så bombad så han är skön" -sätt..

men petter is the shit!

dom andra som är med däremot är ju bara offer.. speciellt den lesbiska feministen!

2006-03-12 17:13
jag hatar Klara hoppas förfan att hon inte vinner då startar jag ett jihad mot henne och hennes kloner som finns lite överallt och snart tar över
Jag är en tviiiiivelaktig figur

2006-03-12 22:30
petter vann!
Jag är bra - du är dålig.

2006-03-12 23:10
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAA

LÄNGE LEVE!

2006-03-12 23:16
Iof så tycker jag att petter var grymt sunkig i finalen..
Han gjorde inget starkt intrygg.. Däremot fick han ju otroligt idiotiska och opolitiska frågor.
Men men.. I finalen så tycker jag faktiskt att david imponerade stort..

2006-03-12 23:44
david??

haha "en svensk människosyn"

LOL

2006-03-12 23:47
-LunAtiC-
Allt kan låta konstigt om man tar det ur sitt sammanhang ja..
Det han menade var att armen skull representera den svenska staten och svenska folket. Inte några personer som har ekonomiska intressen..

2006-03-13 11:16
jaja, sålänge vi inte får en knarkar hund så er jak klad hest.
Jag är bra - du är dålig.

2006-03-13 16:25
Carl_the_killer P60
Jag håller med om att hannes var bra.. Däremot så tyckte jag inte hans val av att lägga pengarna var speciellt bra..
Det känns ändå som en fjärt i rymden att finansiera en knarkhund..
Och det kändes mer som att han valde den hunden bara för att han ville se lite gullig ut o fixa mer röster.