I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Sen Kväll Med Pierre" ikväll i SVT2 22.30! Kolla in och rösta!

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2006-11-22 18:35

"Sen Kväll Med Pierre" ikväll i SVT2 22.30! Kolla in och rösta!

KOLLA IN FILLE SOM LILLA AL FADJI I "SEN KVÄLL MED PIERRE"!  

I höstas började SVT och programserien "Humorlabbet" jakten på nya humortalanger och underhållningsformer för att förnya och utveckla den svenska tv-humorn. Målet var att skapa morgondagens roligaste tv.  

"Sen kväll med Pierre" är ett humorprogram om Pierre, en kille från förorten som alltid drömt om att göra sin egen talkshow. I rollen som Pierre syns Fredrik "Big Fred" Eddari och som hans sidekick ingen mindre än Filles populära karaktär Lilla Al Fadji, känd från bl a Ison & Filles skivor.  

Efter programmet kan man rösta på "Sen Kväll Med Pierre" på SVTs hemsida. Röstningen startar efter sändning och ligger ute en vecka efter sista reprisen. Så gå in och sätt högsta betyg och se till att programmet vinner!   http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jspd=57710&lid=puff_704426&lpos=lasMer  

2006-11-22 18:49
går ju inte in å röstar för att du säger det, däremot kanske kan man se det å se om det är värt att rösta på!
((MAAD))
DJ

2006-11-22 21:55

2006-11-22 22:32
fan va ja väntat seriöst, har koalt sönder den där på youtube

2006-11-22 22:56
Ett mästerverk!
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>
DJ

2006-11-22 22:59
Allt var inte lika bra som youtube-grejerna, men vissa grejer var fan jävligt roliga. Jag röstar nu.

2006-11-22 22:59
tycker det var skitkasst...skrattade till ett par gånger åt lilla al-fadji men that's it. big fred var verkligen helt sjukt trist.

"Alla vill till himmelen, imse vimse spindel!"
det var däremot jävligt kul

2006-11-22 23:01
Håller med till varje ord med Demento..

Tex hålla flickorna ifrån pojkar grejen vore 2000ggr roligare och det var en tjock vit man, en svensk "nyföretagare".. bara nått som ploppa upp i min skalle.
www.justdet.se - svensk hiphop

2006-11-22 23:03
hehe fan vad jag skulle älskat det här programmet om jag var sverigedemokrat...bidragsfuskande chilenare, våldsamma turkar, män med stora mustacher som låser in kvinnor! alla rätta ingredienser :)

2006-11-22 23:04
Funkade inte. Inramningen var dålig och tafatt, knappast bättre än när man skämtade till det med låtsast-tv när man gick på mellanstadiet/media. Inslagen av skiftande kvalite, vissa höll iofs, men inte tillräckligt många. Tio i topp listan, dagens djur, och förrätt, maträtt, huvudrätt-skämtet var mycket rolig, men också vissa bottennapp, utdragna och halvdana skämt. Som karaktärer tycker jag inte heller riktigt att någon höll, utom alkisen som låg och sov. Kommer nog inte rösta.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
DJ

2006-11-22 23:07
Hur orkar ni analysera så. Man skrattar eller inte, det är humor!

2006-11-22 23:16
lilla al fadji var tyngaste
REJECT THE INDEPENDENCE OF KOSOVO!<br><br>http://www.thepetitionsite.com/takeaction/905791187/sign

2006-11-22 23:44
Värdelöst

2006-11-22 23:44
Ungefär lika kul som det gamla skämtet "jag vet var din brevlåda bor". Troligtvis ungefär samma människor som uppskattar det här programet.
Producent

2006-11-23 11:02
Jag tycker det var skitkul, vill se fler avsnitt. Roligast var när de hade dubbat gamla svenska svart/vita pilsner filmer. Mogges reaktion är också rolig när LILLA AL FADJI säger att det heter tyngast för man måste behålla ursprunget precis som störstast. Språka på svenska när det är för svenskar i början är också skitroilg. "De bjuder på lokal, porslin, samt en mycket trevlig stämning"
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
DJ

2006-11-23 11:04
Dom två sketcherna som legat på youtube ett tag var klart bäst. (Språka på Allt och Lille Al Fadji skolan). Men jag håller också med om pilsnerfilm-grejen. Sen tyckte jag det var jävligt kul när Fille sa det där om kontantkort till receptionisten på Universal.
DJ

2006-11-23 11:05

2006-11-23 11:11
foort när går nästa repris :P har väntat som fan på de här !
LK PHC www.myspace.com/tobbemusic

2006-11-23 12:35
även 24/11 och 27/11
- ö bangashira!

2006-11-23 13:30
överfet
props FIlle
WWW.DUBCNN.COM<br> WWW.DUBCNNAGENCY.COM<br> WWW.DUBCNN.SE

2006-11-23 18:42
Sjukt kefft, tyvärr. Hade hoppats på motsatsen. Lam Gringo-humor när den är som sämst... Al Fadji gör sig bäst på skiva.

DJ

2006-11-23 18:48
Jämför med "Stockholm Live" eller vad det hette med Shan Atci och dom. Det var SVT:s "förortshumor" tidigare. Ni kan ju inte säga att detta inte var mer innovativt, smartare, mindre flåsigt/spexigt och...roligare. Eller?

2006-11-23 18:54

Att det är bättre än stockholm live gör det inte bra.

http://soundcloud.com/80scrackpolo
DJ

2006-11-23 18:54

2006-11-24 09:36
Soul_Survivor_II P28
innovativt är nog inte rätt ord. kändes ju fan som förortsbuskis eller nåt. stefan & krister goes to alby.

Poet

2006-11-24 10:31
Tycker dock att Stockholm Live är äkta Gringo humor. Al-Fadji och Fred däremot är genomtänkt, men jag kan ju förstå att man inte finner något roligt i att Big Fred sitter och härmar en chilenare, en iranier och en turk på klockrent sätt. Men om man som jag känner chilenare, iranier, turkar och vet hur de brukar snacka, och dessutom generellt vad deras issues är, så är det sanslöst komiskt.

Så kanske man måste vara "blatte" för att förstå det roliga i det... I don't know.
At the gates of Eternity...

2006-11-24 10:38
BC99, tror mycket hänger på din sista mening tyvärr..

2006-11-24 13:28
blattes whos blattes
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2006-11-24 14:49
hahahahahaah al-fadji..
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Producent

2006-11-24 15:38
Jag vill ha en hel säsong med det här.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-11-24 16:15
al fadji skönaste heelt oseriös
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2006-11-24 16:57
Soder: Men egentligen inte? Jag menar man behöver inte vara afro-amerikan eller latino för att digga Chris Rocks eller George Lopez's komik? Eller för att förstå den heller för den delen.

Jag menar när det gäller Stockholm Live så är kritiken berättigad, för de suger balle! De enda som försvarar dem är  Gringo-blattar. Inte ens jag som är kurd tycker att Shan och Özz är roliga alls. Trots att de drar väldigt många "kurdiska" skämt.

Kanske bara helt enkelt en smaksak....

At the gates of Eternity...

2006-11-24 18:51
BC99 P23
jaha jag känner både chilenare och iranier...tycker inte att det var kul för det. KASST! KASST! KASST! smaksak som sagt...men ärligt talat alltså, det är fan buskisnivå...

tycker inte att big fred är särskilt kul överhuvudtaget...han var ju dessutom rent usel som pierre. ska jag sitta och garva åt hans kassa försök att härma en nervös nörd eller? dåligt. långsamt. trist. al-fadji är den den enda behållningen och inte ens dom sketcherna höll helt.

frågan är kanske egentligen varför jag sitter på en fredag och slösar tid på att slänga hat på det här programmet. cheers!

2006-11-25 14:50
Till saken hör ju att inom varje "förorts bekantskapskrets" så finns det alltid nån som kan härma alla sorters blattar.

Men fadji gör det grymt roligt, dock finns det säkert 200 andra snubbar som kan göra samma. Men det gör det iofs inte mindre kul

2006-11-25 15:01

Ge programmet till Lilla Al Fadji, jag satt bara och väntade på han hela tiden.... fast språka på allt var skitbra.

Men det roligaste måste ha varit lilla al fadji´s svenneröst när han pratade med arbetsförmedlingen...

Sittin sideways...

2006-11-25 21:00
Mjo det är säkert en smaksak.. Men fick en feeling över att det inte var så genomtänkt.. många stunder det bara va tyst och ingenting alls var roligt.. men som sagt.. smaken är so....

2006-11-25 22:05
För utdraget, al fadji hade vart kul om dom hade hålt sig till inslagen och när han ringde spybar, för det var riktigt bra. vart för mycket med resten och bigfreds huvudkaraktär sög så extremt mycket. va kul när han läste upp nyheterna och lite andra grejer men asså man hade kunnat banta ner det där programet till 5-10 minuter. resten var ju bara utfyllnad...

jag säger nej till fler program, allafall om dte inte kommer in lite mer riktiga manusförfattare som kan ta tag i det hela. för nu var det väldigt mycket som bara var utan punchlines och mening.. ta lärdom av t.ex Grotesco Royal eller va dom nu hette och även Åsa&gunn eller va dom nu hette, inte för att Åsa och gunn va roliga men dom hade allafall smart och genomtänkt satir rakt igenom.

krya på er, omformatera konceptet och försök igen

/Sixten

2006-11-26 15:53
varför har ingen länkat skiten så man kan se den någonstans?

2006-11-26 23:10
Soul_Survivor_II P28

Jämför med "Stockholm Live" eller vad det hette med Shan Atci och dom. Det var SVT:s "förortshumor" tidigare. Ni kan ju inte säga att detta inte var mer innovativt, smartare, mindre flåsigt/spexigt och...roligare. Eller?

Jo... Utan att säga att det var bra.

2006-11-27 18:36
-{Placerar smältande snickers i era älskade Fubu femfickers}- <br>

2006-11-27 22:29
Klart överraskad av BigFreds prestation, tyckte han var rätt kul och gjorde allt annat än bort sig på de olika dialekterna. Dock är väl värmländska lite gjort?
 Språka på allt var nog det roligaste.
Hade nog dock gärna sett lite fler kängor delas ut.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2006-11-28 16:16
uh.. så pinsammt..

Men däremot var det där andra programmet med han verkligen skitkul, Dreamteam, nått av det bättre som hänt i Svensk tv historia.
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2006-11-28 20:26
tuuuung
www.barabazz.com

2006-11-28 21:17
Det var väll ingen killingklass om man säger så......

2006-11-30 10:30
Alltså har ni kollat på de andra HUmorlabbavsnitten???

Klart man ska rösta på detta, mycket ballare än resten av skitgrejerna

men tro mig....drick lite tequila and this shit is hilarious
http://teachmesoul.blogspot.com

2006-11-30 15:59
jag kollade på skiten igår och det var totally värdelöst!
Bättre om de börjar sända debatt lite istället. Det är i alla fall bra
Whipper är sjuk i huvudet //OSTbre

2006-12-02 00:49
var detta bara 1 program? eller kommer det en del till?..

länka upp del 2 om den finns!?

2006-12-02 01:08
lille al fadji e helt loss!
styr upp en hel säsong fifan
 Plan your work - Work your plan

2006-12-02 02:39
loss är så jävla fult uttryck. skippa det tack.

2006-12-03 19:29

skippa dina fattiga kommentarer mannen...äkta whoapajas

Plan your work - Work your plan

2006-12-04 01:46
vadå whoapajas? jag tycker att loss är sjukt fult...göteborgare har alltid haft kass slang