|
|
|
|
|
Skräck/Rysare tråden!
Japp som rubriken lyder, skriv ner dom mest nagelbitande och skrämda rysar - skräck filmer som du har sett eller har!
Man får ej heller glömma dom klassiska rysarna, som tex - Evil Dead - Terror på Elmstreet - Halloween
Med mycket mera! :)
Själv tycker jag nästan att skräckfilm var bättre förr, eller om man bortser från effekterna dårå.
Live Hard, Die Young
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Jag blir typ likblek och toksvag av att se på SAW filmerna,typ.
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi
|
|
|
jag tycker faktiskt hostel är svin äcklig... den och lost highway med david lynch! usch !! eller ta allt med honom, han är mästarne på det!
|
|
|
aequitas F19
Aa hostel är äcklig! fyfan!
Mainec Den filmen lät lite intressant! ska ta å se om jag hittar den nånstans! ; )
Live Hard, Die Young
|
|
|
såg "the hills have eyes - uncut " igår igen, en av favoriterna .. och då menar jag aja's remake :)
|
|
|
Ja, de var bättre förr. Och effekterna nu, i min mening, är helt värdelösa.
Förr var det latex och slaktavfall man använde, schampoflaskor och trädgårdsslangar fungerade som pumpar för blodsprut. Nu är det bara dator, dator, dator. Vidrigt!
Ni bör kolla in gamla hederliga zombie-köttare så som:
Living dead-trilogin House by the cemetary Zombie flesh eaters Zombie Holocaust Zombi 2: Nights of terror osv.
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.
|
|
|
Fisherman P21
Aa Zombie filmerna är ruskigt bra! :D
www.horrormovies.com
bra sida inom denna genre.
Live Hard, Die Young
|
|
|
mm som någon skrev så är Dagon jäkligt bra! Finns väldigt många filmer som kom ut på dvd först som e jäkligt bra och den är en sån. Sen håller jag med att gamla skräcklfilmer är skönare än nya =)
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
|
|
|
Naah Hostel alltså, jag vet inte riktigt. Den är så snuskigt psykopatisk och lite overklig ímellanåt. Dock är vissa scener i filmen klockrena.
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi
|
|
|
Hm har hört att det ska komma ut en Hostel 2, stämmer detta?
Live Hard, Die Young
|
|
|
|
|
|
Japp det kommer en Hostel 2.
Tycker Hostel har fått orättvist mycket skit. Jag tycker det är en bra film.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
|
|
|
Insane M: Jag tycker faktiskt att kritiken är helt rättvis. Den är inte bra.
|
|
|
Tycker Hostel är kass, lyfts bara upp av hälsenescenen.
Spana in Masters of Horror ni som inte gjort det, riktigt sevärt.
|
|
|
Jag älskar fredag den 13 filmerna, egentligen e dom inte ens bra, men dom e ändå underbara=)
|
|
|
Skissen F22
Word, har alla på DVD. Det är så skönt kultkänsla på rullarna, plus att man såg det när man var mindre. Kan inte bli bättre, ettan är dock ingen höjdare hehe. Lite väl seg för mig. :)
|
|
|
mainec
Dagon är sämst ju, värsta skådespelarna och töntig historia .. skratta genom filmen .
|
|
|
Dagon är väl tyvär bland de bästa filmatiseringarna av HP Lovecraft material så om man gillar att läsa det han skrivit så kan man nog få ut något av filmen. Annars så ska man ju självklart se de gamla klassikerna med Boris Karloff och Bela Lugosi som om än inte väldigt läskiga så skönt mysiga iaf.
all fire burns, little baby, you´ll learn
|
|
|
Det är så kul, det är mest grabbar som gillar Hostel. Vad kan det bero på? All those bitches ? ;)
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi
|
|
|
TwilightSnow
Förstår inte riktigt ramaskriket om att hostel skulle vara porr. Jag tyckte inet den var så mycket grövre än vissa andra mainstreamfilmer. Lite tuttar här och där men det ska det vara i bra våldsfilm. liten spoilervarning på hostel nu!! En sak jag gillade med hostel var att dom "bytte huvudperson" i mitten. Focusen låg ju i början på den andra amerikanska killen och personen man får följa andra halvan av filmen var mer en irriterande bikaraktär. Att dom tar livet av en huvudperson och byter till en annan är inte så vanligt i ny hollywoodfilm och skapar en käsnla av att man inte vet hur det ska gå riktigt för den nya huvudpersonen. Jag tror jag gillade den mycket för att jag hade extremt låga förväntningar på den. Hade hört att den skulle vara "vidrig motbjudande och innehålla 45 min porr" Tyckte inget av det stämde. Förväntningar avgör nog väldigt mycket vad man tycker om en film
|
|
|
insane M P22
Ramaskri? Verkligen inte. Det var så som jag upplevde filmen.
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi
|
|
|
TwilightSnow Jag menar inte dig direkt. Men det har verkligen varit ett ramaskri från vissa. Att kalla den porr som många gör är ju en extrem överdrift.
|
|
|
insane M P22
Ja verkligen. Porr är det ju intealls. Det är bara a lot of bitches :)
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi
|
|
|
jag såg Them igår. Den var bra =)
|
|
|
Skissen F22
Haha fredagen den 13e filmerna är ju en klassiker, men håller med dej om att dom inte är så bra :P
Halloween däremot, är mkt bättre!
Live Hard, Die Young
|
|
|
Asså jag försöker hitta them på imdb men det går ju fan inte. Har den någon annan titel?
Suck me beautiful :D
|
|
|
Det är synd att fredagen den 13 filmerna är så slaktade. Skulle vara nice med en box ocensurerade!
|
|
|
Fasen man kan inte dissa Dagon heller!! Den var helt enkelt bra
|
|
|
haha Them är tung, är det inte den där gamla svartvita rullen med jättemyror? Det är film!
|
|
|
Haha kom på en film nu!
Onda Dockan =)
haha nån som har sett den? :D
Live Hard, Die Young
|
|
|
menar du chucky?
|
|
|
Vad heter dendär gamla klassikern med mördargetingarna? Är det Swarm? Hade risiga feberdrömmar efter att ha sett den asså.
|
|
|
Suspiria borde alla se..
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
|
|
|
PeWi P20
Japp så hette den! har du sett dom filmerna eller?:D verkar vara bara skit ju..
Live Hard, Die Young
|
|
|
House 1 - 2 IT / DET Huset som gud glömd ... :<
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Fronh P1 sett ett par st! Dom är väl inte dom bästa skräckisarna direkt men dom är rätt sköna faktiskt!
|
|
|
dark water..den japanska tycker ja va freaky
vi är överallt!
|
|
|
nån som nämde hostel såg jag.. den e inte "ryslig" bara motbjudande...
hälsenescenen.....ussssch
vi är överallt!
|
|
|
Jag tycker fan att the ring är lite smått läbbig. Och jag får nog aldrig nog av The blair witch project :D Samt att The amityville horror funkar ju
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
|
|
|
Hotet Från Underjorden var min favorit som kid, den var dock inte så jätteläskig men fett bra :D
// be the change you wanna see in the world
|
|
|
Diggar SAW filmerna, för det är sånt som är så najs :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
jaquil P18
Haha aa The Blair Witch Project kan jag hålla med om är skön :) Fyfan, innan jag kollade på den så hade jag sett och hört att det bara nästan var skit men jag tyckte den var lite skrämmande en då :D
Live Hard, Die Young
|
|
|
Hotet Från Underjorden är bra
|
|
|
Klassiker: The thing Amerikanskt: Rose Red Japanskt: The Grudge Engelskt: 28 dagar senare och Top Model
typ ;) scary
"It is very often nothing but our own vanity that deceives us."
|
|
|
Ni som gillar psykologiska filmer, så finns det bara en film: Funny games. Se den, och hör gärna av er till mig för ett omdöme
Har ni inte mått dåligt av en film förr, så gör ni det nu
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
|
|
|
Ska man nämna en riktigt bra klassiker är The Thing självklar, bättre skräck får man leta efter
|
|
|
Såg en väldigt bra rysare i lördags. An American Haunting hette den ;)
Musiken är min stora kärlek, den sviker aldrig.
|
|
|
hlgrsn - Jag antar utmaningen! Är jävligt sugen på att bli skrämd av en film så den ska kollas upp.
|
|
|
Just ja The thing! Tror jag har sett den, ge mej lite mer information om filmen så kanske vet jag vilken den är.
Live Hard, Die Young
|
|
|
de finns en film som heter Body Snatchers , såg den när jag var typ 10, se den, och du kanske får problem med att sova!..hehe
// be the change you wanna see in the world
|
|
|
Fisherman Ett fantastiskt bra beslut.. Glöm inte att rapportera om den bara
Ett helt lysande soundtrack också! Naked city.. Helt sinnessjukt!!
Någon mer som antar utmaningen?
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
|