I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Memento (Spoilers)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

Användaren är inte inloggad 9 

2006-12-04 00:14

Memento (Spoilers)

kan nån förklara slutet i memento för mig.
var det teddy som var mördaren?

A

2006-12-04 01:35

kan ingen förklara för mig? såg filmen baklänges

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-04 10:09
tack_för_fisken P19//

Hahaha.
D:
www.projectedwin.blogg.se

2006-12-04 20:28
tack_för_fisken

hahaha kul där ;)

Teddy är inte mördaren, Leonard är mördaren, men vad han inte vet är att han har mördat killen för längesen som våldtog hans fru och gav honom skadan, men eftersom Teddy behöver någon som gör sig av med killar som han inte själv kan göra sig av med så utnyttjar han Leonard.
hans fru är väl inte ens död, hon har bara stuckit för att hon inte pallade med hans tillstånd, Teddy förklarar det i filmen, han gav henne en insulinöverdos men hon överlevde och stack, så fattade jag det iallafall.
invecklad film, men SÅ FET!
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2006-12-07 00:12
Hur kan en film vara så fet när ni endå inte förstår den. jag grejjade inte den heller. "Slowmo ge oss ett svar......SVAR"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-07 18:45
ratmonkey P19

nej, Teddy förklarar för honom att Sammy Jenkins inte finns, han är bara påhittad för att Leonard inte ska skylla sin frus död på sig själv, fastän att hon inte är död.. ganska rörigt ^^
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2006-12-07 20:39
Det finns tva möjligheter, antingen sa har huvudpersonen dödat sin fru själv eller sa har nan annan det (och da är fragan om han redan dödat den riktiga mördaren eller fortfarande söker, men antagligen tog han honom först av alla).

Det ska inte vara säkert vem mördaren är, pa supertrippel-dvdn som jag har sa finns tva olika ljudspar till filmen, ett där man pratar om leonard som mördaren, och en där man inte gör det. Sa det är ingen att diskutera.
12.