Hangaround
2007-01-10 16:24
Star wars; fel i historien?
Är det någon som upptäckt något konstigt med övergången från 3:an - 4:an? Något som inte stämmer historiemässigt? Vore intressant att veta, var så längesedan jag såg dom så jag har inte tänkt på det.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...' Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Att tro att starwars skulle innehålla några fel är idiotiskt! Anakin blir darth. Hans flickvän som dog födde två barn vilket blir Leia och Luke i 4an. STARWARS <3
"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"
Hangaround
2007-01-10 16:57
Jag är realist, inte idiot :P
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Leia säger till Luke att hon minns att hennes mor grät mycket. Det kan hon omöjligt veta, eftersom deras mor dog i barnsäng.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hon hade en styvmor?? (som hon trodde var sin riktiga)
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Leia säger till Luke att hon minns att hennes mor grät mycket. Det kan hon omöjligt veta, eftersom deras mor dog i barnsäng. Reagerade också på det där. I Return of the Jedi nämner hon något i stil med: "I remember she was very beautiful... and very sad..." Huuuuur går det här ihop?
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost
Det kan ju ha varit en lögn alternativt inbillning. Bara för att en karaktär säger något som kan te sig konstigt så innebär inte det att det finns ett fel i historien.
Hon är mytoman, därför sa hon det.
Men herregud har ni sett filmerna? Leia togs om hand och växte upp hos kungen av Alderaan (as said in episod 3). Det var denne man hon alltid trott var sin far och det är väl inte helt omöjligt att det fanns en drottning också på den planeten now is it? Det var denne drottning som Leia trodde var din mamma som grinade och var dyster.
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Chico P11 LUKE Leia... do you remember your mother? Your real mother? LEIA Just a little bit. She died when I was very young. LUKE What do you remember? LEIA Just...images, really. Feelings. LUKE Tell me. LEIA (a little surprised at his insistence) She was very beautiful. Kind, but...sad. (looks up) Why are you asking me all this?
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost
Nej, det är inte fel. Det är väl genomtänkt och jävla bra gjort! Det är en brusttripper. Som får folk att tro att de har hittat ett fel. En trix från filmskaparen
"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"
Moderator
2007-01-11 00:17
visst gick väl george lucas in och ändrade lite i dvd utgåvorna på dem sista kapitlen för att det skulle klaffa?
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
jag upplever de som morsan e rätt så ledsen i slutet på filmen, leia kanske kännde de i magen :)
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Hehe fan hette han snubben då som hypade 7-9, en ny trilogi som bara var fake, ett jävla liv var det överallt på nätet, typ shadow nånting...
Hur ledsen Leias låtsasmamma var är irrelevant för storyn, och därför kan man inte göra annat än ta för givet att hon talade om Padme.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Yo yo, jag ströp padme och gav Vader spader...
(OM DU) uttalar du vader så det rimmar på spader får man ju små le lite lismande åt..
HEY! File sharing is a crime and I'm not going to be anally raped just so you can listen to Usher!
The absence of evidence is not the evidence of absence
Just det ja, hehe, jävla typ alltså...
SegiRoten: Hört talas om ironi? Äh, du behöver inte svara - ditt namn säger allt.
DEN HAR MAN ALDRIG HÖRT FÖRUT OCH JAG HETER INTE SÅHÄR AV NÅGON ANLEDNING SHIIIIIIIIIIIT DU ÄR FAN GRYM MANNEN! =) och vafan är det för IRONI i att du utalat Vader som ett rövhål?
HEY! File sharing is a crime and I'm not going to be anally raped just so you can listen to Usher!
SegiRoten: Det är parodi. En satirisk referens till "Jag sköt palme", (som i sin tur är något av en parodi på "I shot reagan"), med en Star Wars-twist. Ironin i själva uttalet av "Vader" ligger just i att det är fullkomligt uppenbart att det inte uttalas så, och att det är uppenbart att det i detta sammanhang uttalas så enbart för att det ska rimma i denna uppenbart löjliga parodi-rad, vilket gör det till ett uppenbart medvetet nödrim - självironi ; jag driver med mig själv och skriver en dålig rad för komisk effekt. Så. Nu var det skämtet dissekerat och förstört. Alltid måste någon glädjedödare som inte förstår ironi, självdistans och antihumor komma och förstöra det löjliga.
humor suger, tacka vet jag allvar
http://www.sthlmmd.se
hörrududu, nog vet jag om att det var syftat på Jag Sköt Palme och jo tack jag är medveten om att Jag Sköt Palme fungerar som en cover på I Shot Reagan av Non Phixion! men jag vill inte minnas jag jag förstörde ditt skämt? det gjorde du så bra själv, allt jag sa var att får le lite små lismande åt det? kanske tyckte jag det var roligt? men ärligt du verkar vara ett rövhål ;)
byggs inte den andra dödsstjärnan väldigt snabbt? det är 20 år mellan episod 3 och 4 o då byggs den klart den andra är halvfärdig efter typ ett år.
Men the darkside of the force är ju med dom, klart det går undan med byggandet! + att imperiet är ju råtäta, äger fan hela galaxen.
Ride 13"s y que?
SegiRoten: Du insinuerade att jag inte visste hur "Vader" uttalas, vilket innebär att du antagligen inte såg självironin i det medvetna nödrimmet, vilket i sin tur är ironiskt enligt en annan definition av ordet. Du gav sken av att inte förstå att jag spelade dum. Men om du mot förmodan också bara spelade dum, kan jag inte göra annat än lyfta hatten, bocka ödmjukt och gratulera dig över din talang för dubbelironi. Hur det än må ligga till, kan vi dra slutsatsen att Poes lag inte bara gäller religion.
annibuss F18 Har iofs för mig att detär 3-4 år mellan ep4 & 5. Sen började dom säkert innan också...
The absence of evidence is not the evidence of absence
ja som sagt nu är det nog uppe i 10 pers som sagt EXAKT sådär! =) känner mig hatad och jag ÄLSKAR DET för jag är massochist och jag tänker inte ens ta reda på hur det stavas för jag är inte lika dryg som Fleppo jag orkar seriöst inte ens läsa att du skrev senaste gången det var bara dumt! där ser man! allt det där i EN mening!
dety går 20 år mellan 3 o 4! Fatta bara! Och fan va onödigt o ställa realistiska frågor kring star wars! FATTA ATT DET ÄR EN JÄVLA FANTASIFULL FILM FÖR FAN!!!
Obi Wan känner t.ex inte igen R2-D2 o c3po i 4
Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta.