I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The Last King of Scotland

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-02-03 16:11

The Last King of Scotland

IMDB

Based on the events of the brutal Ugandan dictator Idi Amin's regime as seen by his personal physician during the 1970s

Har kollat på denna film nu och den var överraskande bra och intressant, lätt något jag rekomenderar

-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2007-02-03 17:01
Såg den igår kväll. Forest Whitaker spelade fruktansvärt bra.
"Bara för att du är ful ska du inte tro att du slipper undan"

2007-02-03 17:18
riktigt bra, mycket bra skådisar

och ja, whitaker var ju perfekt för rollen
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence
Moderator

2007-02-03 21:32
Riktigt bra, rekomenderar den varmt. Forrest Whitaker show, inte för att jag nånsin sett rörligt material med Idi Amin där han snackat men det kändes trovärdigt och bra ändå. Tror han tar bästa manliga oscarn. ska kolla in blood diamonds också men det känns som ett rätt säkert kort.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-02-04 16:42
Sag den pa bio forra veckan for jag pallade inte vanta pa den for alla var CAM, samsta kvaliten. Javligt grym film men var Idi Amen sa galen pa riktigt, haha krigsskadad pa hog niva. Sen avgudar han scottar och hatar engelsman, haha. Idi Amens privat lakare tander pa gifta kvinnor. Det straffa sig till slut.
Shuu

2007-02-05 01:12
Amin inte Amen =P

2007-02-05 09:08
den där läkaren är ju fiction, men att Idi Amin var så galen är helt sant..
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2007-02-24 00:12
Grymt bra film. Men jag mår alltid så dåligt efter sånna här filmer :/ Fyfan att folk kan bli så sjukt hemska
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2007-03-01 21:22
Spelar ju stor roll att du satt med en svensk publik...

2007-03-01 22:49
Var det bara jag som inte tyckte att det framgick till 100 % vad Amin gjorde? Givetvis förstod man genom lite eftertanke att han gjorde hemska saker, men jag tyckte att det borde ha lagts fram tydligare.
 biffko to di world

2007-03-01 23:09
Torre1

Det var inte svårt att förstå att han var skumm. Sen så trodde ju folket att han var bra osv och iom att huvudpersonen var doktorn och han hade med största sannolikhet inte tagit jobbet om han hade vetat hade det varit ganska tråkigt om man hade fått veta på svart och vitt att han utövade massmord i början av filmen.

2007-03-01 23:26
overkligt, avlägset och roande? Om du nu kom på dig själv med att känna så är det förfan inte Sverige det är fel på utan dig.

2007-03-01 23:29
haha ok ^^

2007-03-01 23:29
Låter bra

2007-03-02 01:20
Så jävla bra att forest whitaker vann oscarn!