The black donnellys
Upptäckte den här serien alldelens nyss och jag måste bara tipsa alla som inte sätt det än. Det handlar om fyra irlänska bröder i new york och hur dom dras med i maffiastriderna i deras kvarter. Första avsnittet var råbra. Missa det inte!
Reality has become a commodity
men va fan, är det ingen som har sett det än? andra avsnittet är ute nu.
Har hört att de ska vara bra. Men jag väntar ett tag så att de finns mer avsnitt ute, så man slipper sitta och vänta ;)
I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.
okej. skönt att jag inte är helt ensam då.
laddade ner de 2 första. ska se ikväll vi får ta diskussionen imorgon :)
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
sett klart första avsnittet nu, riktigt bra även om jag inte är något större fan av snubbe-som-återberättar-saker stilen. ska kolla in avsnitt 2 nu men serien verkar riktigt lovande... förövrigt är det ju förjävla skönt att man lever i the golden age för tv-serier, helvete så mycket kvalitativa grejer som droppar hela tiden. verkligshetsflykting 2007.
Första avsnittet var ruskigt bra. Det verkar dessutom ha blivit en trend att ta in ett tungt namn (Paul Haggis) som får skriva pilotavsnittet så man lite vilseledande kan marknadsföra det som att personen i fråga skrivit hela serien. Samma sak med Spike Lees första avsnitt av Shark. Avsnitt 1 var väldigt bra och avsnitt 2 också , även om det fanns rätt stora kvalitativa skillnader mellan dessa avsnitt. Att det är olika författare av de båda avsnitten märks ganska tydligt. Allt som allt tycker jag det verkar som en väldigt bra serie men tre frågor uppstod när jag såg avsnitt 2. 1. Hur mycket steroider går den här tommy på? 2. Vad ligger hans kroppsfett på för procent, 0,1?% ? hehe 3. Är det bara jag som tycker han har ett jävligt konstigt utseende och ett ännu märkligare tal. Det låter som han har någon form av talfel
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold
Verkar helt klart värt att följa. Gangsters är alltid roligt. :)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Tyckte första avsnittet var lite för hippt, gillade framförallt inte inramingen och technomusiken, men det var samtidigt ganska starkt. Tvåan ok också, även om det inte hände så värst mycket. Klart det blir till att följa, irländska gangsters, broderskärlek och en hot tjej, behövs väl inte så mycket mer. Bra skådisar också.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Har nu sett dom. Ska bli kul att följa denna, tycker den började lovande. Vill se Jimmy i fortsättningen han verkar ju helt sjuk.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Den serie just nu som jag ser fram emot mest att följa. Både avsnitten var sjukt bra även om det första nog var snäppet bättre än det andra. Är nog bara en fråga om tid innan SVT köper in den här serien.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
Avsnitt nummer 3 Detta avsnitt kommer inte att sändas på tv utan NBC bestämde sig för att bara visa den som en online episode på deras hemsida. Tyvärr så går det inte att se avsnittet på nbc.com om man bor utanför usa. Som tur var hittade jag denna länk alldelens nyss men den tar en jävla tid att buffra.
tommy har ballat ur!!
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.
j-whoa: Haha varför? För mycket program, för lite tid? :D
Jag har läst något om att 3:an inte var tillräckligt bra för att sändas. Egentligen så var det ju inget dåligt avsnitt även om det var det överlägset sämsta hitintills. Handlingen rör sig knappt framåt så man missar inte så mycket viktiga grejer.
Okej. Men onödigt att släppa det på nätet. Det lär ju finnas någonting i det som spoilar avsnitt 4 (eller 3).
Dom kallar det inte för avsnitt 3 utan för bonusavsnitt, om jag förstått det hela rätt. Ska ta och se det nu.
Länken fungerar inte för mig någon som har en annan länk?
håller på o tanka piloten nu efter att 2 polare tipsat mej och jag såg den här tråden. återkommer med åsikt :)
Snus är de intellektuellas drog.©<br>
Shunare Det ska tydligen finnas på iTunes
Det finns ute som en rip på nätet också. Har dock inte kollat in vart den är rippad från ännu.
Rippad från deras hemsida i flashformat, funkat inte för mig, men tror att det är mitt flash som jävlas. Jävla adobe.
piloten var enligt min åsikt ingen höjdare, kommer inte följa det.
Snus är de intellektuellas drog.©<br>
trean finns ju ute , fast det där som inte visades skulle visst också vara too violent , fast det är ju också bonusavsnitt TBD 2,5 och nu har EP03 kommit ut
/Detta meddelande sponsrades av: Testify. Ditt finger i ögat
caption janeway
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
bröderna steppade verkligen upp i slutet av första avsnittet, mäktig serie
chase the clouds away
fet serie... måste följa...
Det ser ut som att serien kommer att läggas ner efter det att avsnitt 8 har sänts.
Lika bra, det händer ju fan inget och nu måste man ju ändå kolla på sopranos och the shield. Gillar den ändå en aning, men fåniga saker som den utdragna kärlekshistorien med jenny reilly och den duktiga brorsans ständigt lipiga uttryck gör mig förbannad.
Hade jag vetat att det skulle läggas ner efter 8 avsnitt hade jag inte börjat kolla. Trist , tycker att serien är ganska skön. blev rätt besviken, det va för hollywood o rätt corny. det är typ bara HBO som lyckas med såna här serier. Jag hade mördat för att ha HBO. MURDER I TELL YOU! Dom har ju skitfeta serier konstant.
Ja absolut HBO levererar sjukt mycket. Tittat bla på Entourage och Curb Your Enthusiasm. Synd att serien verkar läggas ner. Även om de två senaste avsnitten har varit väldigt sega och utdragna. Men den är grymt charmig.
Battlerappare
2007-04-04 14:11
första två tre episoderna var bra, sen blev det ba löjligt, dom gör för dumma saker som ingen vettig människa någonsin skulle göra, utan att bröderna sätter stop för det osv.
:c
sett alla 6 avsnitt. serien är riktigt bra =)
" I don´t whrite nothing down so i will keep it short and sweet. You are wek, you are out of control and you become a imprisonment for your self and very body else" - Paulie Walnuts om chris drogproblem
Jag håller med serien är grym. Förstår inte hur den kan framstå som löjlig? Va i helvete, jävla amerikaner utan smak. Ska de lägga ner nu? 2 avsnitt kvar bara? Måste googla lite.
gillar jimmy och tommy, men kevin känns lite felcastad
!!!
Kevin är skön karaktär tycker jag. j-whoa har rätt. Men säsongen är väl färdiginspelad? Så förhoppningsvis släpps en DVD eller liknande?
De ska slänga in nån skit med den där jävla tönten ashton kutcher istället. Fyfan vad jag hatar honom. Ännu mer anledning att hata honom.
Såg avsnitt sex nu, börjar gilla serien mer och mer, känns lite jobbigt att den ska läggas ner. Det senaste ryktet är att dom inte ens ska sända avsnitt sju och åtta, vilket dom hade tänkt innan. Men tretton avsnitt är inspelade så man kan ju hoppas att dom dyker upp på ett eller ett annat sätt.
Men va i helvete... Fan på tv alltså, dumma amerikaner utan smak =/
hur får man tag på dom sista nu då?
o rly?
de har enlgit NBC själva bestämmt sig för å websända återstående avsnitt... å det har de bestämt sig för å göra med tre andra serier åxå... nån hygglo nisse la ju upp de två andra webcastade avsnitten... så de fortsätter väl... synd bara att kvaliten suger när man blåser upp den på tv:n...
serien är nerlaggd å kommer förmodligen inte tillbaka på tv alls... utan de episoder som finns kvar kommer å sändas på nätet endast... sen verkar det som om donnellys saga är slutö... det suuuuger fett... för den serien var ju till skillnad från lost å prison break helt klart sevärd!
Såg avsnitt 11:a nyss. Fan va irriterande att dom la ner denna serie . Tycker den håller rätt hög standard .
11an var feeet....ska det släppas 2 till?
!!!
en till.. den sista i episodeguiden är ett avsnitt mellan tvåan å trean som skulle släppas endast på nätet.. det var då när NBC trodde att alla skulle sändas på TV. nu blev det inte så, å merparten av avsnitten blev "webisodes"... å sen är serien nerlagd. jävligt bull att en så pass bra serie som det ändå är inte får en ärlig chans. Det har ju bara byggts upp till att de ska bli en sjuhelvetes maffiafamilj nu... åxå får vi inte se hur det går för dem... jävligt bull...
Såg nyss 13e avsnittet och därmed det absolut sista som gjorts? Eller finns det fler avsnitt som sänts via webben? Fattar inte hur man kan avsluta en serie på det där viset, man fick ju inte veta alls hur det gick för dom...
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!
ja de va en jävligt skön serie faktiskt! jävla dåligt att dom la ner den, giriga jävla tv bolag gör nått för publiken nån jävla gång. AS
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "