I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Alpha Dog (spoilers)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-03-05 11:26

Alpha Dog (spoilers)

Om de redan finns tråd, så ok ta bort denna.

är de fler än jag som inte kan se slutet. jag bara kan inte se slutet av denna film. sitter o har pausat o playat ngn minut hela morgonen. jag bara kan inte se klart den.
såklart ungen dör, men jag bara kan inte se den delen av filmen.
jag tyckte den var extremt välgjord..sedan är jag ju kär i justin i övrigt, men trodde inte att han kunde spela, tyckte han gjorde en bra roll.

wä, trodde verkligen att jag för det första skulle tycka filmen var dålig o för de andra iaf se klaaart den.

åsikter någon som sett den?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-05 12:20
Jag tycker du ska se slutet. Du har redan kanske förstört en del av filmupplevelsen. Eftersom man under hela filmen känner på sig att det kommer att gå snett. Dessutom är det en grymmt känsloladdad scen.

2007-03-05 12:35
urs- just de jag inte kommer palla. känsloladdade scener dvs.....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-05 12:36
för övrigt, hade jag sett denna på bio hade jag gått ut. jag kände genom hela filmen (hade ingen som helst aning om vad filmen handlade om när jag började se den) att jag bara ville stänga av, och hade jag sett denna i biosalong hade jag def gått därifrån.

2007-03-05 16:16
mes! hahah.. =)

2007-03-05 16:20
mja donno. filmen berörde mig bara såpass mkt.

2007-03-05 16:55
Riktigt bra film, håller med om att den är obehaglig som fan i slutet men man måste ju se ändå. Spännande grejer det där

2007-03-05 21:55
denna filmen borde bli oscarnominerad? tycker justin timberlake var riktigt duktig
chase the clouds away

2007-03-05 22:19

Sämsta jävla skitrullen jag någonsin beskådat. Notera mordet i slutet, hur välgjort det är. PATETISKT.

2007-03-05 22:30
haha word.
R.I.P. Zika R.I.P. Teraq R.I.P. Jens R.I.P .Calle R.I.P. Stoffe

2007-03-06 03:21
Seg rulle..   enda lustiga var dyngstryket nortonkopian dela ut på festen..  kom jävligt oväntat.  
mama said knock you out

2007-03-06 17:45
fortfarande inte sett slutet.
och tack gode gud att smaken är som baken. jag tyckte den var välgjord o de står för mig.

2007-03-06 17:51
SÄMSTA FILMEN EVER!Å då har jag sett en HEL del skit filmer,men den här sög så jävla mkt så jag somnade faktiskt i 10min,fick bli väckt.Sämsta jävla skådisarna,Bruce willis kanske var lite bättre än resten,men totalt misslyckad film
Meep meep

2007-03-06 21:06
Såg den idag och tyckte också den var kass.

2007-03-07 22:36
tyckte den va soft..
LEGALISERA CANNABIS

2007-03-09 01:05
Vid tiden 0:57:07 spelas en jävligt skönt låt, nån som vet vad den heter? När Truelove och hans brud hälsar på hemma hos Justin
http://duckdown82.tumblr.com/

2007-03-09 04:56
degenererad, WORD! hans flipp på festen va för bra! i övrigt va filmen inte så jävla mycke å hänga nånstans, verkligen inte i granen iaf
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-03-10 15:26
Jag tyckte att den var grym.
Synd bara att man inte fick mer information om vad som hände med Jake.
Tyckte att den blev bättre ju längre man såg, och det sista var, som en del har sagt, jävligt känsloladdat.
http://beaujolie.blogspot.com

2007-03-11 13:08
alltså folk som säger att detta är en mäster film som förtjänar en oscar vet inte ens vad dom pratar om ..

visste filmen var bra den speglar typ amerikanska ungar hur dom lever festar knarkar knullar dricker, och där alla lever på sina föräldrar osv..

men att den är värd en oscar skulle ja inte tippa på ..

justin spelar helt ok snorunge, men thats it ..

2007-03-11 14:25
ne...ngn oscar kan man inte tala om. hoppas jag ingen gjort heller...

2007-03-11 16:33
jag tyckte den var ganska underhållande och tämligen välgjord, förrutom just slutet, som är ett jävla antiklimax, speciellt epilogen. det är liksom ... jaha? var det allt?
.:stöd din lokala Folkarmé:.

2007-03-12 00:39

precis sett den, så loggar man in på whoa..
direkt efter känner jag bara att jag trodde hela tiden det skulle hända något som fick fart påfilmen o att ja skulle tycka den va bra.. snart händer det nåt snart händer det nåt.. men den va trist rakt igenom..

Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker

2007-03-12 02:18

tyckte inte om den.

"har allt i min ryggsäck alltid min rygg täckt."

2007-03-12 04:46
ja hade samma knas.. fick ladda om skiten
Kokain är inte vanebildande - Jag vet, jag har använt det i flera år.

2007-03-12 09:32
tyckte den var tung.
SKU - SKU - SKULASON!

2007-03-15 01:17
den sög verkligen stenhårt.
sluta ljuga om att du tyckte om den (visningsbilden)

2007-03-15 06:34
nu har jag sett slutet. slutet var inget bra. retsen av filmen tyckte jag var otroligt stark.

2007-03-15 17:24
Bra, då dödar vi tråden där.

2007-03-15 19:48
Filmen var fet! Tre grejer var störande:
*Actionscenen när judenazisten kickade ass på festen. Helt plötsligt blev det en jävla kung fu-rulle.
*Tattiga effekten i mordscenen.
*Intervjun med mamman i slutet.

Annars var det en grym rulle där man hela tiden satt och mådde dåligt för man förstod vart åt det barkade. Påminner en del om Larry Clarks rullar.
den som hoppas skiter på sig och dör

2007-03-15 20:45
håller med om de två sista grejerna. hehe precis det jag inte hade sett när jag skrev tråden för övrigt. men vilket antiklimax.

mm en hel del larry clark, men inte lika naturligt
Producent

2007-03-15 22:13
Filmen är verkligen skitbra.
men jag håller med Teddy_Knogjärn på alla tre punkter.
blev också sjukt chockad när nazistsvinet gick in och lekte Bruce lee lr nån.
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance

2007-03-16 01:01
haha, ja den där fightingscenen var verkligen helt jävla skev. det var som om regissören fått nåt slags schizoidt sammanbrott. och som sagt intervjun med mamman, och för övrigt hela dokumentärstuket var ett lite tveksamt val.
.:stöd din lokala Folkarmé:.

2007-03-16 15:29
Jag är också tveksam där.. Men på ett sätt är det nice, för ofta undrar man hur sanningstrogen en "verklighetsbaserad historia" verkligen är.. Då kan det kännas betryggande när det står namn och typ "Vittne #43" etc.
den som hoppas skiter på sig och dör
Producent

2007-03-16 19:09
det är nog inte så att den är en exakt kopia av verkligheten. handlar nog mest bara om det att han var den yngsta att hamna på FBIs most wanted lista p.g.a. just ett sådant mord.
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance

2007-03-16 19:56
Riktigt kass var den. bajs

2007-05-02 02:26

Jag brukar kunna ta en film för vad den är men denna hade så många brister på så många ställen att jag blir lite bajsnödig bara jag tänker på den.

1: När de sitter i restaurangen, alla är samlade. Kvinnan som sitter bredvid Bruce, först har hon armen bakom honom, sen byter kameran vinkel och då har hon armen framför honom, braaaaa.

2: När truelove i slutet ligger i sängen hos Justin och ska föreslå mordet så har han ingen cigarett. Sen byter kamerantill Justin i typ 2 sek och när kameran är tillbaka på truelove (eller va han hette) så har han en cigg i handen.

Filmen känns inte autentisk, inte trovärdig alls. Sexscenen med 15 åringen var ju bara för mycket bland annat, det luktar American Pie.

Det enda som var bra, och det var riiiiiiiiiktigt bra var slutscenen när ungen ska skjutas, fan det knep verkligen i magen och Justin gjorde hela sin roll verkligen skitbra, jag var jätteimpad.

Men som sagt, när man lägger ner flera miljoner på att göra en film, så borde man ha koll på kamerabyten och hur alla sitter osv, sånt får inte förekomma.

Jo, i slutet också när Truelove ska bli avsugen... hela den scenen är så kort och banal, den trivialiserar hela känslospektrat efter en sån händelse, när man plötsligt blivit skyldig till något så vidrigt och alla ens vänner torskat.

http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)
Poet

2007-05-02 13:30
Alltså jag fattar ingeting av han storebrodern. Är han jude? Om så fallet är, varför har han ett hakkors tatuerat på bröstet?
At the gates of Eternity...

2007-05-02 15:27
Jackie Arklöv någon?
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)
Redaktionen

2007-05-03 01:05
tyckte det var en riktigt kass film faktiskt.
däremot gjorde justin en bättre skådespelarinsats än merparten av artister som försöker sig på en karriär som skådespelare..
niggaz want me to rhyme? $3,99!

2007-05-03 01:16
http://en.wikipedia.org/wiki/Nicholas_Markowitz

soft läsning.. om hur de hände på "riktigt"
- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -