I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad kallas mumbojumbo språket i blood diamond?

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-03-06 13:08

Vad kallas mumbojumbo språket i blood diamond?

Yo.
En bit in i den superba rullen blood diamond börjar Dicaprio snacka något hokuspokusspråk med någon dealare. Någon som vet mer om denna dialekt? Det finns ju ordböcker för skotsk slang så då säger mig min logik att det borde finnas mer info om just den där gibberish-dialekten av afrikanskt ursprung. Någon som sitter på info?

the sentence below is the name of a musician. Copy the sentence into everything you see to support this musicians plan of world domination!
MELANIE IS DEMENTED

2007-03-06 13:16
afrikaans kanske?
den som hoppas skiter på sig och dör

2007-03-06 13:28
ahaaa åfan.
the sentence below is the name of a musician. Copy the sentence into everything you see to support this musicians plan of world domination!
MELANIE IS DEMENTED

2007-03-06 14:04
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2007-03-08 14:55
tackar.
MELANIE IS DEMENTED

2007-03-08 15:08
Fet rulle för övrigt.
There is plenty off fish in the sea.

2007-04-15 08:19
det var inte afrikaans han pratade med dealern. Afrikaans pratade den dar vita coloneln och hans snubbar.

DiCapri pratade trooligen nagon hybrid blandning mellan engelska och nagot av de manga sprak de talar i Sierra Leone.

Afrikaans ar vad de flesta vita talar i Sydafrika, inte i vastafrika.

2007-04-15 14:07
killen säger att han är född i Rhodesia ( nuvarande Zimbabwe ) så accenten lär vara en blandning av det och afrikaans då han var med i sydafrikanska armén och inte levt speciellt mkt i Sierra Leone.
Be the change you want to see in the world.

2007-04-15 20:11
icecream
For att en diamant-dealer fran Sierra Liaone lar ju ocksa kunna snacka afrikaans... Jag tvivlar pa att han paratade Shona (det han talar fran Zimbabwe) med snubben som han kopte diamanterna av. Det ar snare ett utan de manga spraken i Sierra Lione han pratar. Jag har ingen aning om vilket.

Det ar ganska intressant det dar. Att Engelskmannen och hollanderana och alla de dar dealde upp Afrika sa skoningslost. De flesta land bestar av en sjuk mix av femtioelva stammar, manga med egna sprak. Det ar darfor nastan alla lander i Afrika anger antingen Engelska eller Franska som forsta sprak.