Fängelsefilmer/serier!
Nån som vet nån/några filmer/serier som är liknande prisonbreak? måste ha något att kolla på nu innan säsong 3 kommer. har redan sett en del OZ, fast digga inte så mkt. Flykten Från Alcatraz Även sett kvinnofängelset endel=P Kom med tips snälla
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
blood in blood out nyckeln till frihet prison break OZ animal factory mean machine flykten från alcatraz greven av montecristo
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hur kan man INTE gilla OZ? Det är ju typ den bästa serie som gjorts! :S
The Shawshank Redemption
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
The Great Escape med Steve Mcqueen och även Papillon
Life är ganska skön, tro inte på det relativt låga betyget på imdb.
sleepers e lite annorlunda än va du letar efter kanske men rätt fet iceman e inte så fet men handlar ju om fängelse
carandiru , en sann berättelse om fängelset carandiru i brasilien där det vart upplopp och polisen skjöt ihjäl över 100 fångar... brutal film
// be the change you wanna see in the world
lets go to prison som saggty!
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
GAIA P25 håller me dig där
Life e fan tvär ball. garvade sönder mig när jag såg den
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Vägen ut hehe
Liqorice = Lakris minus u & t
6 säsonger OZ underhåller en ganska lång tid om du inte sett dem. Förresten, Prison Break?...pffhh lika kasst som Lost.
ähh bara för att inte hela serien bygger på cliffhangers.
Blood In Blood Out är ett måste!
Ok thx:D
iceman 2! sämsta filmen men fängelse är det:D
Demolition Man? Han blir ju fangslad...
Nyckeln till frihet (Shawshank Redemption) Den ska du se!!!
the ROCK! mm!
Animal Factory Mean Machine bra som fan dom två..
yes det är den.. undrar om han klarade sig i slutet...
Jag skulle inte kalla Prison Break en fängelseserie. Oz är en fängelseserie, i Prison Break var dem var väl bara i fängelset 2/3 av första säsongen eller nåt, efter det är den väl som vilken actionserie som helst?
1.Midnight Express 2.The Shawshank Redemption (nyckeln till frihet) 3.The Great Escape (den stora flykten)
A
lockdown den e bra
Konse''
SPOILER!!!!! PRISON BREAK Dom kommer tillbaka till fängelset i säsong 3 så prison break är fasiken en fängelseserie
*Spoiler* Vi vet, men jag vill ha nånting o kolla på sålänge:P
Con Air
Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta.
Kom på en annan. Släpp fångarne loss, det är vår! En svensk klassiker.
Liqorice = Lakris minus u & t
The Shawshank Redemption ar ett maste
Shuu
Lebanner Det visste jag inte, men i alla fall, fängelset kändes liksom inte centralt. Pallade dock bara med första säsongen, sen kändes det som att dem bara mjölkade ur framgången, och det blev same shit hela tiden
Ingen som droppat Clintas gamla Escape From Alcatraz ?
Kurt Russel har ocksa gjort tva feta Escape from NY Escape from LA Riktigt tunga rullar bada tva!
Midnight Express Papillon 2st måste rullar
"life's a garden, dig it."
en ny måste film!Flykten från Sobibor. Handlar om ett hemligt koncentrationsläger under 2a världskriget där alla judar planerade en massflykt! baseras på en sann berättelse.
Tack alla, ska fixas! Smutsig_Slampa, jag skrev det högst upp om du inte läste:)
my bad. Men seriost. Kolla in Escape From NY/LA tokfeta filmer!
Handlar inte Johnny English om att de ska gora ett fangelse av England?
Tack:D
Hur kan ingen ha nämnt "The last castle" hur fet som helst ju :) Gick på 4an igår, + att jag är själv ute efter filmer (om ni undrar varför jag uppa tråden)Kolla jag vet hur man använder sökfunktionen, som inte någon av dom andra typ 7 trådskaparna visste om ni söker på "fängelse"
work some magic
Haha, jag har kollat igenom alla prisonbreak säsonger 3 gånger :D Vissa avsnitt 5 gånger .. Behöver inget annat ;) Shawshank redemtion är dock övertjock
be the change
Försöker säga nåra som inte blivit nämnda än då: The Longest yard (gamla och nya, checka imdb) Vägen Ut (svensk, riktigt bra ändå må ja säga) *Rekommenderas* Lady Vengeance (klockren skildring av ett koreanskt kvinnofängelse en del av filmen)
cred till Life också, skönaste fängelsekomedin ever!
den gamla filmen bad boys , inte med will smith utan med sean penn . rätt nice, handlar om en kille som åker in på ungdomsfängelse osv osv..
Femtio svar, men ingen har nämnt Cool Hand Luke?
http://www.toptensomething.blogg.se
Half past dead 1 och 2 är ju bra!
www.RekFoto.se
med Steven Seagal Ja Rule osv
www.RekFoto.se
det närmaste du kan komma dej en perfekt fängelse miljö i sverige är att glo på tusenbröder sässong 2, tro mej för jag vet.. om du letar efter utländska fängelse miljöer så e fan oz fet nuff said
ja goooomorron gomorron det e vejron i ottan nile city 105.6, vem är det jag tjötar med?
Escape from Absolom! Ray Liotta blir skickad till ett framtida fängelsekoloni på en ö helt avskild från civilisationen, där två grupper med fångar strider mot varandra. Asbra och realistisk.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb