I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hjälp med avsnitt av miami ink?

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-05-27 17:13

hjälp med avsnitt av miami ink?

Ja, nu är det såhär att jag vet inte vilka som kollar på miami ink ibland känns det som om jag är ensam. Men till grejen då, det är så att i ett avsnitt som gick för inte så längesedan var punk bandet H20 med och tatuerade sig. Jag behöver veta om någon vet vilket avsnitt i säsongen det var eller om någon har det på datan för en i bandet hade en tatuering som avbildade två händer på nacken och jag skulle behöva det avsnittet för har tänkt att skaffa en likadan. Så, tacksam för alla svar som hjälper mig någon vart                                 

ni vet vad man säger virke kostar pengar det är inte så att det växer på träd.

2007-05-27 17:30
Älskar den serien. Lite taskigt mot Yoji i förra avsnittet som visades i Sverige. Dock är det sånt man kommer ihåg sen när man blir gammal att polarna gjorde för en.

Minns det avsnittet. Vet dock inte vilken säsong eller avsnitt det är :/

Moderator

2007-05-27 17:35
Jag tror att det var precis i slutet på föregående säsong som visades i Sverige. Om min tv-guide stämmer så visas avsnitt 2/33 idag och jag antar att detta är säsong två. Avsnittet du söker visades för 2-3 veckor sedan har jag för mig.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2007-05-27 17:48
haha ja droppa han i little havanna men ja d e sant sånt komomer man ihåg sen. Var det bara jag eller började han typ gråta när han fick sina grejor?

Tack squirtle I´m now one step closer to my tattoo :)

2007-05-27 17:49
min stavning e gay jag vet *sad*

2007-05-27 17:50
hattmakaren

Tänkte inte på det, men lär ha gjort det efter allt slit han har gjort. Jag hade utan tvekan fällt några tårar om mina förebilder gjort något sådant för mig

2007-05-27 20:54

Ok. Ja det skulle jag nog också ha gjort men det varierar nog från person till person, finns väl endel otacksamma as som tar sådant för givet men men. Känner att jag skulle vilja åka ner dit o tatuera mig men det lär nog ta några år för om man väl tar sig dit vill man ju inte komma hem till lilla sveadala o käka nudlar i 40 år tills man kan börja äta lyx (dvs makaroner med ketchup).
Sen om jag ska vara ärlig har jag inte ens åldern inne. Har tänkt på det här med o bli lärling i en "studio" skulle vara riktigt soft. Men där jag bor finns det inte så bra utbildade tatuerare. I helsingborg vet jag dock att det finns en riktigt bra studio men de har redan en lärling och som grädde på moset är lärlingstiden 3 år :/.

2007-05-27 21:00
de som är sorgligt är väl hur lite betalt man får som tatuerare. typ nada. med tnake på att du hyr stol o materialet är dyrt o du inte är fullbokad förän (om de händer) du byggt upp ett rykte. förstår helt varför de har 3 års internship. man måste ha seriös passion o skill.

funderar för övrigt på att åka över till usa när min farmor dör (ta i trä när de nu blir, hon är 82 nu) o tatuera mig av Kat, den enda som imponerar på mig varjde gång.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-27 21:12
hattmakaren

Du snackar möjligtvis inte om "Holy" som tidigare hette "Seadragon" och var inne där för 1-2 veckor sedan ungefär och snacka om lärlingsplats?

2007-05-27 21:14
Peppis F24

Drömde att min bästa vän dog och jag åkte över och tatuera in hennes ansikte av Kat. Skulle det hända så tvekar jag inte en sekund på att göra det. Så jävla duktig på att tatuera från foton.

2007-05-27 21:28
Säsong 1, Episod 20. (Made In Japan)
s01e20 ;)

Vad jag har räknat ut ska det vara det i alla fall :)

Tänk så har jag fel :(
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-05-27 21:31

Peppis F24

Men så länge du har drivkraft, skillz och rätt vänner så löser det sig, angående lärlingstiden menade jag inte att det var en dålig grej utan att det kommer ta minst 3 år till innan jag ens har en chans att sätta min fot där (dock ett bra tag att improva the drawing skillz).

mellanöl P22
Nej, men om det hade vart det så hade det varit något  rejält läskigt sammanträffande:p

STOLT JAG HITTADE KLIPPET!!!! Sökte fel innan (A)
ska dock ändra tatueringen så att den inte ser så religiös ut för jag är nog ateist :)
länk

2007-05-27 21:32
Eccan tänk så är det det :o!!

så hittade jag det precis innan ditt inlägg!

2007-05-27 21:34
=*(

Aldrig får man vara till någon hjälp...
Och jag som googlade, imdbade etc etc.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-05-27 21:36
Stackars<3 :)

2007-05-27 21:37
hattmakaren

Var den det studion jag mena? Det hade kunnat vara du för när jag var där inne så kom en kille in och snacka om lärlingsplats och berätta också att han inte var 18 än

2007-05-27 21:39
mellanöl- ye, hon är fan galet duktig, o jag har sett en hel del verk av tatuerare. kommer isf tatuera in ett gammalt 30 talsfoto av min farmor. om jag hittar ngn duktig nog dvs. annars får de stå farmor på lettiska ngnstans på kroppen ist.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-27 21:54
 mellanöl P22
kommer inte riktigt ihåg vad den hette men tror inte det var den. Haha ok.

Peppis F24

Om du vill ha av din farmor gör en av kat? Om du nu inte har råd att flyga till miami kan du väl bara åka båt/bila (a) till Finland, hon är ju där med jämna mellanrum. Fast nu vet jag inte eftersom hon kanske är upptagen med LA ink. För er som inte vet vad LA ink är så är det en ny show med Kat i "huvudrollen" Hon är i sin hemstad LA och startar sin egen shop helt enkelt :)

2007-05-27 22:01
av kat eller ngn annan lika duktig på porträtt. men detta handlar om ev 10-15 år framåt så just Kat känns rätt avlägset. jag kommer dock åka långt om jag hittar ngn som kan göra min farmors porträtt justice. pengar har inget me saken o göra o är i usa rött ofta. oftare än i finland iaf hehe.

2007-05-27 22:05
jag kollar bara på brudarna.
Yeah!

2007-05-27 22:06
hattmakaren

Hade tatueraren långt hår och feta tatueringar på händerna? Isf kan du inte få en bättre att lära upp dig. Han är extremt noggrann och väldigt duktig på att förklara och förstå vad man menar. Han gjorde min sista och blev otroligt nöjd med resultatet.

Sen är Evil Twins på Stattena jävligt duktiga också. Där är de 3 som tatuerar och vet att de även har en lärling just nu. Ska du bli lärling så satsa på något av dessa ställen för de kör många olika stilar och är bra på det.

2007-05-27 22:07
aiight peppis det låtar ju soft :)

2007-05-28 07:57
mellanöl

Vad gjorde de mot Yoji i första avsnittet?

2007-05-28 08:54
Hattmakarn

Om det är till någon hjälp så kan jag ju säga att Travis Barker har en likadan, så om du söker på han kan du ju hitta den..
Jag tror dock att den där tatueringen har med Protestantism eller Kapitalism att göra bara så du vet

2007-05-28 09:08
daviden

i förra avsnittet så kidnappa dom honom och kastade av han i little havanna i bara kallingar.
www.myspace.com/dressyourself

2007-05-28 15:54
  mellanöl P22

Det var evil twins jag menade.

Muzzka

OM du läste några av föregående inlägg så skrev jag att jag hade hittat den OCH att jag ville ändra den så att den inte såg religiös ut.

2007-05-28 17:09
hattmakaren

Okej! Kolla upp "Holy" som ligger nere i stan. Om du vet var kebabstället Amadeus (som har stans godaste kebab btw) så ligger det i gatan precis under.

2007-05-28 20:11
Ok. Nu bor jag inte i HBG och jag har heller inte varit där men inom en snar framtid så.. Amadeus, ska jag komma ihåg ifall man helt plötsligt får kebab andnöd :)