I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-06-13 18:16

Death Proof

Filmen är jäävligt bra måste jag säga!! Men en sak fattar jag inte

Sitter Death proof och Grindhouse ihop egentligen eller är Grindhouse en uppföljare av Death proof? Har även hört att man egentligen borde se Grindhouse före death proof, why?

Vill någon va snäll och förklara för mig?!

Producent

2007-06-13 18:24
grindhouse heter själva filmen där det finns 2 olika filmer i den....har för mig att sånt va populärt långt tillbaka i tiden...där dom körde 2 filmer i 1...rätta mig gärna om jag har fel..
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Producent

2007-06-13 18:25
du har death proof och planet terror...

2007-06-13 18:38

Jaha okej då förstår jag bättre. Men har dom några kopplingar i varann då? Isf, vilken ska man se först?

2007-06-14 01:06
Idiotiskt att splitta upp de två filmerna bara för att tjäna mer pengar, idiotiskt
http://duckdown82.tumblr.com/

2007-06-14 01:42
Galadriel F1

nej dem har ingenting viktigt med varandra att göra
Carlsberg don´t do circumcisions.
But if we did.
They´d probobly be the best circumcisions in the world.
Användaren är inte inloggad 9 

2007-06-14 13:58
Det spelar ingen roll vilken du ser först.

Filmen heter Grindhouse och innehåller Death Proof & Planet Terror. Den delades upp på två i sverige förmodligen för o dra in mer pengar.
A

2007-06-14 18:38

Okej då får jag tacka alla för hjälpen ;)

Föresten, någon mer som tyckte death proof var en riktigt bra film? Jag är helt såld på den !!!

2007-06-14 23:33
SPOILER, om du inte har sett Grindhousefilmerna!

Planet Terror och Deathproof är båda delarna i Grindhouse-projektet. Rodriguezs signum är överdriven action medan Tarantino förlitar sig på att man vill se coola repliker, återkommande referenser (Tarantinos fotfetisch som var snäppet värre) och äldre filmreferenser... jag är så übertrött på han så det finns inte... Två actionscener i en 100 minuter lång 70tals biljaktsaction-pastisch var fan inte vad jag ville ha. Och om man inte sett filmerna i rätt ordning fattar man inte kopplingen till dom båda filmerna! Doktorn i Deathproof är en av huvudkaraktärerna i Planet Terror, men det går över Deathproof-tittarnas huvud om dom inte sett PT, som har premiär i September! Grejen är att jag förväntade mig att filmerna var usla, mest för att projektet är en hyllning till skräpfilm, men det kunde vara god underhållning + att jag gillar deras tidigare filmer.

En annan sak med den européiska utgåvan: Faketrailerna imellan filmerna försvinner tydligen helt, plus att flera av projektets poänger loosas helt. Jag fick höra av en polare som såg DP på bio att man får se lapdancen. I amerikanska biovarianten får man se att Stuntman Mike och hon tjejen är på väg, sedan bryts det med texten "missing reel" och så kommer filmen tillbaks när alla lämnar puben. Det är ju en stor deal i själva filmupplevelsen, jag garvade som fan åt det och det är ju meningen! Samma sak händer i PT och det momentet är otroligt underhållande när det väl händer, för efter "Scen saknas"-texten kommer filmen tillbaka och då har handlingen hoppat rejält! Det är synd att dom väljer att visa 100 minuter av filmerna i Europa istället för dom "ursprungliga" 95 minuterna som i USA.

Slutsats: Planet Terror är inte bra, men den är underhållande.
Deathproof är varken bra eller särskilt underhållande.
Och slutscenen... jag vill inte se Snake Plisken få stryk av Spice Girls.
Dynga. Se Planet Terror, den är rolig.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-15 00:33
Jag har inte sätt Planet Terror men såg Death Proof idag, riktigt skön film asså! Tarantino levererar alltid bra filmer! :D
// be the change you wanna see in the world
Producent

2007-06-15 13:27
mycke delade meningar om denna rulle...vissa av polarna tyckre den va kass medans andra tycker den e bra

2007-06-15 15:19
Jag gilla den inte nämnvärt.. Förstår inte alls nöjet i att göra en "dålig" film bara för att han gillar gammla filmer som är dåligt utförda.. Finns en del bra dock men overall och som det nämndes där uppe så har han ju tagit bort en del scener i original verisionen för att den ska upplevas ännu konstigare för att det var vanligt för i tiden att dom klippte fel o glömde scener o skit.. inte ett lyckat projekt i mina ögon iaf.. ska väll se planet terro nångång dock.. verkar ju som sagt rätt rolig!

2007-06-15 15:29
VAHH!! Så de har en filmvisning för varje film???? Så de ska inte visa båda filmer under en visning? KASST !

2007-06-15 18:54
Planet Terror har premiär den 28e September.
Enligt mina vänner som såg Deathproof på Bio så visas inte Eli Roths, Rob Zombies och Edgar Wrights faketrailers innan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-17 19:19

Hoppas man får se dessa faketrailers när de visar Planet Terror, måste få se Machete-trailern!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-06-17 19:54
de har gjort en riktig film av machete som släpps på dvd samtidigt som grindhouse släpps på dvd i usa.
You are what you eat, that shit's fact,<br>That's why I never eat pussy and just stick with Big Mac's.

2007-06-17 23:28
Dirty Red: Nej, den är inte inspelad på riktigt än, men Rodriguez planerar att göra den, troligtvis innan han filmatiserar Sin City-boken "A dame to kill for". Länkt till Machetes imdbsida: http://www.imdb.com/title/tt0985694/

Jag satt på Imdb igår och läste att grindhouse-filmerna kommer att släppas separat, vilket kommer medföra att faketrailerna INTE kommer vara med!

Spoilervarning:

Följande trailers visas, i tur och ordning, om man ser Grindhouse i sin ursprungliga form:

Först Robert Rodriguez barnförbjudna Spy kids-spinoff "They call him Machete". Efter den startar filmen "Planet Terror".
Efter "Planet Terror" får man fake-trailers till Rob Zombies Nazi-varulv-actionrulle "Werewolf women of SS", Edgar Wrights kusliga "don´t" (där hela Hot Fuzzgänget samt sångerskan Kate Melhua skymtar förbi) och Eli Roths Halloween-liknande slashermovie "Thanksgiving", som jag tycker är den sjukaste trailern av dom fyra. Efter dom tre trailerna (Och en restaurang-reklam med Kill Bill-koppling) startar filmen "Deathproof".