The office (US) VS The office (UK)
Vad tycker ni? Vilken är bäst... jag tycker lätt US office äger UK ;)
UK.
Finns inte en chans i världen att jänkarna har någonting att hämta!
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause
Uk no doubt! Gervais är kung i humorns rike! PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
Det tär i min själ när folk gillar US versionen bättre. Ricky Gervais är ett geni, UK versionen äger!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag har kollat en del på engelska men jag tycker fortfarande att dwight äger allt och alla....
Erkänn att du gjorde den här tråden för att provoceram, eftersom alla lär föredra Garvais. Cool sammanträffande förresten. Snackade om det här på jobbet för typ tre timmar sen.
Under hela första säsongen tyckte jag UK, men alltså i US versionen har dom utvecklat karaktärerna mycket mer. Dessutom så skriver Ricky Gervais åt US versionen oxå... det va förut även snack om att han skulle dyka upp där oxå i nåt avsnitt... Sammanfattningsvis blir det alltså US versionen som nu e mest nice...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
US <3 Älska Dwight och "Littlekidlover" haha.
brittiska the office är mer hopplöst, deprimerande och smärtsamt at titta på. amerikanska the office är mer haha-roligt, och har fler klockrena karaktärer (andy bernard!!). jag tror jag föredrar US-versionen faktiskt.
http://wifebeaterlove.blogspot.com
UK var ju genialisk när den kom, och är fortfarande jävligt skoj att titta på. Men amerikanska The Office har ju blivit så mycket mer än UK-verionen någonsin hann bli. Så min röst faller på amerikanska, tveklöst. Steve Carrel är ju fantastisk som chef, kanske min favotikraktär på tv nuförtiden.
US!
Me? What? naw, I'm the kid closing curtains<br> Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose<br>http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101
det är två helt olika serier. uk är ju en mockumentär och us är mycket mer en sitcom. gervais äger alla men så fort man slutar tänka att dwight är samma karaktär som gareth så kan man uppskatta det mycket mer. jag principvägrade kolla på us tills för nån vecka sen och jag gillar båda lika mycket nu.
US by a landslide
skriv kort, helst inte alls
US no doubt.. gillade Uk versionen när den kom, men tycker att Us versionen är 10 gånger roligare... minst
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
"three can keep a secret if two are dead"
Äh, USA versionen är rätt trist tycker jag. Den brittiska slår den med hästlängder.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
Nån som vet när säsong 4 på US office drar igång?
UK utan någon som HELST tvekan. Hur kan man bara jämföra?
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
det är lätt, bara att... jämföra.
http://wifebeaterlove.blogspot.com
US, steve carell är så jävla rolig! har missbrukat the office us på senaste, kör flera avsnitt per dag medans jag väntar på en fjärde säsong!
så är det med det som det är med det som är.....
UK: 6
US 9
Lika bra: 1
chefen i uk är nästan för mycket... sen går det ju inte att underskatta dwight :P word på Åke, "littlekidlover" haha
Men när börjar säsong 4 egentligen (US) ?
Jag tycker bägge bra men på helt olika sätt, även om Uk kanske drar det längre strået eftersom den var först. Men det är inte väldigt mycket längre.
min externa hårddisk la ner förlorade alla avsnitt vad är det för liv
skriv kort, helst inte alls
Question: Vilket är avsnittet när Michael måste avskeda någon? i the office us. Borde väl va säsong 2 nån gång? har letat efter det men inte hittat:(
UK!
As Bob said once "Yuh cyant kill God"
Producent
2007-07-20 22:34
UK är bättre. Men US är också jävligt bra. Men det är dock ganska svårt att jämföra dom då dom är två helt olika serier. UK kör ju bara på att vara så realistiskt pinsamt som möjligt medans US är mer av en sitcom.
flatlander... jag vet vilket avsnitt du menar ... när dwight går in i michaels office och säger att han tackat nej till ett jobberbjudande..men vet inte riktigt vilket avsniitt det är! :S
Är det bara jag som har problem med att kolla på US efter att ha sett hela UK? Karaktäterna blir ju inte trovärdiga känns ju bara som skådespelare som försöker härma andra personer. Har därför aldrig gett US versionen en chans.
Cause I'm cooler than a polar bear's toenails...
Producent
2007-07-21 02:01
Gör det. Man vänjer sig rätt snabbt vid dom nya karaktärerna. Att Gervais tycker det är skitbra är ju ett argument bara det. Han har ju till och med skrivit ett avsnitt.
det var halloween-avsnittet
The_Donut P16 Gervais har väl skrivit mkt mer än 1 avsnitt?
Producent
2007-07-21 14:21
US såklart
Finns bara ett svar och det är Ricky Gervais.
Folk som säger att US är roligare än UK, är samma personer som säger att Scary movie är roligare än The Big Lebowski. The Office(UK) måste vara det roligaste som någonsin visats på TV.
när jag började med att se US tyckte jag det var rätt bra. har nu insett att allt för mycke är "scriptat" och man får inte den genuina känslan som UK serien ger en. jag känner allt för ofta att många av de saker som sker i US serien helt enkelt inte kan ske, och därmed förstörs hela dokumentär känslan, och serien förlorar sin viktigaste del. även mycke av humorn hänger på klippningen, vilket jag tycker är sjukt lågt. så det enda US slår UK med är dess längd.
david brent är en av dom bästa karaktärerna i en serie någonsin. det går inte att knäcka, även om steve carell är väldigt rolig han också. jag föredrar UK versionen eftersom det känns mer detaljerat på nåt sätt...mer trovärdigt och därför så mycket roligare. men visst, US versionen är jävligt kul den också.
UK helt klart men inser nu att jag nog kollat för lite på US..
US! och the big lebowski är roligare än scary movie!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Jag såg US först, så när jag kollade på UK kändes det bara konstigt. Gillad det inte först, men sen gav jag det en chans och det är jävligt roligt. Dock måste jag säga att US är det som fått mig att skratta högt i större utsträckning än UK.
Har faktiskt inte hunnit kolla på UK versionen. någon svensk kanal som visar den?
At the gates of Eternity...
köpte uk boxen såg alla avsnitt och total vägrade se US, sen under strejken när det inte fanns nått annat så tvingade jag mig se US versionen. Den är ju så mycket bättre och har mer karaktärsutveckling än sin ursprungsserie.
i'm always telling the truth even when i'm lying.
Har ni som säger att UK spöar US med hästlängder kollat flera avsnitt av den amerikanska serien eller kollat 2-3 st och sedan inte gillat det? Jag gilla inte första säsongen av US för då var alla avsnitt kopior men nu har de fått ett eget liv och jag uppskattar US väldigt mycket. Dock tycker jag inte man kan säga en är bättre än den andra. Älskar det avsnittet i US när Michael har parmiddag hemma hos sig och visar upp sin fina plasma tv.
Producent
2008-05-22 23:37
"Älskar det avsnittet i US när Michael har parmiddag hemma hos sig och visar upp sin fina plasma tv." Det avsnittet suger ju iof. Och speciellt det med TVn. På tok för överdrivet. Hade varit roligare om han hade en helt jävla sjukt stor tv för typ 100 000. Nu blir det bara löjligt och inte trovärdigt för 5 öre.
Det avsnittet suger ju iof. Och speciellt det med TVn. På tok för överdrivet. Hade varit roligare om han hade en helt jävla sjukt stor tv för typ 100 000. Nu blir det bara löjligt och inte trovärdigt för 5 öre. Du verkar inte känna Michael Scott... den tv:n känns så honom.
Originalet är så klart bäst. Jag inte sett så mycket av US-versionen men av det jag sätt känns den mindre trovärdig. I stort sett varenda situation i UK-versionen känner man igen sig i, och då blir det också roligare. Men ska jag vara ärligt så är jag så stort fan av det brittiska originalet (och allt annat Gervais/Merchant gjort) att den amerikanska versionen aldrig kunde slå det. Det är som om någon skulle göra remake av Gudfadern eller ett coveralbum på Sgt Pepper, må vara bara skit men kommer ju aldrig kunna bli bättre än originalet.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!