I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jericho säsong 1 - ny tråd *spoiler aleeeeeeeeeeeert*

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-08-15 04:48

Jericho säsong 1 - ny tråd *spoiler aleeeeeeeeeeeert*

Jag skapar en ny tråd om serien, för den gamla är cirka 1 år gammal, och va jag har förstått har folk börjat få upp ögonen för serien mer nu än förr haha.

Sett hela säsong 1 nu, och undrar om säsong 2 finns ute?

Har för mig att det fanns typ ett långt avsnitt som hette "return to jericho", va är det frågan om? ska man se det sist?

För övrigt tycker jag serien var jävligt tight asså, även om den var seg i början och det faktum att gemene bonde besitter soldatkrafter är konstigt, så var serien underhållande och spännande, framförallt på slutet.

Tack för mig, svara gärna på frågorna om ni kan, elelr droppa allmäna åsikter info angående serien.

Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2007-08-15 07:12
"För övrigt tycker jag serien var jävligt tight asså, även om den var seg i början och det faktum att gemene bonde besitter soldatkrafter är konstigt,"

-
hehe det är inte så konstigt, när jag bodde i Idaho snittade varje familj runt 10 gevär och 10 revolvrar samt lite andra roliga saker. Amerikaner är armed to their necks och i mångt å mycket är det mest till jakt. Deras starkaste argument till varför de ska ha rätten till att bära vapen är dock oftast det faktumet att det gör dem till en jävla civilarmé om något skulle hända på inhemsk mark. Amerikaner är farliga som fan...

on topic: personligen så tycker jag serien tappade en hel del in i första säsongen. Det blev lite för småskaligt och man sitter mest och är grymt nyfiken på vem/vad som attackerat dem samt hur det ser ut i resten av landet. Men serien funkar helt klart att slötitta på.
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>

2007-08-15 10:23
Serien blev nedlagd efter säsong 1., men det är snack om en säsong 2..  inget som vad jag har sett är bekräftat än
mama said knock you out

2007-08-15 13:16
Serien blev räddad tack vare påtryckningar av fansen.
M.a.o. det blir en andra säsong.

Yoowza!!

2007-08-15 13:49

man vill ju veta va fan som hönde med "kriget" mot newborn :D När kommer andra säsongen då?

Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2007-08-16 01:23
Såg sista avsnittet för ungefär en minut sen. Kan fan inte vänta på en säsong 2!
http://www.last.fm/user/Ayanamii/
Producent

2007-08-16 03:11
Är denna värd att se? Kommentera gärna Varför isåfall.
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance

2007-08-16 03:56
skez P18

Du har rätt mycket feeling av hur amerikanska patrioter kommer reagera efter apokalypsen..  serien osar av patriotism men håller sig ändå på en ganska kärleksfull småstadsnivå..  vär att se, om du kan hantera det lilla äcklande :D
mama said knock you out
Producent

2007-08-16 04:07
DegenereraD P26
Blir väl till att tanka avsnitten imorgon :D
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance

2007-08-16 18:20
har precis kollat färdigt. tog ett längre uppehåll efter avsnitt 14 då jag tyckte att serien började bli lite väl kass men fick sedan höra att  de sista avsnitten var irktigt bra och det stämmer ju faktiskt.

Underbart att det kommer en säsong 2. Blir alltid lika jävla lack när jag följer en serie som inte avslutas före nedläggning.

Det är väl det värsta med att följa amerikanska serier. De kör på sålänge det går bra och kan helt plötsligt klippa handlingen mitt i allting pga dalande siffror.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.