|
|
|
|
|
Tipsa om din bästa anime
Ciao, tänkte att ni skulle få ge era bästa animetips, och ni ska själva skriva en kort förklaring om vad den handlar om och varför ni tycker den är så bra. :)
Idel öra.
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Naruto, tror alla vet om den. En ninja till pojke som är besatt av en magiskt monster till 3svansad varg som slåss mot dom onda.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
The Melancholy of Haruhi Suzumiyautan tvekan den bästa ^^ Det är ingen vanlig anime utan en väldig speciell serie om en väldigt speciell tjej och hennes SOS Brigade. Handling: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Melancholy_of_Haruhi_SuzumiyaAvsnitten i serien ligger i en ordnad oordning (alltså avsnitt 1 är inte den första händelsen men ändå avsnitt 1), så ge för allt i världen inte upp efter första avsnittet, eller överhuvudtaget, för de nästföljande avsnitten kommer få er fast, jag garanterar! Sen gillar jag Rorouni Kenshin oerhört mkt oxå, speciellt de fyra avsnitten utanför serien (som e förklaring till serien typ)
Science Genius Girl
|
|
|
Death Note (Desu Nôte)
En uttråkad student vid namn Light hittar ett övernaturligt skrivhäfte, som dödar personerna vars namn man skriver in i häftet. Light ser sin chans att förändra världen.
Serien är otroligt smart, spännande, emellanåt också komsikt, men framför allt fantastiskt underhållande. En serie som suger fast en från första början.
"There's an apple in the pussy mouth..."
|
|
|
Samurai Champloo är min favvo. Handlar om en flicka som tillsammans med två samuraier letar efter en samurai som luktar solrosor. Serien har hiphoptema och soundtracket är helt galet bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Samurai Champloo är också riktigt rolig, såbra såbra.
|
|
|
beck noein samurai champloo rurouni kenshin darker than black death note eureka seven nhk ni youkoso suzumiya haruhi no yuutsu nodame cantabile lucky star azumanga daioh full metal panic full metal panic: the second raid full metal panic: fumoffu kenichi kenkoo zenrakei suieibu umishou code geass claymore black lagoon elfen lied ergo proxy mushishi
|
|
|
måste lägga till hajime no ippo och last exile.
|
|
|
Naruto har ingen 3 svansad varg i sig han har en 9 svansad räv.. snart kommer naruto shipudden 27 ut :D:D:D
|
|
|
One piece!!! Helvete vad bra och kul det är. Om det är nåt du ska se så är det one piece. Det handlar om Luffy och hans piratgäng som ger sig ut på äventyr för att slutligen hitta one pieace så luffy kan bli kung över alla pirater. Luffy har ätit av den så kallade djävulfrukten som har gett honom kraften att böja sig, töja sig osv precis som gummi. Det finns många fler djävulsfrukter där ute och många fler som ätit dom. Så mecka one piece och följ med luffy och han vänner på ett jävla bra äventyr!
aja blev kanske inte den bästa förklaringen men det är fett bra iaf. För övrigt så är mangan som animen är baserad på den fjärde mest sålda mangan någonsin
|
|
|
bleach och gungrave måste tillläggas.
History is made by those who break the rules.
|
|
|
Just nu Tokyo Godfathers för att den är så charmig, den handlar om tre hemlösa som hamnar i lite småproblem (såklart...). Annars är ju de större Ghibli filmerna säkra kort (Porco Rosso, Totoro, Nausicaa, Laputa osv).
all fire burns, little baby, you´ll learn
|
|
|
Ahhh just ja, 9 svansad var det ja.
Det finns ju någon riktigt bra serie som sen iofs flippar ut. Nån maffia serie som sen i senare mot slutet blir rätt mycket sci-fi och man ska hoppa över första avsnitt för att göra serien bra.
Fan det var länge sen jag såg den.
|
|
|
GTO (Great Teacher Onizuka) -
Lätt den bästa anime serien jag någonsin sett, handlar om en gängmedlem som flyttat till tokyo och vill börja jobba som lärare pga alla unga flickor som går där, men allt går inte riktigt som planerat :)
Komedi/ecchi/Drama
Chobits -
Handlar om en kille som flyttar in till en storstad då han ska börja studera, han lever i en värld där det finns Persocoms (robotar) och han önskar att han hadde en, han hittar då en och en bra historia som slutar väl oanat, Rekkomenderas.
Elfen Lied -
Helt sjukt bra action/splatter/drama/younameit, Handlar om något experiement med människor tror jag som gör dom till mördar maskiner, ganska bra drama och thriller serie, rekkomenderas!!
Några få
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
|
|
|
Jag vill ha pang pang action, och kan nån komma på vilken serie jag förklarade i mitt senaste inlägg så vore jag glad.
|
|
|
One Piece!
Bleach!
Death Note!
High Coast Hoes ain't nuthin' to fuck with
|
|
|
empire: om du vill ha pang pang så rekommenderar jag black lagoon. kolla på anidb.net vad den handlar om, orkar inte skriva ner det just nu då jag ska upp tidigt imorgon.
|
Producent
2007-08-28 07:26
|
|
|
|
Basilisk
|
|
|
hehe glömde
Outlaw Star -
En serie som handlar om 2 kompanjoner som kommer över ett väldigt specielt rymdskepp och börjar deras resa på vad dom tror är en skatt, det hela visar sig vara väldigt anorlunda, både rolig och mycket action!
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
|
|
|
Min bästa får nog bli Full Metal Alchemist - Den första hela anime-serie jag kollade igenom. Två bröder försöker återskapa sin bortgångna mamma genom en förbjuden teknik inom alkemi. Detta resulterar i att att den ena brodern förlorar ett ben och en arm samt yngsta brodern sin kropp, men vars själ lyckas bevaras i en gammal rustning. Från den stunden är dem fast beslutna om att återfå det som dem förlorat. Det som gör den bra är att handlingen hela tiden utarbetas från en tråd till ett spindelnät utan att dra ut på den. Bra balans samt ett väldigt soft soundtrack genom serien som lyfter stunderna o helheten...... och ett bra slut..varken lyckligt eller olyckligt (eller både och, beroende på hur man ser på det).
Elfen Lied - En kille som inte kommer ihåg sin barndom stöter ihop med en konstig tjej som verkar cepe, men som bär på sällsynta farliga krafter. Bådas bakgrund har varit hård och jobbig där deras bortglömda förflutna sakta knyts samman och blir ihågkommen. Skulle nästan lika gärna kunna dela första plats med FMA. Även om den är kort så hinner man fästa sig vid karaktärerna. Den har oxå stundtals ett bra soundtrack och slutar på ett sätt som gör att man kommer ihåg serien.
Samurai Shamploo var bra iofs, underhållande och rolig. Berzerk tyckte jag oxå om...även om slutet var fuckedup!
Två pågående serier som går, Bleach o Naruto följer jag fortfarande, men är så tjockt sega, utdragna och irriterande att jag pissar på mig. Ändå kollar jag på skiten i hopp om att det kommer bli bättre.
Men ingen serie jag sett har enligt mig inte varit i närheten av de två förstnämnda.
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------
|
|
|
Som Goodman sa här ovan så är black lagoon att rekommendera för den som vill ha action. Apropå det, är det nån som kan förklara varför outrot på avsnitten i black lagoon är så jävla sega eller finns det ingen anledning? Stör mig riktigt ordentligt på det.
Science Genius Girl
|
|
|
glöm inte berserk. och perfect blue.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
|
|
|
|
|
|
och animenfo, och animeyume, och animeplanet, osv osv osv.
|
|
|
Har aldrig andvänt dom, har fått allt jag behöver från anidb men ska väl kolla in dom också å se om det är skillnad på rating etc
|
|
|
En serie jag varmt kan rekomendera till alla som vill ha en serie med mycket snygg action, intressant värld och bra uppbyggd historia är Noein: Mou hitori no Kimi E
|
|
|
Ginga Nagareboshi Gin (Silver Fang)
Finns ingen annan animé som kommer i närheten ;) Men så är man ju skadad sen man var liten också och hyrde filmerna varje helg tills min far insåg att det var billigare att köpa dem åt mig.
Se dock den ocensurerade japanska versionen. Finns som DVD-box för runt 400kr. Bästa 400 ni kan lägga på DVD-filmer.
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja
|
|
|
Finns de annat än japanska ? haha
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
|
|
|
Naruto - fett, se till 160 avsnitt se e resten bara fillouts o värdelösa tills nya naruto shipudden börjar finns 27 avsnitt typ
Bleach - fett som fan
hajime no ippo - en kille som blir boxare
Hunter X Hunter - helt okay
Samurai champloo - fett men finns inte så många avsnitt har jag för mig. 20-40 kanske
nämen fy fan karln!! gå och klipp dig
|
|
|
DufwOOa: att en serie har ett lågt antal avsnitt är en bra sak. de flesta bra serier har få avsnitt av den enkla anledning att de får större budget och tid per avsnitt på det sättet.
|
|
|
"Finns de annat än japanska ? haha"
Finns ju dubbad till svenska.
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja
|
|
|
tenfingers, stupid..
ja mena om de finns andra länder som gör anime ??
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
|
|
|
Timon_B P19
klart det gör.
|
|
|
Who's stupid now?
|
|
|
TenFingers P21
?
|
|
|
Animerad film alltså? Du undrar om det finns andra länder som gör anime som ser ut som japansk anime antar jag? Jag vet att det görs en del i Syd-Korea men i övrigt är det tomt, as far as i know. Kan ju tipsa om "Wonderful Days" som är just en koreansk anime(film, ej serie).
Och du, har du inga konsonanter på ditt tangentbord eller? Förstår inte hur folk över 18 kan stava så förbaskat dåligt.
http://www.myspace.com/dirtydonline
|
|
|
Amerika gör jävligt mycket, eller gjorde förut iaf. Men den håller inte samma kvalite.
|
|
|
Cartoon Network räknas inte
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------
|
|
|
Kumo no Mukou, Yakusoku no Basho Eng titel: Beyond The Clouds, The Promised Place
Härligt vältecknat scifidrama. Lätt en av de bättre jag sett.
mama said knock you out
|
|
|
Nu tar jag och väcker upp denna tråd igen då jag fått dille på anime igen.. Tittade nyss klart på Chobits, finns det andra CLAMP-serier nån kan rekommendera? Och på tal om: Kumo no Mukou, Yakusoku no Basho Eng titel: Beyond The Clouds, The Promised Place
Härligt vältecknat scifidrama. Lätt en av de bättre jag sett.
så måste jag rekommendera "Voices From a Distant Star", av samma skapare. Även Elfen Lied som många andra sagt.
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.
|
Producent
2008-08-05 02:30
|
Vill ha en anime som inte är så jävla japansk. Inga småflickor med skrikröst eller gubbsjuk humor. Please...
|
|
|
du vill ha nagot japanskt som inte ar japanskt?
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
|
|
|
Pocahontas då?
|
|
|
degenererad
den engelska titeln är "The Place Promised in our Early Days"
"beyond the clouds, the Promised Place" är en direktöversättning av originaltiteln.
|
|
|
Rent tekniskt är den här serien inte en Anime (då den är gjord i USA), men Avatar: The Last Airbender är en skitbra serie, som alldeles nyligen fick sitt avslut efter 3 säsonger och 61 avsnitt.
|
|
|
Misery_chick då lär de ha bytit namn på den efter lansering i usa, när jag såg den stod den reggad på imdb under namnet jag postade
mama said knock you out
|
Producent
2008-08-06 02:30
|
doggson P22
Yuuuup. Du vet vad jag menar.
|
|
|
DegenereraD P27
där ser man. skumt.
|
|
|
Mouahaha fick hem den kompletta Rorouni Kenshin OAVn på dvd igår, ikväll är det nostalgi som gäller. Samurai X OAVn kan mycket möjligt vara något av det bästa som gjorts i animeväg, synd att själva serien inte kom i närheten av samma klass.
|
|
|
...fast jag tycker serien har sin charm den med.
|