I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför välja så gammla skådisar?

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-08-26 20:56

Varför välja så gammla skådisar?

Förstår inte, va inne på imdb nyss och kollade in en film

"Seventeen-year old Robbie Zirpollo (Randy Wayne) has a problem. As the film opens, his mother (Lindsay Wagner) is driving him to his new summer job..."

Killen som spelar Robbie e 26år, WHY?! varför inte ta en in skådespelare som är 16-18 att spela rollen så det blir lite realistiskt. VA VILL DOM

nämen fy fan karln!! gå och klipp dig

2007-08-26 21:14
skulle gärna vilja läsa om den, men kan inte hitta något om en film som heter Seventeen-year old varken på google eller IMDb.
eller har ja missuppfattat filmtiteln?

2007-08-26 21:55
du missuppfatta,han sa aldrig titeln....bara påpeka att han va 17.
Har du läst ända hit så e du bara nyfiken!....

2007-08-26 22:17
har för mig att de som går i "skolan" i american pie filmerna har varierande ålder mellan 18 och 26. Vilket ja...skulle innebära att en del gått om en hel massa år. ^^

Det handlar väl om att välja den som kan gestalta karaktären bäst och inte den som innehar åldern?

2007-08-26 22:37
aaja, de e ju klart, nu i efterhand ser jag de! tack! hehe

2007-08-26 22:39
Sen tror jag att folk under 18 inte kan jobba hur mycket som helst heller. Någon child labour law.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-27 23:29
Det lär ju vara lättare att hitta bra skådespelare med erfarenhet som är en bit över 17 än 17 eller yngre

Men ett annat fascinerande fenomen är ju skådespelare som får spela lika små år efter år.
Ett praktexempel är ju Erik Per Sullivan. Han spelade Dewey i Malcolm in the Middle från att han var tio tills han var sexton men rollfiguren åldrades knappt nåt.
David Faustino som spelade Bud i Married with Children måste ju också ha spelat yngre än han var länge, även om dem lät han skaffa sig ett goatee mot slutet.
Hur löser dem det? Visserligen är båda ovan nämnda skådisar korta, men dem hade ju knappast växt klart när dem castar dem. Och Erik Per Sullivan låter ju ganska ung också. Kastreras dem möjligtvis?

2007-08-28 00:14
Kirsten Bell spelar Veronica Mars och är i själva verket 25. Det är inte okej! Men jag hatar Veronica Mars av tusen andra anledningar och att Kirsten är 8 år äldre än karaktären hon spelar är inte den största.

Jag tycker det är desto roligare med fall där skådisar spelar barn och förälder men i själva verket är jämnåriga. I synnerhet då man inte gjort så mycket för att föråldra eller föryngra någon av parterna.

2007-08-28 02:32
dessa släktingar som är totalt olika både drag och hållning