I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The Boondock Saints - uppföljarteorier

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-09-13 16:16

The Boondock Saints - uppföljarteorier

satt och kollade på filmen igår, och insåg hur mycket jag vill ha en uppföljare till den här jävligt coola actionrullen. så jag satt och spåna på en uppföljarteori. för om man tänker efter så slutar den ju på ett perfekt "uppföljaren kommer när som helst"-sätt.
själva idéen är lökig som fan, men om man gjorde den på rätt sätt skulle det kunna bli en bra film.

så här skulle det alltså gå till:

bröderna och deras farsa fortsätter sitt korståg mot ondskan, men under ett av deras "uppdrag" blir farsan tillfångatagen/mördad av nån badass mo'fo'. och då måste dom ju rädda/hämnas farsan.

som sagt, lökigt och oorginellt, men det skulle nog kunna funka om man gjorde det rätt.

vad tycker ni?

2007-09-13 16:25
Eller så återuppstår katten som "Rocco/Funny Man" skjuter skallen av vid köksbordet och så blir det någon slags hybrid mellan Cujo och Jurtjyrkogården..Jag skulle se den..
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-09-13 19:24

Men den verkar dock vara nerlagd! Låg ju på Imdb ett tag.

Här dock!

PZ

"Who the motherfuckin' bawse?"

2007-09-13 19:26
Ser inte bra ut!

PZ

2007-09-13 21:17
Boondock II: All Saints Day
Regi: Troy Duffy
Manus: Taylor Duffy, Troy Duffy
Genre: Action /
Medverkande: Sean Patrick Flanery, Norman Reedus, Clifton Collins Jr., Billy Connolly, Marley Shelton m.fl.
Biopremiär: 31 December 2007

Efterlängtad uppföljare till kultförklarade actionfilmen The Boondock Saints från 1999. Bröderna MacManus ser sig själva som utvalda av Gud att rensa upp bland bovar och banditer.

The Boondock Saints 2
23 September 2005 -- Uppföljaren till kultförklarade actionfilmen The Boondock Saints från 1999 börjar röra på sig. Bröderna MacManus ser sig själva som utvalda av Gud att rensa upp bland bovar och banditer. Syskonen återvänder i Boondock II: All Saints Day, som filmen ska heta. Det enda oroväckande är att Willem Dafoe inte verkar reprisera sin roll som excentrisk polis. Regissören är dock densamme. Nytillskottet Clifton Collins Jr. spelar brödernas bäste polare. To be continued..,

http://www.tellusfilm.com/filminfo.php?id=120004428
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2007-09-13 21:21
Inte bekräftat att den kommer dock, men jag dör om det visar sig att den är nedlagd, har fan väntat i år och dar på att den ska komma.
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2007-09-13 23:33
The low down on Boondock Saints 2. I've been doing a bit of research and hearing alot of rumours. The most likely story I can see is that sadly there is no Boondock Saints sequel coming anytime soon.

As far as I can tell the "Rumour" of the sequel was started by Troy Duffy the director of the great original movie, some say to generate publicity.
The release date was to be September 2005, which came and went with no news.
None of the actors said to be coming back for the sequel have confirmed, and the movie details have been removed from
imdb.com.

So things aren't looking good.

Now you may ask why won't there be a sequel to such a good movie, I know I certainly do.

Apparently Troy Duffy does not get on very well with studio execs. They canned the release of the first movie, meaning it never reached movie theatres originally and they won't put up any cash for a sequel.

So it's a sad mess we fans find ourselves in :(.

2007-09-13 23:52
Jurtjyrkogården
HEY! File sharing is a crime and I'm not going to be anally raped just so you can listen to Usher!

2007-09-14 08:56
De har ju sagt att tvåan ska filmas när alla kan friställa sina scheman. *-) Hmm...Det hade varit så djävla grymt! :)

2007-09-14 16:28
hehe... borde kanske ha kollat sånt :)

2007-09-18 19:13
ettan är min absoluta favoritfilm. såg verkligen fram emot tvåan för några år sen. Men att ettan finns räcker gott och väl för mig! :)
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"

2007-09-18 20:55
Tycker också ettan räcker
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.