American Gangster
Ska vara en så stor och bra film, vad tyckte ni? För er som inte vet så är det såklart en gangsterfilm som utspelas vid 1970talet.Denzel Washington och Russell Crowe spelar huvudrollen. Gza, Common, Ti Fab 5 Freddy är också med för att göra den lite mer hiphop. Jay-z har döpt sitt kommande album till American Gangster som mer eller mindre en hyllning.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Såg den alldeles nyss. En helt klart schysst film men som aldrig riktigt kommer igång känns det som. Den är lite ljummen genom hela filmen. En annan sak jag kom att tänka på var att jag inte fick någon sympati för the bad guy, jag satt inte och hoppades på att han skulle klara sig undan. Det brukar jag alltid göra annars. Men helt klart en sevärd film. 4/5
Walking the street of dreams
för övrigt är det väl rza och inte gza som är med. rätt schysst film men håller med om att det känns som att den inte riktigt kommer igång. men för att upprepa så är den juhelt klart sevärd...
get on your knees like you're looking for that last piece of crack!
common och t.i är också med... ska se ikväll!
varför ska alltid rappare spela gangsters/vara med i gangster/maffiafilmer? är alla rappare maffiamedlemmar? i så fall vill jag bli rappare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rätt cool film, hyffsat påkostad, men inget speciellt. Inget utöver det vanliga.
rza spelar dock en narkotikapolis.
You are what you eat, that shit's fact,<br>That's why I never eat pussy and just stick with Big Mac's.
sjysst rulle. gillade att de lånat många HBO skådisar (från the wire, sopranos, deadwood). Men ja, håller med om att den aldrig kom igång och ingen sympati för the bad guy.
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
en skitfilm som vilken annan skitfolm som helst som handlar om några skitfilmer... har den här i bakgrunden just nu, .. "get out of vietnam right now!!! "
bra bakgrundsmusik kan jag hålla med om iaf
o den kanske skulle va bra om jag kollade på den... men det tvivlar jag på... enligt min filmkritig dvs... keeep it gangster yall!!
hoppades på en framtida klassiker, den va helt ok iofs. bra skådespelarinsatser. Gillade slutet. 3/5
Grym som fan. 8/10
"Såg den alldeles nyss. En helt klart schysst film men som aldrig riktigt kommer igång känns det som. Den är lite ljummen genom hela filmen." o snubben ger den 4/5....
haha tänkte samma sak.
Ave, imperator, morituri te salutant. Iacta alea est!
den har fått helt sjuka ratings på imdb. klart man inte ska lita helt på den ratingen men 9.1 är galet ju. och ni säger att den är helt ok bara, jag är kluven :(
Jag är inte överdrivet imponerad. Ok för svartmålandet av mutade poliser, men tyckte inte direkt bakgrundstoryn på huvudkaraktärerna var genomarbetad alls.. man köpte inte varför de gjorde som de gjorde. De bara var. Seg film, Lång och trist. Ingen glöd..Inget omfång på hur mycket stålar han tjänade eller hur enorm han var. man förblev halvt ointresserad hela historian igenom. Kunde sluta med att alla dog och man skulle ändå bara rycka på axlarna.
mama said knock you out
Jag gillade filmen. Det enda jag störde mig på var rapparna som lalla omkring... common som gangster? wtf!! Finns betydligt bättre och mer erfarna skådisar att ta fram. Men filmen som helhet är grym, man är ju en sucker för sånna här rullar. Skönt när "Denzan" eldar upp mink pälsen för att inte dra till sig blickarna igen. Russel var stabil som vanligt. 4/5
Crime Pays, ask the Rothschilds!
jag är imponerad.. gillade den rakt igenom och tyckte inte det fanns en ljummen stund i den.. varenda scen var laddad på något vis och det hände saker hela tiden så jag fattar inte alls vad folk menar när de tycker den är långsam.. att klaga på common blir ju rätt löjligt, han har väl inte ens några repliker typ? 8 av 10 eller stark 4 av 5 helt klart..
Joel413 P23 Nää, vissa snubbar har den där narurliga gangsta looken och behöver typ säga hej så blir det bra.
helt underbart att man ser tattueringen 52minuter in i filmen.
^haha. så jävla klockrent..
Jävligt bra film. Av trailern hade jag förväntat mig lite mer action, men det var fan perfekt så här.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
tyckte den var riktigt skön, en av dom skönare filmerna på länge.
sen diggar jag både denzel och russel också
Intressant om Bumpy: http://www.harlemgodfather.com
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
"jag är imponerad.. gillade den rakt igenom och tyckte inte det fanns en ljummen stund i den.. varenda scen var laddad på något vis och det hände saker hela tiden" kunnde inte sagt d bättre Joel!!!
http://www.myspace.com/inredunkel
Dirty_Dave: hur menar du? syftar du på common och att han inte har en gangster look? han spelar ju en bondghrabb så det funkar väl rätt bra då att han inte ser ut som en stereotyp ny gangster..
Det är både kul & sorgligt att Common (den hippien!) har exakt likadana kläder i filmen som i verkligheten, no need for wardrobe där inte. Sen är ju både Russell & Denzel styltiga o monotona. Men annars var filmen rätt cool. Att Rza flashar Wu gaddningen bumpar ju betyget en tre fyra poäng.
En film med Denzel Washington kan bara bli bra! Denzel är jävligt bra skådis... den bästa film hittils med honom är ju "Man on Fire" (tycker jag). Så klockrent o köra upp en bomb i arslet på en av skurkarna!
filmen var gjuten med ett underbart originalsoundtrack (across the 110th street osv), frank lucas är ju fortfarande i liv idag, frisläppt och allt men han sitter tydligen i rullstol (kolla på hbo dokumentären "the making of american gangster") mäng av karaktärerna är ju faktiskt riktiga o.g's som rappare brukar namedroppa nicky barnes, bumpy johnsson, genovese familjen...ni kan ju wika
chase the clouds away
grym film, såg den igår, tyvärr utan någon text så de va lite knepigt att fatta allt, ska se om den när den släpps i sverige. bra skådespeleri av både kråkan och denzeln
Coolt när han går ut o skjuter snubben mitt på gatan och sen kommer tillbaka som om inget har hänt. "You dont rub that shit! Thats a 25,000 dollar alpaca - you blot that!
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Jävligt bra film. Vissa tycker att den var seg men trots att den var 2 å 40 så hann jag inte bli less alls, och jag brukar bli less efter 2 timmar tops. Riktigt bra skådisar och soundtrack. Men spelade Common T.I.'s farsa? Tyckte att han kallade honom för pops en gång.
Dem var ju bröder föfan, hehe...
Dirty-Dave, är du säker? Jag tänkte mig hela tiden att Stevie var Frank's brorson. Utseendemässigt så hade ju Common lätt kunnat spela T.I.'s farsa
I want what u got UNCLE Frank, i wanna be you.
!!!
DR_83, jaså det var så. Men då var väl Common T.I.'s farsa iaf?
helt ok gangster film