Läste den för några månader sen och gillade den. Det hjälper ju om man gillar RHCP. Hade jag inte gjort det tror jag inte att jag funnit boken vidare intressant då det under större delen av boken handlar om hur han knarkar och kärar ner sig. Lite orättvis beskrivning kanske eftersom det handlar ganska mycket om musiken också. Dock så skulle jag ha velat höra mer om fr andra i bandet. Det handlar en del om John och de andra, men inte alls djupgående. Boken är centrerad runt Anthony, som är väldigt egocentrisk och så vidare, men detta får man väl nästan förvänta sig när man läser en självbiografi. Allt som allt är jag nöjd med läsningen även om jag hellre läst en bok som handlade om RHCP istället för bandets sångare. En rockbok som är jävligt bra skriven är Mötley Crue - The Dirt. Läste även den i sommras och även om jag i stort sett aldrig lyssnat på bandet i fråga, sånär som på enstaka låtar, så njöt jag verkligen av boken. Denb är verkligen skandalös med massor av smaskigheter, som jag inte ska gå in på eftersom det inte är vidare relevant. Det är sättet den är skriven på som funkar så bra. Alla band medlemmar har blivit intervjuade, tillsammans med diverse producenter, managers och dylikt, och de intervjuades åsikter tas del av i separata kapitel vilket i sin tur ger läsaren en mer månfaceterad bild än den man får i Scar Tissue. Händelser beskrivs ur olika perspektiv, vilket inte är fallet i Anthonys bok. Det här var ett långt bögigt inlägg.