Boston Tea Party 12/11
Vet inte om det redan finns en tråd för alla BTP-avsnitt, annars kan vi ju prata här Första reklamen är snart slut. Vad tycker ni hittills? Blev lite förvånad att hon gästen räknade Paris Hilton som mest känd, eftersom hon typ bortser från den enorma majoritet som lever i sån fattigdom att de aldrig haft möjlighet att höra talas om henne.
"I think the mainstream sucks" - John Frusciante
Så alla dom som är så fattiga att dom inte har hört talas om Paris Hilton har istället hört talas om vem?
George W Bush, han som skickar trupper till deras länder.
Hon menade ju vem som var mest känd i västvärlden
fast hon sa det inte.. hon sa "världen"
"I think the mainstream sucks" - John Frusciante
Känns som Michael Jackson är bra mycket kändare än t.o.m. Paris Hilton. Då snackar vi hela världen. Man kan nog komma till vilken slum som helst i något bortglömt U-land, men folk har fortfarande hört om världens mest dokumenterade UFO.
Intressepenisen hårdnar!
Word. Sen sa hon iofs "Jaha, jag trodde vi pratade om västvärlden." Vilket var ungefär lika puckat. Det hade varit roligare om dom pratat lite mer om världens mest kända person, någonsin och nu...
känns ju som att både Bob Marley och Elvis, Beatles är kändare än Paris Hilton, men det var levande dom pratade om va? Men ja dett känns som att Bush, klart är kändare än Paris Hilton.
DIF!
Bah, missade igår. Vad var de för tema? Kändisar?
Vi är överallt!
boston tea party är fan det bästa svenska programmet på länge. jävligt kul och lärorikt på samma gång.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Till min stora förvåning tycker jag inte att man lär sig så mycket alls, panelen är ju överlag rätt kass om man ska vara lite elak. Hon psykologen, eller vad hon väljar att kalla sig, tillför ju inte mycket alls. Hon känns väldigt flummig och verkar mest ha valt yrket för att hon fastnat för det i nån dålig serie, ungefär som folk som tror de vet hur kriminaltekniker arbetar när de sett alla CSI-avsnitt. Snubbarna är rätt sköna ändå, speciellt Veckans Macka-karln, vad han nu hette. Läkaren är rolig och verkar vara sådär laid back-kunnig och trevlig. Historie-killen verkar inte få så många fingrar i vädret under programmets gång, lite synd eftersom han förvaltar mitt favorit-ämne. Sen han hängselgubben till vänster är nog bäst egentligen, han verkar ju nästan kunna ta över psykologin och historian ifall det ska behövas. Sen så är det på tiden att fler norrlänningar får lite air-time då 3 i panelen verkar vara just, norrlänningar.
Intressepenisen hårdnar!
1. jag hatar det där jävla husbandet 2. bob marley är världens mest kända person
Michael Jackson känns lite mer åt det kända hållet ifall man ska gå riktigt internationellt, tycker ni inte? Jag kan itne se framför mig att en indier vet vem Bob Marley är.
Intressepenisen hårdnar!
Nja kanske inte men en hel del i afrika känner till honom till skillnad från t.ex. Paris Hilton.
DIF!
alovelysaga P22 haha ja, usch vad dom inte är bra !
Men serien håller klass varje gång, både roligt och lärorikt.
Gansks skoj när dom ställde den frågan till Zlatan och det blir chaos i nyheterna, fyfan asså... folk är ju otroliga.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Moderator
2007-11-14 11:13
håller verkligen inte med om att stig-björn är bäst riktig pajjas den där. han är allmänbildad för två men presenterar ofta sina åsikter och teorier om både det ena och andra som sanningar. Rio får sällan plats nog att avluta meningar och så. blir ju ofta ombedd att i princip diagnostisera folk hon inte träffat och sånt.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Jag tror Rio hade fyllt sin funktion i panelen ifall hon var naken, har jag hört.
Intressepenisen hårdnar!
stigbjörn är en jävla nolla. tror han är nå, blir så sjukt irri på hans självgoda skitattityd. nån borde skjuta tjokkisen innan han får hybris, fast kanske försent. fysikern och historikern smider mest! efter husbandet då såklart :P
((MAAD))
Det som är mest störande är att de hela tiden uttalar sig om saker som inte är inom deras expertise.
DIF!
stig-björn snackar så fruktansvärt mycket skit :D han horar sig bara för att få så mycket cameratime som möjligt känns det som. patrik är ju onekligen bäst dock. har även hört rykten om att f&f och patrik har ett nytt program på g tillsammans.
Stig-Björn är en skam för alla oss statsvetare ;)
DIF!
Stig-Björn är ju en överdryg bessewisser. Historikern och fysikern är ju asmysiga och kunniga, tyvärr får ingen av dem så mkt snacktid som de borde! Rio, vilket jävla skämt. Det var så otroligt kul när Leif GW var där och hon skulle börja beskriva typiska drag hos seriemördare (eller vad det nu var) och Leif rådissar hela panelen inlusive Rios uttalande om att seriemördare torterar djur och kissar i sängen.. Åh, jag älskar Leif! Stig-Björn fick ju sig en liten känga angående Palmemördaren också, vilka härliga tider!
Skåne!
Ja, Leif GW var fan Terminator när han var där. "Du är psykolog, va? Du får ju inte ens skriva ut tabletter."
Intressepenisen hårdnar!
Historikern är ju lätt sämst. Han pratar sällan och när han pratar har han typ straight up fel eller så börjar han bara tjafsa. Rio är inte heller mycket att hurra över. Läkaren är dock grym och han verkar vara galet mångkunnig. Och angående gästen som sa att Paris Hilton var mest känd. Hon gjorde väl det klart att man oftast bara räknar västvärlden när man undersöker sånt. Sån statistik kommer väl förmodligen från undersökningar om olika mediers effektivitet. Iofs så känns Paris Hilton ändå fel. Kan inte tänka mig en människa som vet vem Paris Hilton är men inte känner till Bush
Jag måste kommentera ett inslag i BTP.. som inte riktigt har med diskussionen att göra, men vafan. Patrick jävla Ekwall som i en kort sekvens hinner säga "bögar", respektive "jävla bögar" till Filip & Fredrik, vad vill han? Var jag än ser honom blir jag så jävla irriterad på hans dryga framtoning och hela han!
Skåne!
Ja minns att dom inför serien snackade om att dom skulle ha med folke som var bland dom smartaste i världen och med länk från Harvard och så vidare, något sådant har det väl inte blivit av?
DIF!
bob - alla oss statsvetare? haha du läser första terminen? Stig-Björn är sjukt bra, han uttrycker sig på ett sätt som fungerar i TV. Skillnaden mellan honom och de andra är att han är van vid TV och därmed är han också mer bekväm. Han är kunnig och har ofta rätt, ibland fel, men det har andra också. Fysikern har ju alltid rätt, men å andra sidan beror ju det på att han bara räknar fram allt han säger. Om det inte finns något rimligt sätt att räkna på saken säger han inget. Rio är ju hyfsat meningslös, hon blandar och ger verkligen bland de psykologiska klyschorna, mest intressant är att han blandar alla psykologiska discipliner hej vilt. Psykologi är ju en sådan jävla kvasivetenskap, hade lika gärna kunnat skippa den proffesionen. Ska de ha en psykolog så borde de tagit någon med mer fysiologisk-psykologisk inriktning, varför ha en expert för att säga samma sak som vilken jävla lök som helst skulle säga som amatörpsykolog på fyllan. Även historikern skulle de kunna skippa, inte för att jag inte gillar historia, pluggar historia själv.... men asså den killen är stentorr och han lyfter aldrig fram det som kan vara relevant och som ligger utanför småskolekunskapen. Det enda goda han gjort är att han sa att tjocka människor inte kan säga nej till sex, det var festligt. De borde ha fixat Leif GW till panelen istället, han läkaren och Patrik skulle räcka.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Man brukar påstå att påven är världens mest kända människa. Det kan ju i varje fall knappast vara Paris Hilton? Till och med Diego Armando som varit borta från rampljuset ett bra tag måste väl vara kändare än henne?
michael jackson är världens mest berömda människa någonsin, eller möjligtvis pelé eller maradona. Alla har ju någon gång hört namnet maradona?
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
påven känd? Jag vet inte vad han heter..
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
Henkso "Tjocka människor" var ju så jävla sämst. Det var säkert därför han inte var med i sista avsnittet. Vad fan tänkte han "nu är det my time to shine, jag säger nåt konstigt och tar det därifrån" Sista avsnittet var ju ett av de bästa avsnitten. Garvade högt åt elefant-delen För att inte tala om Charlie, var så jävla nära att byta kanal när dem tog ut han på en bricka. Så genialiskt :)
Vad fan är inte kul med att säga att tjocka människor, precis som lik, barn och djur inte kan säga nej till sex? Det som var roligast var ju att han inte verkade tänka på det, man ser ju att han inser att han just sagt något sjukt opassande på riks-TV. Det var ju sjukt roligt.
Bajsaren: Nej men du vet vem påven är visst ?
Henkso Men det är ju typ lika kul som att säga bajs. Det är ju helt grundlöst och fult. Nu verkar det säkert som att jag är skittjock men det tycker jag inte att jag är ;)
bob P19 Att dom pratade om levande är väl ganska självklart, annars hade väl dom flesta hållit med om att jesus är den mest kända
emiliano Men vafan, det är ju personer det är frågan om. Ska vi lägga in kategorier som "usa:s president", "judar" osv? Alla känner till dessa exempel.
Rainman - Skulle tro att Buddha vinner över jesus..... Annars tror jag att Dalai Llama ligger hyfsat bra till. Han är ju hyfsat välkänd i väst och i Asien är han ju älskad/hatad av i princip alla.
Men Påven är en person ju. "Judar" ? Usa:s president visst...
Henkso P23 Ja det var inte så seriöst menat därav ";)"
Men helt ärligt så är ju just han ett riktigt stolpskott.
"Ljunggren är medlem av flera sk. "maillistor" och har grundat listan "Tjugo100" samt driver själv "Sjutton", för politik- och samhällsintresserade som vill diskutera politik under otvungna former,
han är också känd medlem i sändlistan Elit , som kritiserats hårt för förtal och ryktesspridning ."
Låter seriöst.
Även om han har gjort en del bra saker.
DIF!
Tja, det faktum att han gav sig i lag med Alexander Bard är ju jävligt tveksamt. Krävs en hel del att förlåta det. Han har dock redan gjort nog med positivt i min bok för att det ska kunna förlåtas, men om han fuckar upp på det sättet igen så blir det fan stappligt.
Vilket uppköp historikern är endå, underbart slut :)
DIF!
Led med Veckans Macka-stackarn igår. Uttals-bröder för evigt.
Intressepenisen hårdnar!
Moderator
2008-11-18 13:46
bob Oja! Jag blev lycklig i hela kroppen när han gick upp och lirade. Sjukt bra han var på att sjunga! :)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
vad hette låten han körde?
DIF!
Hungry Heart heter låten, av Bruce Springsteen Nya historikern är typ min favorit, han är så jävla bättre än den skittråkiga tönten som var förra säsongen. Gillar hela panelen nu utom Rio, som är riktigt dryg med att alltid vara så seriös om allting, och bete sig som att hon ständigt måste analysera allt och ge ett "djupt" svar på allting. Sen pratar hon som om hon försöker pressa ihop läpparna maximalt medans.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Rio lär ju också för övrigt fått sin psykologexamen i Kalaspuffarna eller nåt. Riktigt wikipedia-stolpskott.
Intressepenisen hårdnar!
Ja, jag hade gärna velat vara hennes psyko som låg hos psykolog.
Intressepenisen hårdnar!
grymma props till historikern...han steg i rang helt sjukt mkt efter måndagens avsnitt! har gillat honom innan men nu blev han ju helt förbannat jävla uber bäst! =D
tut!
jag minns fan inte hur förra historikern såg ut, finns bild nånstans? jag tycker rio är oförskämt het... hahaha