I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Moonlight Bay Trilogy

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-03-11 19:56

Moonlight Bay Trilogy

Dean Koontz har alltså skrivit dom två första böckerna som ingår i den tilltänkta trilogin som rubriken antydde.
Fear nothing och Seize the night.
Läste dom med stort nöje och spänning nån gång i min ungdom och vill minnas att jag gillade dom skarpt. Även om det kanske spårade lite i den andra boken (eller har jag fantiserat ihop det?).

Har för mig att jag läst att den tredje är på gång men mer än så har jag inte hört. Vore nice om nån ville dela med sig sina tankar om nåt som har med boken att göra.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-11 20:38
  • Are you ever going to write the third Chris Snow book? Truth not fiction, okay?–Brett, Colorado
  • I fully intend to finish the third book, God willing. The problem has been that when I started RIDE THE STORM, I quickly saw that it was going to be different from and potentially much longer than the first two books, and I wanted to take time to consider it carefully before continuing. Then an unprecedented flood of story ideas washed over me, all of which I was passionate about, and I have been busy realizing them for the past few years. Writing talent is a gift that sometimes controls the recipient.
Vet inte hur pass aktuellt detta svar är, men du kan ju alltid fråga honom!

Eller varför inte:

Dean Koontz
PO Box 9529
Newport Beach, California 92658

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-12 13:34
Lustigt, jag funderade över exakt samma sak igår.

2003 var han tydligen halvvägs... Men han har ju spottat ut en hel hög med andra böcker sen dess.
http://en.wikipedia.org/wiki/Moonlight_Bay_Trilogy

Jag tycker Fear nothing och Seize the night är fullkomligt ljuvliga... och lite då och då längtar man lite efter 3an. Men man längtade ju mer back in the days när det vore logiskt att den kom snart, för 6-7 år sen.

Jag tror Ride the Storm kommer nog vara rar den med... men antagligen sluta ÄNNU mer puttinuttigt. Koontz brukar avsluta puttinuttigt. Ett extremt exempel på det är ju 'Trasdockan' tex.
"Even so, there's no excuse for putting pineapple on pizza."

2008-03-12 21:47
Ok cool, den verkar alltså som den är påväg iaf.

Om nån har nåt tips på andra böcker av Koontz som är bra så tipsa gärna. Vad jag vet så har jag läst Vakande ögon och Främlingar också.