I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bra engelska böcker

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-03-14 22:08

Bra engelska böcker

Tips på all sorts engelska böcker, helst med budskap! Det kan också vara den slags boken som får en att vilja streckläsa ut den så snabbt som möjligt :) Anyways, droppa era tips!

Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-03-30 17:26
om du är 14 rekommenderar jag go ask alice, den va bra
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-31 20:53
Fler knarkböcker;
Scar tissue - Antohny Kiedis (självbiografi av sångaren i RHCP)
Fear and Loathing in Las Vegas - Hunter S Thompson.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-07 00:41
American Psycho av Bret Easton Ellis.
RUSKIGT läsvärd och bra bok. Kommer endast till sin storhet i den engelska skrivna formen.
Den har allt, och det kan vara svårt att ta till sig budskapet när man håller på att ta sig igenom den. Men, man lämnas inte oberörd. Stark satir!

2008-05-07 11:54
Såvitt jag kan se frågade han efter engelska böcker och inte böcker skrivna på engelska.

fast han kan ju ha uttryckt sig fel också.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2008-05-14 11:07
Oryx and Crake is the shit.
du är kär i mig.

2008-05-22 14:58
Skulle köra på självbiografier av intressanta engelsktalande människor, deras budskap kommer fram mycket bättre när det är deras egna ord på deras egna språk!
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2008-05-22 19:22
Diary of a drug fiend & Moonchild båda av Aleister Crowley. Fantastisk engelska!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-05-22 21:10
Haha bra där att rekommendera Aleister Crowley för sträckläsning på eng till en femtonåring.
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"

2008-06-05 04:39
bästa engelska boken just nu enligt mig är:

tim pritchard "street boys"

handlar om englands största rap grupp och deras uppväxt i ghetto brixton london, boken handlar om 7 personer ifrån gänget/musikgruppen pdc, full med berättelser om knark, musik, sex, våld, gäng, jamaica och en massa mer, bästa bok jag läst på ett tag

kolla även in deras ca 40 mixtapes/albums och ca 5 dvds mm etc mfl
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se