I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Så minns vi 90-talets barnprogram...

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-03-27 13:51

Så minns vi 90-talets barnprogram...

Jag är 20 år och min barnprograms-era var i början av 90-talet. Jag tycker att dagens barnprogram är mycket mycket sämre än det som visades då. Har jag rätt eller beror det ust på att jag var barn då och "det var bättre förr". Kollade lite på youtube efter några barnprogram jag minns och brukade kolla på:

Smurfarna:

Biker mice from mars:

SWAT cats:

Widget:

Mjölktansmössen:

Denver

Bumbibjörnarna

Hajk (haha kolla killen med blå jacka o vit keps 0,47)

My little ponny (även om jag inte vill erkänna att jag kolla på det)

Felix:

Kommer ni på nå fler sköna barnprogram man brukade kolla på under 90-talet?

Jag tog stolen och kastade den på henne när hon sprang när för trappan (yeeeees) och träffade henne och hon började gråta som en hora/snopp_dogg p19 om bråket med sin lillesyrra

2009-11-25 00:50
försöker hitta ett program.. och kolla upp om det verkligen var så jävla kul.. fast jag minns ingenting om de typ.. förutom att de va nån liten unge (typ brittisk) som hade en liten klocka som han kunde stoppa tiden me.. o lirade runt typ.. gick nog på svt... anyone?
stay on your hustle.
Graffare

2009-11-25 01:34
Min bästaväns bror hade dessa filmer. haha vilka minnen! vi brukade leka att akakaboto var i skogen, springa och skrika å ha oss.

Den där pirat serien följde jag slaviskt. jätte bra serie! carebears va också väldans bra minns jag.
http://beltontorsk.tumblr.com/
Graffare

2009-11-25 01:43

memories!
http://beltontorsk.tumblr.com/

2009-11-25 17:51
Vad hette serien med en liten lerfigur och hans vän/vänner som åkte runt i rymden, bl. a. genom en slags enorm, ostliknande asteroid? Upplevde den som väldigt mäktig minns jag.
Intressepenisen hårdnar!

2009-11-25 23:07
wasteapa01 P22

wallis and gromit
Hej, Träffat Jacob?

2009-11-26 01:09
De känns lite jobbigt att man kan alla melodier såfort man trycker på play, att allt fint ligger sparat i huvudet på en... jag känner mig gammal.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-26 01:11
Fan det fanns en serie jag inte tittade på som barn listad. Robocop, första gången jag ser introt faktiskt för visste inte ens om att den fanns.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-26 16:04
Widegren: nej, tyvärr, det är något riktigt obskyrt jag tänker på.
Intressepenisen hårdnar!

2009-12-01 16:15
Jag skulle vilja veta vad en serie heter. Tror att den gick på kanalen K-tv om någon minns den kanalen. I alla fall, serien var som prins Arthur och riddarna kring det runda bordet... Fanns ändå inte. Vad jag minns kunde dom förvandla sig till olika vapen. Nästan som power rangers..

Hoppas någon som känner igen sig lite i detta. Skulle va skoj och se ifall det fortfarande
är lika grymt. :)
Hihi
Moderator

2009-12-01 20:47
Ingen som har länkat sagostunden än?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2010-05-19 10:25
Är det inga som minns Prinsessan Cissi, 3 små spöken, Sophie & Vigine (kan inte stavningen, en franskt barnprogram) Simba, Lejonkungen? :o

Det är nostalgi <33 :D

Är det någon som vet om det finns någon sida med gamla barnprogram? Eller nån sajt man kan ladda ner ifrån? Saknar fan 90-talets barnprogram :D <3

2010-05-19 12:01
 9-1
Poet

2010-05-19 23:00
Jag får tårar i ögonen av dessa videos. 80-talet och tidigt 90-tal var världens bästa tid! :'(
At the gates of Eternity...

2010-05-20 00:11
App:
Bäst är du! Har undrat jättelänge vad den här serien hette ^^

Tyckte nästan den var lite freaky kommer jag ihåg ;P

2010-06-01 22:49

2010-06-02 16:29
Åååh vad jag önskar det fanns en nostalgi cartoon kanal på tv..
Follow the dao, right about....NOW!

2010-06-04 11:17
Någon som kommer ihåg en serie (tecknad) som utspelades på ett sommarläger.
Gick på fox kids.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2010-06-04 14:05
Fan vad glad jag blev när jag såg att Exhale hade länkat Skymningssagor. Jag har försökt komma på namnet på den serien så sjukligt länge, tack!! :D
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2010-06-04 22:14

Fish Police (1992)
2048 || Militia Sound Crew

2010-06-05 02:48
Hurfan kan ni glömma Sailor moon!

Och Batman!

2010-06-07 11:37
kalles klätterträd slaktar allt!

2010-06-07 21:11
Biker mice fyfan vad gammalt och bra! :D
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Rappare

2010-06-07 21:25
här är några jag minns.

Quack Pack

Richard Scarrys äventyrsvärld

Rummel och Rablader

http://soundcloud.com/abstinens

2010-06-07 21:54
Alltså jag kan titta på denna serien än idag o skratta ihjäl mig, särskilt när man har rökt. Hur kul som helst :)

2010-07-10 14:21
Vet inte om detta är 90-tal, men jag gillade den iaf :)

2010-07-25 04:30

gamalt ifrån cartoon network, för oss dom hade "decoder" dåtidens piratkort :P
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2010-07-29 16:11
Nu måsteni hjälpa mig.. för jag blir galen, minns inte vad programmen heter!

Det första handlar om nå björnar (kan ha varit annat djur också) i skogen, det fanns massvis med röda bär i träden som jag tror att dom jobbade med eller något? Jag har för mig att dom flög eller hoppade mellan träden också, kanske flygekorrar eller något..

Den andra är en serie som gick på Nickelodeon eller FoxKids, det var rävar som huvudpersoner (det är INTE den långa färden eller långa resan eller vad det hette) dom var som i en stad och kanske var pirater? Eller jagade pirater?

Haha, hoppas att någon vet vad jag menar!!:/
http://www.tweenerpie.blogspot.com

2010-08-01 23:18
Tjenare jag behöver hjälp angående en tecknad serie som jag såg när jag kanske var 4-6 år gammal. Någon gång under mitten av 90-talet lr slutet inte riktigt säker har så svagt minne minns bara hur mycket jag älskade den serien då och är på nostalgi humör nu!

Det är INTE Itchy & Scratchy från The simpsons eller Tom & Jerry.

Som sagt så har jag svagt minne av de med tanke på att jag var såpass ung då men om jag minns rätt så var typ en blandning av Tom & Jerry och Itchy & Scratchy.

Handlade om en katt & råtta (Kan ha varit något annat djur inte helt 100) som levde tillsammans en äldre dam lr en man om jag minns rätt. Dem hatade varandra något fruktansvärt och gjorde allt dem kunde för att förstöra för varandra.

Tror den här serien gick på kanal 5 tidigt på morgonen (minns att jag såg den innan dagis/skolan). Som sagt inte säker men tror det var på kanal 5.

Vet att det inte är mycket att komma med men det är de enda jag har kvar i huvudet utav den serien, så skulle verkligen uppskatta om någon skulle minnas den och kunna berätta för mig vad den heter.

Och om man det inte är tillåtet att fråga om ett program så ber jag om ursäkt, men kände mig tvungen när jag så tråden!

Tack i förhand ifall jag skulle glömma bort och tacka!
Mvh, Yaizon.
 Pennybridge City!

2011-12-02 15:35
dreggelpaj F23
Jag tror du pratar om Bumbibjörnarna :)

YaizoN
Finns massa med tecknat som skulle kunna va de du menar..
Men kanske Ren & stimpy ?

Det va iaf de första ja tänkte på efter att ha uteslutit Tom & jerry och Itchy & Scratchy.. :/

2011-12-02 22:45

Underbara konstiga Ika<3
Hon är bäst som katten Findus också!
Rahamadjan av GU-PA!

2011-12-02 22:48

också superbäst!

Vad hette det där programet med dom klantiga bröderna?
Rahamadjan av GU-PA!
Hangaround

2011-12-06 02:02
Skrotnisse FTW! kan fan sitta och se på det än idag .. Dock tyckte jag skrotnisses son va läskig när jag var lite annars var det väl INKA i rutan (?) myggan minns jag ochså något som hette med programledare från sverige norge damark om jag inte minns helt mongo med diverse repotage , Turtles Självfallet en av de stora favoriterna samt Power rangers ;) MUMINtrollet;)
Visst har du rätt till en åsikt om den överenstämmer med min :P
Hangaround

2011-12-06 02:03
rahamadjan skrev:

också superbäst!

skrotnisse och hans vänner :)
Hangaround

2011-12-06 02:09
Tror du tänker på " bröderna fluff" när du tänker på klantiga bröderna .

2011-12-06 15:37
Zelda, var ju riktigt kul :)

Saber rider, asbra skit.

Slänger in första avsnittet.

Sprang över den här precis också, nostalgi!

- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2011-12-06 15:47
:)

Klassiker
- Det släcks.

2011-12-06 20:07
naj naj naj inte bröderna fluff.

de byggde saker och var klantiga, har för mig att de inte sa något utan att de bara var ljud till....
kom från tyskland eller något
någon som vet?
Rahamadjan av GU-PA!
Admin

2011-12-07 14:32
Vet inte om den här har länkats, men det är fan den sämsta översättningen någonsin (ibland ska man helt enkelt inte översätta allt):

The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-12-07 16:04
Underbaraste översättningen =)
- Det släcks.
Hangaround

2011-12-07 19:34
Pingu ftw :)

2011-12-08 16:31
rahamadjan:

den här?

2011-12-08 20:16
psykel
JAAAAAAA! underbart! men vad kallades dom på svenska?
Rahamadjan av GU-PA!

2011-12-08 23:51
nånting med snubbar tror jag. minns inte vad dock
Rappare

2011-12-10 18:18
rahamadjan skrev:
Du tänker på Två Snubbar. Pat and Mat på engelska. De tidiga avsnitten är guld men har aldrig gillat de senare.