I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

SVT: Morgonsoffan. Kul?

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-04-10 12:00

SVT: Morgonsoffan. Kul?

Satt och kollade på det igår. Kände inte anledning till att skratta en enda gång.

Den enda som sticker ut ur mängden enligt mig är Björn Gustafsson med sina karaktärer Benjamin och Kocken Pierre. Johan Glans har varit skoj nån gång också

I övrigt förstår verkligen inte hur det programmet kan va så tråkigt. Det är ju liksom kompetenta komiker med som har varit jävligt roliga på Sthlm live så det har ju potential liksom.

Vad tycker ni?  

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-10 12:29
jo men ibland är det rätt kul, men inget jag bänkar mig framför för så kul är det inte.. johan glans är klockren!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-10 12:40
Fattar inte heller grejen med det där programmet. Bra komiker i övrigt, men det där suger bara.
work some magic

2008-04-10 12:57
Jag fattar inte grejjen med Björn Gustavsson alls. Okej han var lite skojj i det första parlamentet klippet man såg, men efter det känns han bara allmänt tjatig.
Hoppas han blir kortvarig.

Har inte sett så mkt från morgonsoffan men klippet där glans provar öl är riktigt bra.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2008-04-10 13:14
Idén är jävligt bra. Dock känns det inte som att dom riktigt får det till det.Tyvär.
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till

2008-04-10 13:37
Gillar det som fan, skitkul ju?
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2008-04-10 13:38
jaquil P20

jag har inte diggat Björn förut heller. men det här med sketch verkar va mer hans grej än stå upp, melodifestival å sånt

2008-04-10 14:58
har inte sett alltför mycket på programmet men av det jag har sett så var det väldigt varierande kvalité...en del kul, en del dåligt. större delen dåligt, tyvärr. måste säga att björn gustavsson är duktig på mimik, timing osv. även om jag inte tycker att själva innehållet i dom där benjamingrejerna är så jävla kul.

2008-04-10 16:30
Haha Batra är ju bäst, den överdrivna käckheten.
 DIF!
Redaktionen

2008-04-10 22:59
jag har bara sett ett avsnitt av Morgonsoffan men jag tror (observera TROR!) att vissa kan ha missuppfattat hela upplägget. inte för att jag är nåt komik-orakel som kan allt men jag uppfattade det som att de i grund och botten gör ett helt vanligt morgonprogram med de repliker och de sätt det görs på "riktigt". sen byter de helt enkelt bara ut manuset till någonting som inte behöver uppfattas som direkt roligt. sen plockar dom såklart in roliga komiker och deras sketcher mm.

vet inte riktigt vart jag vill komma men jag tror att man uppskattar det mer om man ser ett par avsnitt :)
niggaz want me to rhyme? $3,99!

2008-04-10 23:55
Haha ja tyckte fan det senaste avsnittet var jävligt bra
 DIF!

2008-04-11 00:02
Haha Batra är ju bäst, den överdrivna käckheten.

sant. att vara käck samt se lite lagom dumsnäll ut är ju hans specalitet.

2008-04-11 00:31
Haha jag älskar det :D
Crocodile Dundee for president!

2008-04-11 21:44
Petra Mede är grymmast. Ungfär 1/5 av programmets innehåll tycker jag är kul. Första gången jag såg Björn spela Benjamin garvade jag, skitkul när han åker skateboard! Gör även bra roll som kocken. Med det är är bara kul första gången, precis samma grej i varje avsnitt (kocken "lagar" först macka, sen våfflor, sen korv osv). Glans håller iofs än.

2008-04-24 00:07
Riktigt bra avsnitt idag :D När Björn gustavsson vann en miljon och skrapade fel ruta haha!
I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.

2008-04-24 17:47
Jag hatar Marianne Grundström, och älskar programmet bara för att Petra Mede till varje liten min lyckats fånga precis vad som är så otäckt med Grundström....

2008-04-24 18:17
Hur kan man inte gilla det? Intervjuerna de har är underbara och Björn Gustavssons sketcher är helsköna.
njut
Producent

2008-04-24 18:20
Ibland kul, ibland pinsamt dåligt. Dom två killarna som kör nyheter är ju så sjukt värdelösa.

2008-04-25 09:47
The_Donut P17

ja det känns typ sämre än Snacka om Nyheter.. dom killarna för inte direkt svensk humor framåt haha